Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از توافق آتش‌بسی که در مذاکرات سوئد حاصل شد، درگیری‌ها در مناطق شرقی حدیده در یمن بالا گرفت و جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان 21 بار حدیده را هدف حملات خود قرار دادند.

 جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان مناطقی در التحتیا و بیت الفقیه را هفت بار هدف حملات خود قرار دادند، همچنین بمب‌های خوشه‌ای علیه مزارع موجود در منطقه المجامله در حدیده پرتاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن موافقت خود را با نظارت سازمان ملل بر بندر حدیده اعلام کردند.

طبق گزارش رویترز، درگیری‌ها در مناطق شرقی شهر حدیده پس از توافقنامه صلح بالا گرفت.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت اول پس از مذاکرات سوئد، ۲۱ حمله هوایی از طرف دشمن علیه حدیده انجام شده و توپخانه‌های آنها به شدت این مناطق را هدف آتش خود قرار دادند، بیش از ۱۰۰ خمپاره به شکل بی‌هدف علیه برخی محله‌های مسکونی شهر حدیده پرتاب شده و مزدوران دشمن پس از اتمام مذاکرات تلاش کردند به ویژه در جبهه‌های ساحل غربی نفوذ کنند اما نیروهای ما با پوشش آتش‌بار تلاش آنها را ناکام گذاشته و مسیرهای سمت الدریهمی را به شدت بمباران کردند.

یحیی سریع با اشاره به آمادگی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای پاسخ به این تجاوزات دشمن تاکید کرد: این ارتش و کمیته‌ها برای ایجاد فضای مناسب جهت به ثمر رساندن اقدامات برای برقراری صلح و نیز پایان دادن به مشکلات یمنی‌ها تلاش می‌کنند.

این درگیری‌ها پس از توافق طرف‌های یمنی در مذاکرات استکهلم با توقف فوری آتش‌بس در حدیده و بندر آن و نیز الصلیف و راس عیسی شکل گرفتند.

همچنین در متن توافقنامه دو طرف تعهد دادند، هیچ‌گونه تجهیزات نظامی را به استان و شهر حدیده منتقل نکرده و تمامی جنگ‌افزارها و تسلیحات را از شهر جمع‌آوری کنند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمله های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی به حمله های خود به مناطق مختلف غزه ادامه داد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی دو منزل را در منطقه الشیماء در بیت لاهیا در شمال غزه بمباران کردند.

همچنین دیرالبلح در مرکز غزه هدف حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی قرار گرفت. به گفته منابع فلسطینی منطقه الحکر در دیرالبلح در مرکز غزه بمباران شد.

منابع فلسطینی اعلام کردند که پهپادهای رژیم صهیونیستی به سمت اردوگاه البریج در مرکز غزه آتش گشودند.

این منابع بیان کردند که مسجد التقوی در اردوگاه البریج نیز هدف حمله هوایی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به شدت شرق البریج را گلوله باران کرد. برج المغازی در اردوگاه البریج نیز هدف حمله هوایی اشغالگران قرار گرفت.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر حمله هوایی به منزلی در اردوگاه البریج چهار نفر شهید و شماری زخمی شدند.

کد خبر 6085694

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی «خارکی یف»
  • حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین
  • تداوم حمله های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • حمله هوایی اسرائیل به سوریه
  • سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به درعا را دفع کرد