Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@01:15:04 GMT

هلند باز هم از آمریکا اف-35 می‌خرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۱۳۰

وزارت دفاع هلند اعلام کرد که به منظور افزایش سهم این کشور در هزینه‌های دفاعی ناتو، خرید شمار بیشتری از جنگنده‌های آمریکایی را در دستور کار دارد. ناطقان: هلند دیروز جمعه اعلام کرد که با افزایش هزینه‌های دفاعی خود در سال آتی قصد دارد جنگنده‌های F-35 بیشتری بخرد و نیروهای ویژه خود و قابلیت‌های سایبری‌اش را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «آنک بیه‌لیود» وزیر دفاع هلند در این مورد گفت که این برنامه‌ها شامل خرید 15 فروند جنگنده پیشرفته F-35A است که شرکت آمریکایی لاکهید مارتین آنها را تولید کرده است.
همچنین وزارت دفاع هلند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری ویژه در زمینه دفاع ضروری است چرا که فضای امنیتی اطراف ما به شدت بی‌ثبات شده است. تهدید‌های بیشتری وجود دارند که باید با آنها مقابله شود و تهدیدهایی هم هستند که پیچیده‌تر شده‌اند.»
این کشور تاکنون 37 فروند از این جنگنده خریداری کرده است که انتظار می‌رود تا سال 2019 آنها را به کار بگیرد و این تعداد جنگنده برای به کار گیری در دو اسکادران کافی هستند با این حال سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر تشکیل سومین اسکادران تاکید دارد. هر فروند جنگنده F-35A هم‌اکنون 89.2 میلیون دلار (78.9 میلیون یورو) ارزش دارد.
این تصمیم پس از آن گرفته شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ینتس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو از هم‌پیمانان در این سازمان خواستند تا در پی توافق سال 2014 مبنی بر اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی در امور نظامی، هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند.
منبع: ایسنا برچسب ها: هلند ، آمریکا ، اف 35

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هلند آمریکا اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کد خبر 6081575

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند
  • حکم تاریخی در هلند: کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏
  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • اعزام ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران به هلند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • دفاع ایران قدرت امپریالیستی غرب را پوچ کرد
  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین