Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از اتمام عملیات مرمت تزئینات بخش جنوبی سقف ایوان کاخ چهلستون که به‌ویژه در بارندگی های چند دهه قبل دچار آسیب شده بود پس از قریب به یکصد سال خبر داد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری اظهار داشت: در راستای ادامه عملیات مرمت سازه عظیم چوبی "ایوان شرقی" مجموعه جهانی کاخ چهلستون، بخش هایی از سقف بخش جنوبی ایوان کاخ چهلستون که دچار لکه های ناشی از رطوبت باران در اثر عوامل بیولوژیک در نزدیک به یکصد سال گذشته گردیده بود، داغ برداری و مرمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مطالعه و انجام آزمایشات متعدد و بررسی آسیب های وارده، کار داغ برداری بر روی قسمتهای جنوبی ایوان پس از قریب به یکصد سال و انجام کار مرمت و حفاظت تزئینات سقف ایوان کاخ چهلستون در بخش جنوبی به اتمام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: این بخش از عملیات مرمت سقف ایوان کاخ چهلستون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال صورت گرفت‌.

بنای تاریخی کمال الملک در نیشابور مرمت شدمسجد عتیق اردبیل مرمت می‌شودپروژه مرمت پل تاریخی «هفت چشمه» اردبیل به اتمام رسید

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون نیز در این زمینه بیان کرد: این عملیات در 4 بخش شامل پاکسازی فیزیکی و شیمیائی تزئینات بوده و همچنین در ادامه کار مرمتگران کار تثبیت و پوسته چسبانی لایه های تزئینی جدا شده از سطح چوب را نیز در سه مرحله به انجام رساندند.

عاصفه بدر  تصریح کرد: مرمتگران در ادامه با پاکسازی رنگ‌های الحاقی و مرمتی متعلق به چند دهه قبل، تزئینات اصلی سقف کاخ را مرمت نمودند.

وی افزود: مرمت‌گران در ادامه با داغ برداری و برداشتن لکه هایی که نزدیک به یکصد سال سطح تزئینات سقف چوبی ایوان عظیم کاخ چهلستون را مخدوش کرده بود، وضعیت مطلوبی را از منظر حفاظتی و همچنین منظر مناسبی را جهت گردشگران فراهم کرده اند.

انتهای پیام/ ز

R41346/P41362/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد

بهنام امانی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که با شهرداری شهرکرد برگزار شد، مرحله طراحی و اجرای نقشه مسیر فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرکرد به اتمام رسید و این طرح در فاز پنج اجرا می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی به عمل آمده و در مرحله اول شهرکرد به پنج منطقه تقسیم و برای حفاری مجوز‌های جداگانه دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری

امانی اضافه کرد: در مجموع ۱۵۰ کیلومتر حفاری برای اجرای طرح FTTH در شهرکرد در نظر گرفته شده است که در مرحله اول شروع عملیات عمرانی با حفاری ۳۰ کیلومتر از مسیر طرح در منطقه منظریه و قسمتی از خیابان ملت غربی شهرکرد و با رعایت قواعد حفاری و با دستگاه ترینچر انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • امدادرسانی به ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی طی ۴ روز
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم