Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:07:03 GMT

ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی درچهل سالگی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۵۹۸۴۵

ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی درچهل سالگی

کرج -ایرنا- انقلاب اسلامی ایران درحالی وارد چهل سالگی خود می شود که با وجود توطئه ها و کارشکنی های دشمنان اسلام مسیر پرافتخار خود را در تمام عرصه ها باصلابت طی کرده و باید دستاوردهای آن به جهانیان و نسل های آینده معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، دشمنان پس از ناامیدشدن از ضربه های دفاعی و نظامی امروز با رویکرد جدیدی وارد میدان شده اند که از ابزارهای پیچیده ای با صرف هزینه های سنگین استفاده می کنند که دراین بین نسل جوان بیش از همه در معرض این حملات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براین اساس بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسلی که رشادت ها و ایثارگری های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را به چشم ندیده و در معرض حملات مکرر دشمنان قرار دارد ضرورتی اجتناب ناپذیراست .
قیاس وضعیت ایران اسلامی پس از انقلاب و پیش از آن، سیاه نمایی و ضعیف نشان دادن وضعیت کشور در عرصه بین الملل از جمله حربه های امروز دشمنان است .
با توجه به این مهم و ضرورت برنامه ریزی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل سالگی اعضای ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب استان البرز صبح روز شنبه با برگزاری نشستی دردفتر نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج به بحث و تبادل نظر دراین زمینه پرداختند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغاتی اسلامی خطاب به مسئولان و مدیران حاضر دراین نشست گفت: ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی از مجموعه های مهم و تاثیرگذار است که هرچه بیشتر باید آن را مدنظر قرارداد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین روحی یزدی افزود: کارگروهای تخصصی مختلفی دراین ستاد تشکیل شده که با برگزاری نشست های مختلف درتلاش برای خنثی سازی توطئه های دشمنان درتمام ابعاد هستند.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی هرچه بیشتر باید اهم موضوعات این کارگروه ها را برای نمایش عزت و افتخار ایران اسلامی در عرصه بین الملل درسال جاری که چهل سالگی انقلاب اسلامی را مشخص کرد.
روحی یزدی خاطرنشان کرد: برنامه های پرمحتوایی براساس گزارش ها ازسوی فرمانداری ها در دست برگزاری برای چهل سالگی انقلاب درنظرگرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز نیز درادامه افزود: در بخش اقتصادی فعالیت های خوبی صورت گرفته و در تلاش هستیم تا دستاوردهای انقلاب هرچه بیشتر در معرض نمایش مردم قرار گیرد.
عبادالله کامکار افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی دراستان البرز درقالب کتابچه ای تدوین شده اگرچه دستاوردها بیش از آن است که بتوان به تصور کشید ولی اقدامات موثری دراین زمینه انجام شده است.
وی گفت: تهیه لوگوی برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در دستور کار قرار گرفته است.
کامکار خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه بزرگترین صنایع دستی کارآفرین البرز با میزبانی از 31 استان کشور بخشی از دستاوردهای انقلاب را به نمایش گذاشت.
وی اضافه کرد: نمایشگاه پژوهش استان البرز که 25 آذرماه جاری گشایش می یابد با محوریت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی همراه خواهد بود.
کامکار تاکید کرد: دستاوردهای چشمگیری در حوزه صنعت و اقتصاد البرز انقلاب اسلامی داشته که با بهره گیری از ایده های نوین درتلاش برای به نمایش گذاشتن آنها هستیم.
سید یوسف مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز نیز گفت: رویکرد سپاه مبتنی بر 2 عنصر اساسی است که اولین عنصر آن حساسیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش دشمن برای نام گذاشتن آن است.
وی افزود: دومین رویکرد شناخت راهبردهای دشمن و ضد آن عمل کردن است .
مولایی ادامه داد: امروز به برکت جمهوری اسلامی به عزت ،نفی سلطه ، پیشرفت های علمی و دفاعی رسیده ایم .
وی یادآورشد: دشمنان دراین برهه زمانی با کوچک نمایی دستاوردهای انقلاب تلاش می کنند تا دوره پهلوی را برجسته سازند.

وی گفت: مقایسه نادرست از وضعیت های قبل و بعد از انقلاب، سیاه نمایی و توجه بیش از پیش به گرانی های اخیر جنگ روانی دشمن است که در پیش گرفته شده است .
سردار مولایی اضافه کرد: اکنون پس از چهل سال دشمن تلاش می کند ناامیدی را برای کسانی که در داخل کشور زندگی می کنند مبنی براینکه انقلاب اسلامی هیچ نتیجه ای نداشته بوجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: در خارج از کشور نیز دشمن به دنبال آن است که این موضوع را القاء کند اگر هرکشوری انقلاب کند به سرنوشت بد ایران دچار می شود.
سردار مولایی ادامه داد: بنابراین سپاه ب تمام توان با برگزاری نمایشگاه های مختلف از جمله دفاع مقدس به دنبال نشان دادن قدرت دفاعی انقلاب است.
وی افزود: اگرچه در حوزه دفاعی دشمن اذعان دارد در برابر ایران اسلامی توان مقابله ندارد ولی با ساخت انیمیشن و ساخت موسیقی سه زبانه با موضوع انقلاب اسلامی این مهم مد نظر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: امروز مخاطب اصلی باید جوانان باشند و با ایده پردازی و طرح های مناسب می توان گام های موثری را دراین زمینه برداشت.
مدیرکل اموزش و پرورش استان البرز نیز بر نگاه مبنایی به دانش آموزان در برنامه های بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد.
استفاده از ظرفیت های هنری ، فرهنگی ، مساجد و مدارس برای نمایش هرچه بیشتر عزت و اقتدار ایران اسلامی دراین نشست مورد تاکید قرار گرفت.
8029/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دستاوردهاي انقلاب تبيين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۲۳۰ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به ریاست سعید رضا عاملی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای این شورا در محل سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عاملی در قالب پیش‌دستور، گزارشی در خصوص برگزاری نشست‌های هم فکری و هم اندیشی با رئیس و اعضای هیئت علمی برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت عتف، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه داد.

همچنین وی با اشاره به تجربه موفق شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر در تدوین سیاست‌ها و مصوبات شورای تحول تاکید کرد.

سپس جلسه شورای تحول وارد دستور اصلی خود شد. موضوع دستور اول جلسه «نهایی‌سازی اعضای کارگروه‌های تخصصی» بود که توسط مدیران این کارگروه‌ها معرفی شده بودند.

در این دوره شورای تحول، سیزده کارگروه تخصصی با عناوین علوم اقتصادی، علوم تاریخی، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، علوم تربیتی، روان‌شناسی و مشاوره، معماری و شهرسازی، فلسفه، حقوق، مطالعات زنان و خانواده، زبان‌ها و ادبیات خارجی، مدیریت، هنر و فرهنگ، ارتباطات و رسانه تشکیل شده است که احکام مدیران این کارگروه‌ها، در روز‌های پایانی سال گذشته صادر و به آنها ابلاغ شد.

همچنین علاوه بر کارگروه‌های تخصصی، تعدادی کارگروه با ماموریت ویژه، ذیل شورای تحول ایجاد شده یا در حال شگل‌گیری است که عناوین آنها عبارتند از: ۱- مشاغل علوم انسانی ۲- تدوین آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیأت علمی رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و هنر ۳- پژوهش ۴- فناوری و نوآوری ۵- آموزش و پرورش.

در ادامه جلسه، دستور دوم با موضوع «بررسی آیین‌نامه جدید شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی (جایگزین آیین‌نامه مصوب جلسه ۶۵۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ  ۱۳۸۸/۰۷/۲۱)» مطرح و اعضاء به بحث و تبادل نظر پرداختند، اما به دلیل اتمام زمان جلسه، ادامه بررسی آن به جلسه آتی شورای تحول موکول شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • بازگشت به دنیای صدا