Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@21:24:29 GMT

ایران جزو ده کشور بلا خیز در دنیاست

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۰۸۷۴

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور زلزله خیز دنیا است، گفت:وضعیت ایران به لحاظ حوادث طبیعی در مطلوب نیست ایران جز ده کشور بلا خیز دنیا است و از چهل بلای طبیعی ممکن، سی ویک بلا امکان وقوع دارد.

به گزارش میزان احمد صادقی در دوره بین المللی جست و جو و نجات شهری که از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران برگزار شد اظهار داشت:شهر تهران هم به دلیل گسل‌های بسیار زیاد در معرض خطر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی انسانی و جمعیت ساختمانی، و همچنین ساخت و ساز‌های نا ایمن وضعیت را برای خطر احتمالی در تهران وخیم‌تر میکند افزود:به جهت بحث مقابله، امکانات نیز بسیار کم هست و همه این نکات اهمیت برنامه ریزی و اقدامات لازمه را افزایش داده و ضرورت این امر را مشخص میکند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی عصر سه شنبه چهارم ماه در آئین اختتامیه دوره‌های امداد و نجات پسران در بندرعباس، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر و داوطلبان این جمعیت در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ می‌کنند تا اگر نیاز بود اقدام عملی داشته باشند.

وی افزود: انسان باید در تمام لحظات آمادگی خود را حفظ کند چرا که به طور کلی انسان در این دنیا مسافر است و همیشه باید برای سفر کردن به سرای آخرت آمادگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام شهابی عنوان‌کرد: نوجوانان و جوانانی که این احساس نیاز را کرده‌اند که در دوره‌های امداد و نجات شرکت کنند به اهداف بزرگ‌تری می‌اندیشند چرا که آن‌ها می‌خواهند راه نجات‌گری را پیشه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های امداد و نجات، گفت: شرکت در دوره‌های هلال‌احمر بر هر کسی ضروری است چرا که این دوره‌ها تمرین مسئولیت پذیری و علاوه بر اینکه در شرایط بحران کم حال دیگران است در زندگی نیز به کمک می‌آید.

وی خاطرنشان‌کرد: لازم است مسئولان از طریق فرهنگ سازی جوانان و نوجوانان را نسبت به شرکت در دوره‌های امداد و نجات ترغیب کنند و بسترهای حضور حداکثری جوانان در این دوره‌ها فراهم شود.

کد خبر 6087001

دیگر خبرها

  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان