Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، با اشاره به طولانی شدن زمان اجرا و عملیاتی نشدن سازوکار ویژه مالی اروپا، اظهار داشت: متأسفانه اروپایی‌ها در این زمینه تعلل زیادی کرده‌اند در حالی که انتظار می‌رفت این مسئله را زودتر عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: پس از وعده‌های متعدد اروپایی‌ها برای جبران خسارات خروج آمریکا از برجام، تا حدودی در افکار عمومی ایران نسبت به اروپایی‌ها اعتماد شکل گرفته بود اما با طولانی شدن روند اجرای SPV، قطعا به این اعتماد خدشه‌ وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه هنوز خبر خاصی مبنی بر اینکه قرار است اتفاق خاصی از سوی اروپایی‌ها در این زمینه رخ دهد، نشنیده‌ایم.

جلالی در واکنش به کسانی که معتقدند راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی اروپا زمان‌بر است، تصریح کرد: اروپایی‌ها زمان کمی برای اجرای سازوکار مالی نداشته‌اند و با گذشت حدود هفت ماه از خروج آمریکا از برجام، آنان هنوز به تعهد خود عمل نکرده‌اند و باید تعهدات خود را اجرایی کنند.

گفتنی است، SPV سیستم اروپایی جایگزین سوئیفت است که قرار بود پس از اینکه تحریم های آمریکا در ۱۳ آبان اجرایی شد، به تداوم مبادلات بانکی ایران کمک کند اتفاقی که تاکنون علی رغم وعده های اروپایی ها و خوش بینی دولت، محقق نشده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای آمریکا درباره چگونگی پاسخ به ایران

به گزارش همشهری آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) گفت واشنگتن در حال «سازماندهی یک پاسخ دیپلماتیک» به حمله ایران است تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «در ۳۶ ساعت گذشته ما در حال سازماندهی و هماهنگی یک پاسخ دیپلماتیک بوده‌ایم تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم.»

روابط عمومی کل سپاه بامداد یک‌شنبه در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله ارتش اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

منابع خبری از پایان جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پس از سه ساعت خبر دادند.

پیش‌تر منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند جلسه امروز کابینه جنگ این رژیم پس از سه ساعت بدون حصول نتیجه به پایان رسیده است و فردا نیز جلسه‌ای برای بررسی گزینه‌های پاسخ به ایران برگزار خواهد شد.

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در حالی برای دومین روز متوالی بی‌نتیجه به پایان رسید که این رژیم از جنوب در غزه و از شمال با حزب‌الله لبنان درگیر بوده و باید منابع نظامی خود را در جبهه‌های مختلف تقسیم کند.

در همین راستا، شبکه خبری سی.ان.ان امروز به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد رژیم اشغالگر حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه را به دلیل حمله ایران به تعویق انداخته است.

کد خبر 844768 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ فروردین‌
  • ادعای آمریکا درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی | آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت تجاوز شدند
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • زمان در این شهر ۲۶ ساعت است نه ۲۴ ساعت!
  • پوچتینو: فرض کنید با این وضع مصدومان به رقابت‌های اروپایی برویم!
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامهٔ کنگره را به‌هم ریخت
  • فوری | شبکه خبری سی ان ان آمریکا: ایران حملاتی را علیه اسرائیل آغاز کرده است / آغاز حمله با ده‌ها پهپاد