Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@04:17:25 GMT

در دیدار واعظی و اردوغان چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۳۵۲

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور عصر جمعه در جریان سفر به ترکیه، با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دیدارها و رایزنی‌های خود با مسوولان عالی رتبه ترکیه و توافقات انجام شده برای سفر آتی دکتر روحانی به این کشور و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با ترکیه به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی با اشاره به سابقه روابط دوستانه و تاریخی دو ملت، اظهار داشت: هیچ مانع و محدودیتی در مسیر گسترش روابط در بخش‌های مختلف بویژه مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه قائل نیستیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور دوستی، تفاهم و اشتراک نظر رؤسای جمهور ایران و ترکیه در موضوعات و مسائل گوناگون دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را عاملی مهم در گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور دانست و بر ضرورت تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و تسهیل همکاری فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند روابط و تلاش مسوولان دو کشور در راستای اجرای توافقات و برنامه‌های مشترک در بخش‌های مختلف، سفر آتی دکتر روحانی به ترکیه و برگزاری پنجمین نشست شورایعالی همکاری‌های راهبردی ایران و ترکیه را فرصتی مغتنم برای توسعه و تحکیم مناسبات تهران-آنکارا عنوان کرد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ضرورت تلاش برای تقویت همکاری‌ها و حمایت از فعالان اقتصادی دو کشور، افزود: توسعه روابط با ایران برای ترکیه اهمیتی راهبردی دارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ترکیه ایران جمهوری اسلامی ایران ایران و ترکیه ایران ایران و ترکیه جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور رجب طیب اردوغان واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده

بنا به این گزارش، دکتر انسیه خزعلی با سفیر ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار سفیر ازبکستان ضمن تبریک عید سعید فطر، پیام رئیس مجلس سنای ازبکستان در خصوص خرسندی از دیدار دوجانبه در سازمان ملل در سال گذشته را ابلاغ کرد.

 وی همچنین به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو کشور اشاره کرد و هر یک از این زمینه‌ها را مبنای بسیار خوبی برای توسعه روابط دو کشور معرفی کرد.

 فریدالدین نصریوف افزود: با سیاست‌گزاری هوشمندانه مسئولین دو کشور، روابط ما به خوبی رو به رشد است، و بطور خاص سفر تاریخی رئیس جمهور ما به کشور ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران آقای رئیسی و سفر ایشان به تاشکند در سال گذشته باعث تقویت روابط دو کشور شده است. این روابط در حوزه زنان و خانواده با حضور شما در تاشکند در سال گذشته در حال رشد و توسعه است و از شما برای همکاری بیشتر و حضور در رویداد زنان آسیایی دعوت به عمل آمده است. 

 معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان میزبان این دیدار، نسبت به ادامه و تقویت فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده بین دو کشور اظهار امیدواری کردند. ایشان با اشاره به سیاستهای موفق جمعیتی ازبکستان و با تاکید بر قرابت فرهنگی دو کشور در موضوع خانواده از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده و همچنین برای حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی دعوت کرد.

 در ادامه، خزعلی و فریدالدین نصریوف در خصوص همکاری‌های مشترک اقتصادی از جمله ایجاد بازارهای مجازی و تبادل کالا با مدیریت و مشارکت بانوان، حمایت از کارآفرینی و اشتغال زنان و تجارب موفق دو کشور تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • اردوغان : اسرائیل را باید مهار کرد