Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- رئيس دفتر کمک به فقر شوراي دولتي چين اعلام کرد اين کشور در 40 سال گذشته به دنبال اجراي سياست اصلاحات و درهاي باز، بيش از 700 ميليون نفر از جمعيت فقير روستايي را از فقر و تهيدستي نجات داده است.

به گزارش ايرنا `ليو يونگ فو` روز شنبه در پکن در جمع خبرنگاران تاکيد کرد پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2020 همه جمعيت فقير کنوني روستايي چين از فقر نجات پيدا کنند و ديگر شاهد يک شهرستان فقيرنشين در کشور نباشيم که نشان از معجزه روش فقرزدايي چين است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اينکه امسال برابر با چهلمين سالگرد اجراي سياست اصلاحات و درهاي باز است تاکيد کرد ظرف 40 سال گذشته نرخ فقر در روستاهاي چين از 97.5 درصد پيوسته کاهش يافته و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال 2018 اين شاخص به کمتر از 2 درصد برسد.
رييس دفتر کمک به فقر شوراي دولتي چين علت اصلي موفقيت چين در فقرزدايي را انتخاب راهي منطبق با وضعيت چين اعلام کرد.
او ويژگي اصلي اين مسير را رهبري حزب کمونيست چين و نقش دولت در آن عنوان کرد و افزود: جمعيت چين عظيم و تعداد فقيران آن خيلي زياد است، بدون اقدامات نظام‎مند و گسترده، اين مساله حل نمي‌شود.
`ليو` دومين ويژگي را پايبندي بر آباداني منطقه و نيروي انساني عنوان کرد و افزود: راه اندازي نظام ارزيابي چند جانبه دقيق و سختگيرانه از ديگر دلايل موفقيت چين در اجراي اين طرح بزرگ است.
به گفته وي براي تضمين کارايي آباداني و فقرزدايي، چين همواره بر سيستم نظارت و ارزيابي دقيق پايبند بوده و تا حد امکان از `فقرزدايي جعلي` جلوگيري و امور فقرزدايي را با دقت عملي مي‎کند.
رئيس دفتر کمک به فقر شوراي دولتي چين تاکيد کرد کساني که مي‌‎خواهند با سو استفاده از امکانات در اختيار گذاشته شده، روزگار را به بطالت بگذارند، موفق نمي‌شوند.
وي ادامه داد: چين يک سيستم اطلاعات فقرزدايي سراسري دارد که نشان مي‎دهد چه کسي متعلق به جمعيت فقير است، علت فقر او چيست و چه اقدامي براي کمک وي انجام شده است.
ليو با بيان اينکه از سال 2013 تا کنون هر سال 10 ميليون نفر از فقر و تهيدستي رهايي يافته اند تصريح کرد اکنون امور عمده کمک به فقيران در مناطق بسيار فقير مانند منطقه خودمختار تبت، مناطق تبتي نشين چهار استان `چين هاي`، `يون نن`، `شي چوان` و `گانسو`، ناحيه جنوبي منطقه خودمختار `ايغور شين جيانگ` و ايالت `ليانگ شن` استان `شي چوان`، ايالت `نوجيانگ` استان `يون نن` و شهرستان `لين شياي` استان گانسو که شرايط طبيعي آنها سخت و پايه اقتصادي آن ضعيف است، انجام مي شود.
به گفته وي علاوه بر اين، عمليات فقرزدايي همچنين در همه شهرستان هايي که نسبت فقر آن از 18 درصد بيشتر است و همه دهکده‌هايي که نسبت فقر آن از 20 درصد بالاتر باشد در حال اجراست.
ليو گفت: در مجموع 334 شهرستان بسيار فقير هدف عمده فقرزدايي چين در دو سال آينده خواهند بود.
او با بيان اينکه در حال حاضر حدود 30 ميليون نفر از جمعيت چين در فقر به سر مي‎برند تاکيد کرد چين اقدامات متفاوتي در قبال جمعيت فقير اتخاذ خواهد کرد کساني که توان کار دارند به توسعه صنايع يا کسب و کار در مناطق خارجي تشويق مي‎شوند در قبال جمعيت فقير بدون توان کار نيز به طور عمده تامين اجتماعي، حداقل شرايط زندگي را ارائه مي دهد.
رئيس دفتر کمک به فقر شوراي دولتي چين با اشاره به اينکه براي تحقق هدف فقرزدايي تا سال 2020 هنوز دو سال مانده است افزود: افزايش درامد سرانه جمعيت فقير به چهار هزار يوان، نداشتن نگراني در مورد خوراک و پوشاک، برخورداري از آموزش همگاني، خدمات درماني پايه و مسکن امن از جمله شاخص هاي مبارزه با فقر است و اگر چنين مسائلي به عنوان خط قرمز حل نشود، هدف رهايي از فقرزدايي مطلق محقق نمي شود.
ليو عنوان کرد چين همواره با روي باز تجربيات کشورهاي خارجي در زمينه فقرزدايي را ياد گرفته است و به طور فعال با آفريقا، آمريکاي لاتين، آسه آن و کشورهاي يک کمربند- يک جاده در زمينه فقرزدايي همکاري داشته تا در زدودن فقر از چهره جهان سهمي داشته باشد.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدامات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، گفت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.
صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و امسال هم هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان در سال گذشته، افرود: در این پویش بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هچون دیالیز کمک کننده بوده است.

دیگر خبرها

  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • شرط میلیون دلاری منچستر یونایتد برای نگه داشتن تن هاخ | یا صعود کن یا فقیر شو!
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری