Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@19:34:30 GMT

تور فلسفه و حکمت در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۰۱۴

تور فلسفه و حکمت در شیراز برگزار شد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، همزمان با دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، تور دانش محور فلسفه و حکمت توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس برگزار شد.
این تور دانش محور با هدف سیری در فلسفه و حکمت روز جمعه، 23 آذرماه با توضیحات تخصصی شیراز پژوه کاوه عطایی‌زاده از بازار بین‌الحرمین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این تور بازدیدی از مدرسه مقیمیه و شرح کاربری آن، بازدید از آرامگاه میر سید شریف جرجانی و گذری بر آرا و اندیشه‌های این حکیم انجام شد و سپس شرکت کنندگان در این تور، آرامگاه را به مقصد کاروانسرای خلیل ترک کردند. در میانه تور بازدید از مسجد آق لر و بازگویی جامع از پیشینه تاریخی آن صورت گرفت.
گذری بر محله لب آب و بازدید از مدرسه منصوریه به همراه وصف علم و حکمت امیر غیاث الدین منصور دشتکی، بازدید از مقبره خاندان لشکری و بازار حاجی و بازدید از مدرسه خان به همراه شرحی از الله وردی خان گرجی و ملاصدرا در این تور گردشگری ارائه شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي نمايشگاه گردشگري پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قانعی در آئین گشایش نمایشگاه ملی خوشنویسی محفل انس که عصر جمعه همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته جهانی گرامیداشت سعدی شیرازی با حضور یدالله کابلی خوانساری پیشکسوت خوشنویسی کشور، کوروش کمالی سروستانی چهره شاخص ادبی و مدیر مرکز سعدی‌شناسی برگزار شد گفت: رویدادهای این چنینی باید در تمام سال بر پا شود تا این هنر گرانبها که میراث نیاکان ما است فراموش نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به ظرفیت عظیم فارس و شیراز در حوزه خوشنویسی قول برپایی و راه‌اندازی دوسالانه خوشنویسی شیراز را به کمک انجمن خوشنویسان داد و گفت: این رویداد ملی و مهم باید به گونه‌ای انجام شود که در خور شأن و نام شیراز صورت گیرد و مکتب مهم خوشنویسی شیراز نیز احیا شود.

وی در خصوص نمایشگاه محفل انس نیز گفت: نمایشگاه فعلی با حضور آثار خوشنویسان برتر به مناسبت هفته سعدی برگزار شده و تا پایان این رویداد جهانی برپا خواهد بود و تلاشی برای معرفی آثار شاخص این هنر و قدردانی که هنرمندان این عرصه است.

کد خبر 6082742

دیگر خبرها

  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است