Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق پیش بینی های اولیه ۱۰ روستای استان برای اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته شد ولی با توجه به استقبال صورت گرفته، می توان بیش از این تعداد برنامه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جانمحمد خوب پور، رئیس اداره قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (24 آذر ) در نشست برگزاری محافل قرآنی در کانون های فرهنگی و هنری روستایی مناطق محروم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از جمله برنامه هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه به عنوان برنامه های تکلیفی برعهده ما گذاشته، برگزاری محافل انس با قرآن و همچنین نشست های موضوعی قرآن کریم با محوریت سبک زندگی و روشنگری در حوزه مسائل انحرافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این زمینه تفاهم نامه ای با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد، اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن این تفاهم نامه اکنون وارد دستور کار شده و تلاش می شود در روستاهای کمتر برخوردار هر شهرستان استان این برنامه ها را اجرایی کنیم.

 

خوب پور ادامه داد: با همکاری و مشارکت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، کانون های فرهنگی روستایی، دفاتر ائمه جمعه و سایر فعالان مذهبی نظیر دارالقرآن ها، آموزش و پرورش و کسانی که در این حوزه فعالیت قرآنی دارند به کمک ما آمده اند تا این اتفاق در سطح استان رقم بخورد.

 

رئیس اداره قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در شهرستان بهمئی، دنا، شهرستان بویراحمد و روستاهای اقماری در حال اجرای این برنامه قرآنی هستیم که در برخی نواحی استان این برنامه انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی های انجام شده ابتدای این هفته دو برنامه یکی در مسجد امام رضا (علیه السلام) روستای صالحان بخش کبگیان و یک برنامه برای بخش زیلایی در مسجد محمد رسول الله (صل الله علیه وآله وسلم) این بخش برگزار می شود.

 

خوب پور ابراز داشت: برای روستای توت نده و سایر روستاهای استان از جمله بازرنگ نیز برنامه هایی درنظر گرفته شده که از قبل هماهنگی لازم صورت گرفته و در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس اداره قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ممکن است تاکنون در این روستاها چنین اتفاقی صورت نگرفته باشد و مردم با این مسائل بیگانه باشند، به همین دلیل روستاهایی که تاکنون بهره ای از این برنامه های فرهنگی و قرآنی نداشتند اجرا و بتوان عدالت نسبی در تولید برنامه های فرهنگی و قرآنی داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: طبق پیش بینی های اولیه 10 روستای استان برای اجرای این برنامه های فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته شد ولی با توجه به استقبال صورت گرفته، می توان بیش از این تعداد برنامه داشته باشیم.

 

خوب پور ادامه داد: با مشارکت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، آموزش و پرورش و سایر کسانی که در این حوزه فعال هستند می توان در مناطق و روستاهای بیشتری این برنامه ها را اجرایی کرد.

 

رئیس اداره قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به انحرافاتی که در جامعه امروزی وجود دارد، اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی یک ضرورت محسوب می شود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران نماز جمعه کرمان شیراز مجلس استان بوشهر بیرجند خراسان جنوبی اصفهان اداره قرآنی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تفاهم نامه ای محافل انس با قرآن کانون های فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان گفت: سرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد عصر امروز در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد اظهار داشت: باید سنت‌های پیشین محفوظ لرستان و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت 5 هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استاد شاه‌میرزا مرادی، سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است. حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

یادآور می‌شود، جشنواره دوسالانه «سرنانوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در روستای بیشه برگزار شد. این جشنواره از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی و شب‌های فرهنگی لرستان در لرستان  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و موسسه فرهنگی گلونی برگزار شد.

انتهای پیام/645/

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد