Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ،محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مراسم معارفه مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی که امروز24آذر ماه برگزار شد،اظهار کرد: وزارت کار بزرگترین نهاد اجتماعی کشور است و این وزارت خانه ساختاری دارد که بخش های زیادی از مردم با آن در ارتباط هستند و این ارتباط از زمان قبل از تولد تا فوت افراد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در وزارت کار صحبت از بیت المل نیست بلکه حرف از حق و الناس است و خدا هم ان را نمی بخشد.

شریعتمداری گفت: عده ای امدند و کار کردند و ان را به عنوان امانت به ما سپردن و ما هم باید به درستی کار کنیم و اگر می گویم باید کاری کنیم که سرمایه ها  حفظ و افزایش پیدا کند در وزارت کار با جدیت بیشتری باید این هدف را دنبال کنیم.

وی گفت: خوردن بیت المال سخت است و باید با اشد مجازات با افراد رفتار کرد و اما خوردن حق و الناس سخت تر است و مجازات سنگین تراست.

وی گفت: در شستا دو شغله و چند شغله زیاد است که با ابلاغ بنده امدند و استعفا دادن و با استعفای انها موافقت شد و این شفافیت است.

شریعتمداری گفت: برخی از مدیران هم پروازی هستند و هفته ای یک روز به شرکت می روند و قدمی می زنند اما باید توجه کرد که با مدیر پروازی نمی تواند یک شرکت را مدیریت کرد.

وی گفت:روز تودیع اقای ربیعی بنده از سه مدیر ارشد شستا میزان سرمایه این مجموعه را سوال کردم که هر کدام سه عدد تفاوت گفتند و هر کدام  به عددی که گفتند شک داشتند و ایت شفافیت نیست و باید گردش مالی هر سال مشخص و عدد ثابتی باشد.

در حال حاضر 43درصد اعضای مجوعه شستا کمتر از 50سال سن دارند و 7درصد بالای 60سال سن دارند وربرخی هم مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان می شوند و 153شرکت از شستا مدیریتی و به صورت بنگاه داری کار می کند و مابقی غیر مدیریتی کار می کند.

وزیر کار بیان کرد: بنگاه داری با گزارشی که مدیران شستا در اول روز کاری بنده به من دادند به معنی مدیریت در تاریکی است و باید شفافیت افزایش پیدا کند.

سیستم بی ای برای شفافیت خوب است به شرطی که درست عمل کند ما صورت ظاهری از همه چیز داریم به شرطی که باطن ان هم درست باشد.      وی افزود: مدیران باید در دیگ واقعیت را باز کنند و ببنند در جامعه چه خبر است و واقعیت ها را ببینند و اگر مدیری این کار را نکرد خودش کنار برود زیرا با به خون شهدا خیانت کرده است.  ادامه دارد

وی افزود:نظام انگیزه و تشویق باید اجرا شودو این موارد در کشور های غربی اجرا می شود در شرایط که دین اسلام این موارد را تاکید می کند.

وزیر کار بیان کرد: ما در پتروشیمی ها جم را در نظر نگرفتیم و جالب است یک مجمموعه در مقابل هم هستند.

اگر ما منابع را تجمیع کنیم و یک مجموعه پتروشیمی واحد تشکیل دهیم هیچ تحریمی نمی تواند کار ساز باشد.

وی بیان کرد: شرکتی در اصفهان در انبارهای خود موارد اولیه فولادسازی انبار کرده در شرایطی که شرکت  فولاد سازی اهواز مواد اولیه ندارد و کارگران بیکار شدند وایا درست است شرکت ها موارداولیه خود را از خارج از کشور تهیه کنند.

شریعتمداری گفت:

رییس جمهور تاکید کردند که باید از بنگاه داری خارج شود و نباید یک ریال از سرمایه کارگران به جای دیگر بروند .

ایا می شود حقو الناس را به بیت المال ببریم. بنگاه داری کردن مجموعه شستا تا امروز زیان ده بود و رییس جمهور می گوید نباید این کار را ادامه دهید و در بورس کار را شورع کنید و بدهی خود را به وزارت بهداشت پرداخت. کنید ایا باید کار به جایی برسد که بیمارستان ها دفترچه کارگران را قبول کند.

تا پایان 96سه هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت بود و ما به عنوان خدمت گیرند از وزارت بهداشت باید بدهی خود را بدهیم.

مجموعه شستا از وزارت بهداشت هزار میلیارد تومان طلبکار است.

ما امده ایم جلوی تاراج اموال را بگیریم.

ما حرف از شفافیت می زنیم و این کار ساده است.

وزیر کار گفت:ما در وزارت کار معدن مس و کارخانه فولاد سازی داریم وزارت صمت هم دارد و باید تجمیع کنیم.

وی افزود: ما شش ماه کار می کنیم تا یک شرکت را بفرشیم زمانی که به نتیجه می رسیم یک نامه به دستمان می رسد که قیمت شرکت بیشتر بوده و کار بفروش متوقف می شود و هر زور به کارگران زیان می رسد.

وزیر کار خطاب به رضوانی فر مدیر عامل جدید شستا گفت:حتی نباید از یک ریال از سرمایه مردم بگذرید که خدا هم از حق الناس نمی گذرد.

 

خبرنگار: شادی مکی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه قانون مدیر عامل شرکت مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت گفت: مبنای فعالیت بخش مهندسی شرکت نفت در دولت سیزدهم حمایت از تولید است، چنانچه شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد این وزارتخانه از ۱۵۰ به ۶۶۶ شرکت و مبلغ قراردادی آن‌ها نیز به ۳۸۶ میلیون دلار (هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری، مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خرید‌های خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشور‌های مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبر‌های خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی دیوان محاسبات اردبیل با تضییع کنندگان بیت المال
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • فروش دیجی‌کالا به همراه اول در ایستگاه پایانی | تحقق رویای حسین شریعتمداری؟
  • مقاومت مدیران وزارت جهاد برای جلوگیری از تخلف در واردات ذرت
  • برخورد قاطع با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر
  • وزارت نفت : درخواست صدور کارت سوخت اینترنتی می‌شود
  • وصول ۱۱۹ همت از بیت‌المال با ورود سازمان بازرسی
  • بازگشت ۱۱۹ همت به بیت المال/ از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی جلوگیری شد