Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@03:47:18 GMT

سفر نماینده پوتین در امور سوریه به تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۴۹۹

نماینده رییس‌جمهور روسیه در امور سوریه برای دیدار و گفت‌وگو با دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی به تهران سفر کرده است. آفتاب‌‌نیوز : الکساندر لاورنتیف ظهر امروز (شنبه) با حسین جابری انصاری دیدار و رایزنی خواهد کرد.
این دو دیپلمات ریاست هیات‌های دو کشور ایران و روسیه را در جریان مذاکرات آستانه  برای حل بحران سوریه بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش یازدهمین نشست بین‌المللی صلح سوریه در دهه اول آذر ماه سال جاری در آستانه برگزار شد.
همچنین سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد: نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه طی روزهای آینده با مقامات عالی‌رتبه ایران روسیه و ترکیه دیدار خواهد کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه این سازمان قرار است طی روزهای آتی در ژنو دیداری با مقام‌های عالی‌رتبه سه کشور ایران روسیه و ترکیه داشته باشد.
بر اساس این بیانیه، ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه محور اصلی این دیدار خواهد بود.
در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است، گفت‌وگو با مقام‌های این سه کشور با هدف تلاش در راستای تشکیل کمیته‌ای «متعادل، معتبر و همه‌جانبه» به منظور تدوین پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه و همچنین برگزاری انتخابات در این کشور خواهد بود.
این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه قرار است بیستم دسامبر با اعضای شورای امنیت دیداری داشته باشد.

ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پوتین سوریه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد تاکید کرد که در حالی که ایالات متحده از ایده راه حل دو دولتی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تشکیل کشور فلسطین ممکن است این نتیجه را تضمین نکند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول، کره جنوبی پس از دیدار با چو تائه یول، وزیر امور خارجه کره جنوبی، موضع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در این مورد تکرار کرد و بر حمایت از سناریویی که در آن فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کشور‌های امن خود را دارند، تاکید کرد.

او در پایان گفت: «ما در حال کار روی این موضوع هستیم تا در اسرع وقت به آن برسیم.

 اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نتوانستند در مورد درخواست و تلاش فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل به توافق برسند.

راه حل دو دولتی، یکی از راه حل‌های ارائه شده برای رفع اختلافات بین اسرائیل و فلسطینیان است. طبق این چاره، بجای خصومت با اسرائیل برای «راندن آنان به بیرون از منطقه» از سوی اعراب، یا بجای «نابودی و پایمال گردانیدن حقوق فلسطینیان» از سوی اسرائیل، چاره، برقراری دو کشور جداگانه اسرائیل و فلسطین به‌طور همزمان و به رسمیت شناخته شدن هر دو از طرف تمامی طرفین درگیر و یکدیگر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • ترکیه‌: غزه با وخیم‌ترین فاجعه بشری مواجه است
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست