Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@19:33:26 GMT

باغ های انگور قزوین 200 هکتار توسعه پیدا می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۸۱۴

باغ های انگور قزوین 200 هکتار توسعه پیدا می کند

علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین سطح از توسعه باغ های انگور استان قزوین به شهرستان تاکستان اختصاص دارد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه بیشترین سطح از باغ های میوه استان به انگور اختصاص دارد، گفت: تلاش می شود باغات جدید انگور مقاوم به سرما و خشکی باشد تا آسیب پذیری کمتری از ناحیه سرمازدگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری پیش بینی می شود یک هزار هکتار به سطح باغ های میوه استان افزوده شود،اظهار داشت: از این رقم باغات زیتون و انگور هرکدام با 200 هکتار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.
استان قزوین از 73 هزار و 500 هکتار باغ برخوردار است که از این رقم 30 هزار هکتار به باغات انگور اختصاص دارد که 90 درصد آنها در شهرستان تاکستان است.
استان قزوین با داشتن کمتر از یک درصد از مساحت ایران، در حوزه مساحت باغی رتبه نهم کشور و در میزان تولید محصولات باغی نیز رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.
انگور، زیتون، گیلاس، فندق، زغال اخته، گردو و پسته عمده محصولات باغی استان قزوین تشکیل می دهند.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان قزوین ایران جهاد کشاورزی سرما انگور منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی از تجهیز ۱۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری خبر داد و افزود: این میزان تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین در یک‌سال گذشته و در قالب اجرای ۴۹ طرح آبیاری نوین صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در راه‌اندازی سامانه‌های آبیاری نوین است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

عطایی تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان را ۳۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار بتوان به این هدف دست پیدا کنیم.

کد خبر 747488

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم