Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@18:36:54 GMT

تلویزیون باید خدمت محور شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۳۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، لطف الله سیاهکلی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر که با حضور رئیس رسانه ملی برگزار شد، افزود: تلاش اندکی کردم و در این تلاش کاستی‌هایی وجود دارد ان شاءالله نواقص را آقای امامیان رئیس جدید برطرف می‌کند و سازمان صدا و سیما را پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره زندگی شخصی خود افزود: من روستازاده‌ای بودم، پدر و مادرم بی سواد بودند، اما پدرم تصمیم گرفت ما باسواد شویم، برادر بزرگترم همافر بود و با شهید بابایی همراه بود، او در عملیات فتح ۵ به شهادت رسید، روزی با آقای ضرغامی به زادگاهم رفته بودیم و نگاه وی به مزار برادرم افتاد و آنجا این موضوع را متوجه شد.

سیاهکلی گفت: بعد از ۳۵ سال کار در صدا و سیما حتی یک بار نام شهید سیاهکلی از صدا و سیما پخش نشد یعنی نخواستیم این چنین شود.

رئیس سابق سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر افزود: من منتقد همیشگی مدیریت بودم، به نظر من کارمند دنباله رو مدیریت است و مدیریت ما باید درست شود، خودم نیز در دوران مدیریت همواره سعی کردم اخلاق مدار باشم و تعدادی مدیر به جا‌های مختلف صادر کردم.

وی گفت: دیدار ویژه‌ای با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان با نگاه متخصصانه گفتند که شما می‌توانید و پیش روید و صوت و تصویر فراگیر دردست صدا و سیماست.

سیاهکلی افزود: تنطیم مقررات محدودیت نمی‌آورد بلکه فرهنگ جدیدی در حوزه رسانه وارد می‌کند.

وی گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات عالی‌ترین فناوری است که بشر به آن دست یافته است، فضای مجازی محل تضارب اندیشه هاست، نرم افزار بر سخت افزار قالب شده و کسی که اندیشه برتر دارد نباید از چیزی بترسد.

سیاهکلی افزود: ما صاحب اندیشه برتر هستیم، چون دین برتر داریم. ما باید تولید محتوا کنیم.

وی با بیان اینکه ما عرصه و اعیان داریم و در عرصه عقبیم گفت:: چرا دستور مقام معظم رهبری برای تشکیل شبکه ملی اطلاعات عملی نمی‌شود. در صحنه مجازی بر پهنه بین الملل فعالیت می‌کنیم که اشتباه است. کشور ما در دانلود اول است و این یعنی ضعیف بودن. ما باید از دانلود به آپلود حرکت کنیم.

سیاهکلی افزود: در این سال‌ها هم صدور مجوز را انجام دادیم و هم مقرراتی آماده و وضع کردیم.

رئیس سابق سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: امروز صدا و سیما با فرمان مقام معظم رهبری گشایشی را ایجاد کرده است تا علاوه بر رادیو تلویزیون فعالان عرصه مجازی بتوانند کار کنند.

وی افزود:​ آینده خوبی را در این فضا می‌بینم و امیدوارم در آینده ۱۰۰۰ رسانه را در کنار رسانه ملی برای تولید محتوای جمهوری اسلامی در فضای مجازی داشته باشیم. البته رسانه ملی باید در آنسوی مرز‌ها هم فعالیت بیشتری کند و فعالیتش به چند شبکه تلویزیونی برون مرزی محدود نشود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تلویزیون خدمت محور اینترنت رسانه ملی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

به گزارش ورزش سه، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد به زودی تمام استان‌های ایران با تجهیز شدن واحد های سیار به کیفیت HD خواهند رسید و تصاویر مطلوب‌تری در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

جبلی نداشتن تجهیزات پخش HD در برخی از استان های کشور هنوز به این امکانات نرسیدند و در حال تجهیز واحدهای سیار برای استان های کشور هستند تا مسابقات فوتبال در تمامی نقاط ایران با کیفیت بالا پخش شود و شرایط تصویربرداری بهبود پیدا کند.

جبلی در ادامه افزود: با حضور واحدهای سیار کیفیت تصویر و کارگردانی پخش مسابقات فوتبال وضعیت بهتری پیدا کند و در تراز فوتبال ایران باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد که در سال جاری این اتفاق رقم بخورد و پیشرفت زیادی در این زمینه صورت بگیرد.

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است