Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@00:59:24 GMT

راهکار‌هایی برای پیشگیری از سرقت از خانه

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۳۰۷

راهکار‌هایی برای پیشگیری از سرقت از خانه

بررسی‌های اخیر پلیس نشان می‌دهد بسیاری از سارقان خودروی پایتخت، به تجزیه و تحلیل شرایط فعلی جامعه پرداخته و دریافته‌اند در بازار بزهکاری، این روزها، برد با سرقت از منازلی است که عملا به گاوصندوق‌هایی برای نگهداری وجوه نقد با مبالغ میلیاردی و طلا و سکه و دلار تبدیل شده‌اند.     به گزارش شرق، در ادامه فهرستی از اقدامات مفید برای پیشگیری از سرقت منزل ارائه می‌شود که در رأس همه این موارد باید به خودداری از نگهداری طلا و سکه و وجوه نقد در منزل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۱- مقابل همه پنجره‌ها، نورگیر، پاسیو و روی دیوار‌های کوتاه و بالکن‌های طبقه اول حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید.
۲- درِ راهرو و پشت‌بام را با حفاظ نرده‌ای ایمن کنید.
۳- در صورت خروج از خانه، فقط به بستن درِ خروجی اکتفا نکرده و همه در‌های داخل خانه را قفل کنید تا فرصت جست‌وجو و راه نفوذ از سارقان گرفته شود.
۴- کلید خانه خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.
۵- درصورتی‌که بیرون خانه شما روشنایی ندارد، با نصب لامپ در سردر خانه روشنایی محل را تأمین کنید.
۶- نردبان و چهارپایه را در کنار دیوار حیاط قرار ندهید تا راه ورود سارقان هموار نشود.
۷- در مواقع خالی‌بودن خانه، چراغ یکی از اتاق‌ها را به مدت طولانی و مستمر روشن بگذارید و حتی‌المقدور از همسایه‌ها و آشنایان مورد اطمینان بخواهید که روشنایی داخل خانه را در هنگام شب تغییر دهند.
۸-در صورت مسافرت، اشیای قیمتی خود را به اقوام مورد اعتماد خود بسپارید.
۹- اگر کلید خانه یا یدک آن را گم کردید، سریع قفل‌های در را تعویض کنید. گاهی شما تصور می‌کنید دسته‌کلید را گم کرده‌اید، اما در دام دزدان جیب‌بر گرفتار شده‌اید و آن‌ها با تعقیب شما آدرس خانه را به دست آورده و به دنبال فرصتی برای سرقت هستند.
۱۰- اگر خانه‌های اطراف شما خالی از سکنه است یا در مجاورت آن‌ها مشغول ساختمان‌سازی هستند، لازم است که از خانه خود مراقبت بیشتری کنید.
۱۱- از قراردادن کلید در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی و دیگر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنید.
۱۲- از نشان‌دادن محل نگهداری وجه نقد و طلا و جواهرات و اشیای باارزش و گران‌بها به همسایگان و کسانی که مورد اعتماد نیستند و همچنین از نگهداری آن‌ها به صورت یکجا خودداری کنید.
۱۳- قبل از ترک خانه از بسته‌بودن درِ ورودی پشت‌بام مطمئن شوید و به قسمت‌های مختلف خانه سرکشی کرده و پنجره‌ها را بررسی کنید.
۱۴- هنگامی که به مسافرت می‌روید همسایه‌های مورد اطمینان را در جریان قرار دهید.
۱۵- اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می‌کنید، به طور مرتب آن را کنترل کرده و معایبش را برطرف و هنگام خروج از منزل کلید آن را باز کنید.
۱۶- برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی‌زنی، توپی قفل را با بدنه در هم‌سطح، در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.
۱۷- به زنگ‌های بی‌وقت و بی‌مورد تلفن و منزل بی‌توجه نبوده و آن‌ها را به عنوان زنگ خطر تلقی کنید و حتی‌الامکان منزل خود را برای گردش یا ملاقات دوستان و فامیل به صورت یکسان و یک‌نواخت ترک نکنید.
۱۸- استفاده از دوربین‌های مداربسته باکیفیت که در صورت سرقت، تصاویر تهیه‌شده برای کارآگاهان پلیس قابل بهره‌برداری باشد.
۱۹- در زمان خروج از پارکینگ از بسته‌شدن در و عدم ورود افراد غریبه اطمینان حاصل کنید.
۲۰- درِ مجتمع را برای افراد غریبه باز نکنید.
۲۱- اجازه ندهید فردی که نمی‌شناسید بعد از شما وارد مجتمع شود و از او بخواهید زنگ واحد مورد نظر خود را زده و در از سوی آن همسایه برای او باز شود.   در صورت بروز سرقت و مال‌باختگی موارد ذیل را در نظر داشته باشید:
۱- آرامش خود را حفظ کنید.
۲- فورا به پلیس ۱۱۰ زنگ بزنید.
۳- برای باقی‌مانده آثار انگشت سارقان به هیچ‌چیز دست نزنید و جای لوازم را تغییر ندهید.
۴- اجازه ندهید افراد غیرمسئول به چیزی در محل سرقت دست بزنند.
۵- اجازه ندهید مردم در محل سرقت جمع شوند.
۶- به کسی درباره فرایند پیشرفت تحقیقات پلیس چیزی نگویید.
در پایان اشاره به این نکته ضروری است که کشف جرائمی مانند سرقت وظیفه ذاتی و تعریف‌شده پلیس آگاهی است، اما برخی موارد مانند ایمن‌سازی منازل به عنوان اقدامات پیشگیرانه در حیطه وظایف مالکان است و هر شخصی قبل از مال‌باختگی با دوراندیشی باید نسبت به ایمن‌سازی محل سکونت خود اقدام و از نگهداری مقادیر بالای وجوه نقد و سایر اموال باارزش در منزل که امکان نگهداری آن‌ها در بانک‌ها وجود دارد، خودداری کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سرقت از خانه سارق کلاهبردار اثر انگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظافتچی منزل سارق از آب درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل و به سرقت رفتن طلا و جواهر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در محدوده لواسانات، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۶۶ لواسانات قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه هیچ آثار تخریبی مشاهده نشد و پیرو تحقیقات انجام شده از اعضای خانواده، مشخص شد که فردی به عنوان نظافتچی در منزل شاکی رفت و آمد داشته است.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی، مأموران به محل سکونت نظافتچی مراجعه کردند و موفق شدند قسمتی از طلاهای سرقتی را در داخل منزل کشف کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انتقال متهم به کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل تحت پوشش نظافتچی اعتراف و با اقدامات فنی و پلیسی مالخر این سارق نیز شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر و اموال مسروقه از مخفیگاه مالخر کشف شد.

سرهنگ ضرونی ابراز داشت: بررسی و کشف جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت و پرونده به همراه متهمان به مقام قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ضرونی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال با ارزش در خانه دوری کرده و از ورود افراد ناشناس تحت عنوان نظافتچی به منزل خود خودداری کنند.

کد خبر 6080980

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • تصویب ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • نظافتچی منزل سارق از آب درآمد
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت