Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@15:50:36 GMT

بیش از 2 هزار دستفروش در شهر شوش وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۳۷۳

بیش از 2 هزار دستفروش در شهر شوش وجود دارد

سید حمید تفاخ روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای توسعه، آبادانی و رونق اقتصادی شهر شوش آماده افزایش تعامل با شورا و شهرداری هستیم.
وی گفت: حضور دستفروشان و اجناس آنها در پیاده روهای هسته مرکزی شهر منظر و زیبایی شهر را از بین برده و لازم است ساماندهی آنها در اولویت کاری مدیریت شهری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق اصناف شهرستان شوش با اعلام آمادگی برای تعامل با شهرداری درخصوص زیباسازی منظر مغازه ها افزود: دستفروشی در همه جای دنیا وجود دارد اما جای ثابتی در اختیار آنها نیست.
وی با تاکید بر لزوم شناسنامه دار کردن دستفروشان شوش اظهار داشت: انتظار ما از فرماندار، دادگستری، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مربوطه این است که معضل دستفروشی در شهر شوش را حل کنند.
تفاخ اظهار داشت: اصناف از کارآفرین ترین بخش های اقتصادی است زیرا بیشترین نیروی کار در این بخش مشغول به کار است.
وی با بیان اینکه اتاق اصناف سالانه حدود 350 نفر جذب کار می کند، افزود: عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در راستای بهبود خدمات و تسهیل فعالیت اصناف از آنها دریافت می شود.
رئیس اتاق اصناف شوش گفت: انتظار داریم با توجه به اینکه بازار دچار رکود است اداره مالیات در بخش مالیات و ارزش افزوده توجه خاصی داشته باشد و مالیات کمتری نسبت به سال قبل دریافت کند.
وی افزود: طی 9 ماهه امسال حدود یکهزار و 300 بازرسی داشته ایم که حدود 300 پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
تفاخ گفت: حدود یکهزار شغل مزاحم شامل جوشکاری، نجاری، مکانیکی و مصالح ساختمانی در سطح شهر شوش وجود دارد که امیدواریم با تعامل شهرداری مشکل این مشاغل رفع شود.
وی افزود: براساس مصوبه دولت، شهرداری‌ ها موظف هستند به‌ منظور ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها نسبت به صدور حکم انتقال، جابه‌ جایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیندکار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کنند.
رییس اتاق اصناف شهرستان شوش با بیان اینکه ساختمان جدید اتاق اصناف در دهه فجر کلنگ زنی می شود، گفت: بیش از 6 هزار واحد صنفی و 23 اتحادیه در شهرستان شوش وجود دارد که 300 واحد از این تعداد پروانه کسب ندارند.
وی افزود: 2 نمایشگاه برای تنظیم بازار در دی ماه امسال در شهر شوش برپا می شود.
شهرستان شوش 220 هزار نفر جمعیت دارد.
7280/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف تعزیرات دهه فجر دی ماه شهرداری مالیات بر ارزش افزوده منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رسول شیدایی اظهار داشت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی، از جهات مختلف همچون آب و هوای خوب، آثار تاریخی شگفت انگیز و مناطق مستعد تفریحی از نقاط مهم و گردشگرپذیر کشور ایران محسوب می شود و نوروز فرصت مناسبی است تا بتوانیم فرهنگ غنی استان را به مردم کشور عزیزمان معرفی کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از زحمات عوامل اجرایی در خدمات دهی مطلوب به مسافران نوروزی، افزود: آموزش و پرورش مدارسی را که از نظر امکانات بهداشتی و خدماتی در سطح بالاتری هستند، در اختیار مسافران گذاشته که باعث رضایت مندی مسافران نوروزی شده است.

وی تصریح کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در ۱۵ پایگاه به تعداد ۱۲۵ آموزشگاه و در ۱۲۰۶ اتاق(کلاس) پذیرش می شوند که شامل ۱۵۵ اتاق ویژه، ۹۰۸ اتاق الف، ۳۴ اتاق ب و ۹ مکان از قبیل مراکز خانه ی معلمان، اردوگاه ها و... است.

دیگر خبرها

  • ظرفیت صادرات ایران به روسیه ۲۰ برابر الان
  • حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده اصناف تا تیر ۱۴۰۳
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت/ اعلام جزییات
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • ۱۰ مرکز اقامتی مهم تبریز را بیشتر بشناسیم + آدرس
  • هتل آریوبرزن شیراز و جاذبه های دیدنی اطراف آن
  • «باغ تیتو» لکه‌ای سبز در دل کویر
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • روستای صخره‌ای میمند، مکانی اسرارآمیز