Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:15:22 GMT

تحقق شفافیت اقتصادی به واسطه فعالیت بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۶۹۱

تحقق شفافیت اقتصادی به واسطه فعالیت بورس کالا

مشاور عالی رئیس اتاق تهران گفت: در مقطع کنونی، اصلی‌ترین هدف بورس یعنی ایجاد شفافیت اقتصادی در کشور است که خوشبختانه این اتفاق به واسطه بورس، تا حدود زیادی محقق شده است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، ابراهیم بهادرانی گفت: با مقایسه سابقه راه‌اندازی بورس‌های کالایی معتبر دنیا با بورس کالای ایران و نگاهی به کارکردهای زیاد این بورس در اقتصادها، متوجه می‌شویم که این بازار مدرن مسیر طولانی در پیش دارد؛ در این میان بورس کالا در همین سال‌های فعالیتش، اتفاق‌های مثبت و ارزشمندی برای اقتصاد رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی رئیس اتاق تهران گفت: ایجاد رفتار بازاری در اقتصاد به همراه شفافیت در دادوستدها از خدمات اصلی بورس کالا طی این سال‌ها بوده است که همین عامل، زمینه واقعی شدن قیمت کالاها را فراهم کرد.

به گفته وی، باید بپذیریم اقتصاد ایران برخلاف دیگر کشورها یک اقتصاد طبیعی نیست و همیشه با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم کرده است، به‌طوری که در شرایط مختلف شاهد نوعی از حاکمیت بحران در کشور بوده‌ایم، به همین دلیل بعضا فرمول‌هایی را در مکانیزم بازار تعریف کردیم، اما با وجود همه این سختی ها، بورس کالا اقدامات موثری انجام داده و به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

بهادرانی افزود: نکته حائز اهمیت در مقطع کنونی، اصلی‌ترین هدف بورس یعنی ایجاد شفافیت اقتصادی در کشور است که خوشبختانه این اتفاق به واسطه بورس، تا حدود زیادی محقق شده است.

وی اظهار داشت: در این سال‌ها ورود انواع کالا به بورس چشم فعالان بازار را به قیمت‌های واقعی و ایجاد رقابت در تولید آشنا کرده است، به همین دلیل می‌توان گفت که بورس کالا در شفافیت اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته است.

مشاور عالی رئیس اتاق تهران در ادامه دیگر تاثیر مثبت بورس کالا را بهبود کیفیت کالاهای تولیدی دانست و افزود: بورس‌ها اصولا کیفیت‌گرا هستند، هر کالایی قادر به ورود به آن نیست و کالاها با استانداردهای مشخص و براساس کیفیت وارد معاملات بورس می‌شوند. با این شاخصه، تولیدکنندگانی که به دنبال ورود کالاهای خود به بورس کالا هستند باید در راستای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند که این موضوع در نهایت به افزایش کیفیت محصولات تولیدی کمک خواهد کرد.

بهادرانی در پایان گفت: باید به بالندگی و توسعه بورس کالا در اقتصاد کمک کرد تا بتوانیم در آینده شاهد انجام تمام مبادلات در این بستر سالم و شفاف و راه‌اندازی ابزارهای مالی بیشتر به منظور ارائه خدمات متنوع تر به فعالان اقتصادی باشیم.

حمایت اصولی از بخش کشاورزی با تمرکز معاملات در بورس کالازمان تحویل قراردادهای آتی زعفران رشته‌ای در بورس کالا اعلام شدبورس کالا موجب بهبود کیفت تولید زعفران در کشور شده است

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بورس کالا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس کالا بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید