Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت ۴ هفته از اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف فرانسه، به نظر می‌رسد این کشور برای از سرگیری مجدد اعتراضات در پنجمین هفته متوالی آماده شده است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف فرانسه با دخالت ماموران امنیتی و پلیس به خشونت گراییده است و تاکنون حداقل 5 نفر در جریان این تظاهرات کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، تظاهرات فرانسه در ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت سوخت بود ولی در ادامه این تظاهرات تبدیل به یک جنبش سراسری در مخالفت با سیاست های اقتصادی و اصلاحات دولت ماکرون شده است.

آمادگی پلیس فرانسه برای مقابله با تظاهرات تازه جلیقه زردهااعتراضات فرانسه| گفتگوی اختصاصی با سناتور ارشد فرانسوی: بی‌اعتمادی مردم به دولتمردان ما عمیق استوعده "جلیقه‌زردها" برای ادامه اعتراضات در فرانسه

 

فعالان عضو جنبش موسوم به جلیقه زردها قصد دارند امروز شنبه نیز تظاهرات دیگری را برپا کنند. این برای پنجمین هفته متوالی خواهد بود که خیابان های پاریس و سایر شهرهای بزرگ فرانسه صحنه ناآرامی ها و آشوب خواهد شد.

بر اساس اعلام مقام های رسمی، بیش از 70 هزار مامور پلیس برای مقابله با هرگونه ناآرامی و خشونت احتمالی آماده شده اند.

سازمان دهندگان تظاهرات امروز تاکید کرده اند که این راهپیمایی با هدف دستیابی به عدالت اجتماعی و مالیات منصفانه؛ یک دموکراسی واقعی و حقوق برابر خواهد بود.

مردم فرانسه از اواسط نوامبر تاکنون در اعتراض به وضعیت معیشتی و افزایش هزینه های زندگی علیه سیاست های دولت امانوئل ماکرون، تظاهرات گسترده ای را آغاز کرده اند.

گرچه دولت ماکرون اجرای برنامه افزایش مالیات سوخت را لغو کرده است ولی تظاهرات گسترده در سراسر فرانسه همچنان ادامه دارد و نیروهای پلیس و امنیتی این کشور در حال سرکوب اعتراضات هستند. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که 84 درصد مردم فرانسه که اکثر آنها از طبقه متوسط هستند، از این اعتراضات حمایت می کنند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم اعتراضات به سخنرانی صدیقی، کار خودش را کرد!

هم میهن نوشت: دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم صدیقی در مراسم شب‌های قدر طی اخرین اطلاعیه‌ای که منتشر کرد خبر از حذف اقای صدیقی به دلیل تداخل برنامه‌ها داد.

tags # کاظم صدیقی ، اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • حجم اعتراضات به سخنرانی صدیقی، کار خودش را کرد!
  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • ببینید| چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • خبرنامه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان