Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان با توجه به استقبال گسترده مردم استان سمنان و شهرستان شاهرود از نمایشگاه کتاب استان سمنان در شاهرود به عنوان رخداد عظیم فرهنگی استان با صدور پیامی از این حضور پرشور تشکر و قدردانی کرد.
متن این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
کتاب یک کالای ضروری است و رونق کتابخوانی از ضروریات هر جامعه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی نمایشگاه کتاب، مولد فضای مفرح فرهنگی و تقویت کننده روح مطالعه و دانش اندوزی است.
خدا را شاکریم که با همت والا و تلاش بی دریغ همه عوامل اجرایی استان به ویژه شهرستان شاهرود، شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان و هشتمین نمایشگاه کتاب شهرستان شاهرود با بهترین کیفیت و بالاترین رضایتمندی در کمال نظم و آرامش برگزار شد؛ لذا به مصداق حدیث "من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق" بر خود لازم می‌دانم از حضور حداکثری و استقبال گسترده مردم فرهنگ دوست و کتابخوان استان به ویژه مردم شریف شاهرود از هشتمین دوست و کتابخوان استان به ویژه مردم شریف شاهرود از هشتمین نمایشگاه کتاب شهرستان قدردانی نمایم.
همچنین از مساعی ارزشمند و مسئولیت پذیری همه همکاران سختکوش بخش‌های مختلف بویژه بخش‌های خدمات رسانی، دبیران محترم کمیته ها، حراست، روابط عمومی و سایر کارکنان در امربرگزاری این رخداد بزرگ استانی تقدیر و تشکر نمایم.
بدون شک همکاری خالصانه و دلسوزی همه شما عزیزان موجب دلگرمی مسئولان شهرستان و استان در دستیابی به قله‌های رفیع فرهنگی و هنری و پویایی هر چه بیشتر در توسعه کمی و کیفی خدمت رسانی به فرهنگ این مرز و بوم خواهد بود.
درپایان از درگاه خداوند متعال سربلندی و موفقیت روز افزون همه خادمین به حوزه فرهنگ به ویژه حوزه کتاب را خواستارم.
ازصمیم قلب سپاسگزار تلاش، دلسوزی، همراهی، همکاری و مساعدت شما در برگزاری این رخدادبزرگ فرهنگی هستم.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شاهرود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تقدیر نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!

به گزارش قدس آنلاین، اگر کتابی را که مجوز انتشار نداشت، می‌خواستیم تهیه کنیم باید سراغ دستفروش‌ها یا فروشگاه‌های گوشه و کنار خیابان انقلاب می‌رفتیم یا ریسک خرید از کانال‌ها و صفحه‌های مجازی را به جان می‌خریدیم. اما الان دیگر نیازی نیست و به راحتی می‌توانیم با خرید غیرحضوری و ارسال توسط پست، جلوی در منزلمان کتابمان تحویل بگیریم.در سال‌های گذشته نشرهای مختلفی در کشورهایی اروپایی شروع به کار کرده‌اند؛ با این بهانه که می‌خواهیم صدای آزادی باشیم و با سانسور در جمهوری اسلامی مقابله کنیم که غالب این نشرها هم در کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان مشغول به کار هستند؛ نشرهایی چون گردون، مهری، ناکجا، نوگام و ....حتی در روزهایی که نمایشگاه کتاب تهران آغاز به کار می‌کند آن‌ها هم یک تور جهانگردی می‌گذارند تا آثارشان را به ایرانی‌های مقیم خارج عرضه کنند، اما با این شرط که ما آثارمان بدون سانسور است. این تور جهانگردی، اگر امسال هم برگزار شود ۸ ساله می‌شود.نویسندگانی هم در فضای نشر کشور هستند که اثر غیرمجازشان را چاپ و عرضه می‌کردند و حتی خودشان هم به فروش می‌رساندند و نویسندگانی را هم داشتیم که اثرشان چون از اداره کتاب وزارت ارشاد مجوز نگرفته بود بدون هزینه‌ای نسخه مجازی‌اش را منتشر می‌کردند که هر ۲ عمل بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، غیرقانونی است.

اما این بار به سراغ آثار و ناشرانی می‌رویم که در خارج کشور فعال‌اند و خود را اهل مبارزه با سانسور معرفی می‌کنند. یکی از این ناشران در کشور انگلستان فعال است و آثاری را تولید می‌کند که بعضاً در شمارگان کمتر از ۲۵۰ نسخه است، اما این نشر و نشرهای مشابه، علاوه بر اینکه در خارج از کشور فعال‌اند، آثارشان در داخل به راحتی عرضه می‌شود؛ طوری که شما با یک ایمیل می‌توانید اثر این نشر را با پست درب منزل تحویل بگیرید؛ به همین راحتی!البته نحوه تعامل خود با نویسنده برای چاپ اثر را اینگونه بیان می‌کند: «شرایط جدید چاپ و نشر ... به قرار زیر است: «۱۱۹ پوند بابت شابک، ۶۹ پوند بابت ریجستری کتاب در کتابخانه ملی، ۳۵۰ پوند بابت قرار دادن کتاب در سایت آمازون، خرید ۳۰ جلد کتاب از طرف نویسنده به قیمت پشت جلد با تخفیف ۲۵ درصدی، تیراژ اول کتاب هم ۱۰۰ جلد است و ۱۰ درصد حق‌التالیف نویسنده هم در پایان هرسال پرداخت می‌شود.»حتی برخی درگاه‌های فروش رسمی کتاب نیز به عرضه این نوع آثار می‌پردازند. حال اگر از بٌعد محتوایی این نوع آثار عبور کنیم که برخی از این کتب عناوینی مثل «حرامزاده استانبولی»، «کورتاژ در خیابان» دارند، اما نمی‌توان از سهولت خرید و ارسال این نوع آثار در فضای فرهنگی و ادبی کشور عبور کرد.

در کنار تهیه راحت و بدون مشکل حتی در برخی از کتابفروشی‌های زنجیره‌ای رسمی کشورمان برای آثارشان با حضور نویسنده و حتی مخاطبان مراسم رونمایی و نقد گرفته می‌شود! و اینطور نیست که به صورت خصوصی و محدود اجرا شود.یکی از مراکزی که باید به این اتفاق نظارت داشته باشد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ذیل معاونت فرهنگی، کارگروه ساماندهی نظارت بر بازار نشر و کتاب را در سال گذشته ایجاد کرد، اما از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ دیگر از برگزاری جلسات این کارگروه در رسانه‌های معاونت فرهنگی خبری منتشر نشده است. در این کارگروه‌ نمایندگان مراکز مختلفی چون دادسرای فرهنگ و رسانه، مرکز توسعه فرهنگ در فضای مجازی، دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و انتظامی، شهرداری‌های مناطق فرهنگی مرتبط با کتاب، اتحادیه ناشران و کتابفروشان، دفتر چاپ وزارت ارشاد و دفتر حقوقی وزارت ارشاد حضور دارند.

وظیفه اصلی این کارگروه، مقابله با کتاب قاچاق است. کتاب قاچاق به این معنا نیست که کتابی از مرزها بدون مجوز وارد کشور شده است؛ بلکه به آثاری گفته می‌شود که در داخل کشور بدون مجوز چاپ و توزیع می‌شوند. حال در این روزها تهیه آثار غیرمجاز به راحتی ممکن و حتی توزیعشان از راه‌های رسمی کشور چون اداره پست صورت می‌گیرد. اما وزارت ارشاد هیچ گونه برخوردی با این اتفاق انجام نداده است؛ جز فیلتر شدن سایت‌های رسمی. البته سایت‌های غیرمعروف و گمنام از راه فروش این نوع آثار به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و حتی بعد از وعده یاسر احمدوند در زمستان سال ۱۴۰۱ که به ساماندهی دستفروشان راسته انقلاب نیز بود، هنوز خبری نیست.محمدعلی مرادیان مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی نیز علت تعطیلی این کارگروه را در دو سال ابتدایی دولت، سرشلوغی معاونت فرهنگی بیان کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران الگوی مدیریتی مشارکت در بین رویداد‌های کشور است
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟
  • کتاب غیرقانونی را با پست جلوی خانه‌تان تحویل بگیرید!
  • نمایشگاه کتاب تهران محل رونق اقتصادی نشر است
  • بفرمایید کتاب غیرمجاز!
  • (ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی