Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: همکاری نکردن برخی آژانس های مسافرتی و ترغیب مسافران به استفاده از امکانات استان های همجوار، پروازهای داخلی این فرودگاه بویژه زنجان - کیش و برعکس را بامشکل روبرو کردند.

محمد قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آژانس های مسافرتی مستقر در استان زنجان به هزینه های حداقلی به ازای هر بلیت اکتفا کرده و با وجود امکانات لازم در فرودگاه زنجان، مسافران را برای استفاده از پروازهای استان های همجوار ترغیب می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: بسیاری از مسافران نیز به دلیل بی اطلاعی و بدون توجه به خطرات جادهای و هدر دادن زمان از پروازهای استانهای همجوار استفاده می کنند.
مدیر فرودگاه منطقه زنجان اظهار داشت: این فرودگاه دارای پارکینگ رایگان برای خودرو با کمترین فاصله تا ترمینال دارد و مسافران می توانند در کمترین زمان ممکن بدون خطرات جاده ای و صرف زمان از این فرودگاه پرواز کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: تابستان امسال یکهزار و 500 نفر از حجاج زنجانی در قالب 10 پرواز رفت و برگشت به مدینه و سال 96 نیز زائران زنجان - مشهد به طور میانگین با هر پرواز 110 مسافر و با ظرفیت تکمیل اعزام شدند.
وی یادآوری کرد: سالجاری بخش خصوصی وارد این پروازها نشد و اعزام زائران زنجان – مشهد و برعکس کنسل شد و در حال حاضر درصدد برقراری آن با همکاری یکی از شرکت های هواپیمایی هستیم.
مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: باید نماینده های مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان کمک کنند تا پروازها به صورت برنامه ای انجام شود.
قاسمی اظهار داشت: پروازهای مشهد کیش و عتبات در استان هایی همانند زنجان به صورت چارتری انجام می شود و متاسفانه هیچکدام از آژانس های مستقر در استان رغبتی برای این مهم نشان نداده اند.
وی، با تاکید بر اینکه برقراری پروازها نیازمند فرودگاه، شرکت دارای هواپیما و بخش خصوصی است .
مدیر فرودگاه منطقه زنجان تاکید کرد: در حال حاضر هواپیما و فرودگاه با تمام امکانات و شرکت هواپیمایی دارای هواپیما وجود دارد، اما بخش خصوصی باید با حمایت استانی و پایه کار برای انجام پروازها نیز وجود داشته باشد.
قاسمی یادآوری کرد: آژانس های گردشگری بخش خصوصی مستقر در استان زنجان به جای اینکه در باره پروازهای داخل استان وارد فعالیت شوند، مسافران را ترغیب می کنند تا از پروازهای استان های همجوار استفاده کنند در حالیکه در فرودگاه زنجان همه امکانات وجود دارد.
وی گفت: یک مقوله از فعالیت های این فرودگاه پرواز داخلی و خارجی مسافربری است.
مدیر فرودگاه منطقه زنجان افزود: با پیگیری های مستمر انجام شده و همکاری یکی از نمایندگان مردم زنجان و طارم سهمیه ایستگاه پروازی خارجی حفظ و از زنجان به عربستان حجاج جابجا می شوند.
قاسمی با تاکید بر اینکه پروازهای عتبات از زنجان باید توسط سازمان حج و زیارت انجام می شود، اضافه کرد: این پروازها از استان زنجان که پایتخت شور شعور حسینی است انجام نمی شود.
وی افزود: در حال حاضر پروازهای آموزشی، امدادی و سرویس دهی هوانوردی برای اورژانس در این فرودگاه انجام می شود.
مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: در حال حاضر هلال احمر هلی کوپتری را در فرودگاه زنجان مستقر کرده و عملیات امداد و نجات جاده ای را انجام می دهد.
قاسمی با بیان اینکه آموزش نظامی نیز روزانه در فرودگاه زنجان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: این فرودگاه خدمات راداری منطقه ای و ارتباطی منطقه شمالغرب به کل کشور را برای مرکز کنترل تهران در خصوص پروازهای عبوری پوشش می دهد.
وی اظهار داشت: قسمتی از درآمد این بخش برای این فرودگاه هزینه می شود در چند سال گذشته اعتباراتی که از مرکز اخذ کرده ایم در فرودگاه نزدیک 15 تا 20 برابر درآمد فرودگاه بوده است.
مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: در حال حاضر فرودگاه ها به صورت درآمد – هزینه، فعالیت می کنند و هیچ درآمد دولتی برای فرودگاه داری تخصیص داده نمی شودو خود شرکت فرودگاه درآمد را بین فرودگاه ها تقسیم می کند.
به گزارش ایرنا، فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع داخلی به شمار می رود که در مرکز استان زنجان واقع شده و از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است.
از خردادماه سال 92، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی اردیبهشت 91 نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان برای انجام حج عمره انجام شد.
9505/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فرودگاه زنجان پروازهاي داخلي خارجي مسافري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 746270

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • قیمت تور اروپا با دلار و یورو امروز چند؟