Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اطلاعات گمرکی نشان می‌دهد که کره جنوبی برای سومین ماه متوالی در نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است ، حتی با اینکه این کشور از تحریم‌ها علیه بخش نفت ایران معاف شده است .

آمریکا در اوایل نوامبر به کره جنوبی و هفت کشور دیگر معافیت های موقتی از تحریم‌های ایران اعطا کرد .

ولی کره جنوبی واردات از ایران را در حد صفر نگه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خریداران کره ای در حال گفتگو با ایران در مورد قرارداد های جدید هستند و انتظار دارند در اواخر ژانویه یا در فوریه واردات نفت از ایران را از سر بگیرند .

واردات نفت کره جنوبی از ایران با توقف سه ماهه، طی ژانویه تا نوامبر 2018 ، 57.9 درصد کاهش یافته و به 7.15 میلیون تن یا 157009 بشکه در روز رسیده است . واردات نفت کره از ایران در زمان مشابه سال 2017، 17 میلیون تن بود .

کره جنوبی معمولاً یکی از مشتریان بزرگ آسیایی ایران است. گرچه مقدار دقیق نفتی که کره اجازه دارد طبق معافیت‌ها از ایران وارد کند، مشخص نیست ولی منابع آگاه خبر دادند که این کشور می‌تواند تا 200 هزار بشکه در روز واردات داشته باشد که بیشتر آن میعانات گازی است .

میعانات گازی یک نفت فوق سبک است که برای ساخت سوخت هایی مثل نفت ها و گازوئیل استفاده می شود .

ولی از آنجایی که تولید میعانات گازی ایران به خاطر تحریم‌ها و افزایش نیاز داخلی محدود شده است ، خریداران کره ای به دنبال جایگزین هایی برای ایران هستند، کشوری مثل قطر بهترین گزینه است.

در کل کره جنوبی 12.71 میلیون تن نفت خام در نوامبر وارد کرده که 1.2 درصد از 12.59 میلیون تن سال قبل بالاتر بوده است .

واردات نفت خام کره جنوبی از ژانویه تا نوامبر 0.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و به 131.23 میلیون تن رسیده است .

اطلاعات نهایی در مورد واردات نفت خام در ماه نوامبر تا انتهای ماه جاری توسط شرکت ملی نفت کره اعلام خواهد شد . 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کره جنوبی ایران واردات نفت قطر ایران کره جنوبی گمرک نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا