Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:17:47 GMT

مرمت مسجد جامع شوشتر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۰۵۴

مرمت مسجد جامع شوشتر آغاز شد

شوشتر - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: کار مرمت مسجد جامع این شهر با اعتباری حدود یک میلیارد و700میلیون ریال آغاز شد.

علی محمدچهارمحالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اثر یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که اعتبار مرمت آن از محل اعتبارت استانی تامین شده و کار تا پایان سال انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این فاز مرمت بخش هایی از سقف و طاق ها ،ستون ها، مناره، و سنگ فرش حیاط انجام می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد: کتیبه های مختلفی در این مسجد وجود دارد که به لحاظ تاریخی و نوع نگارش منحصر به فرد هستند و تاکنون بیش از 20میلیارد ریال برای مرمت این اثر تاریخی توسط سازمان میراث فرهنگی هزینه شده است.
مسجد جامع شوشتر از بناهای تاریخی و اسلامی این شهر و استان خوزستان است.
ساخت این مسجد در شهر باستانی شوشتر بعد از فتح ایران توسط مسلمانان و اسلام آوردن مردم، در سال 254 قمری در زمان متوکل سیزدهمین خلیفه عباسی که در زمان امام حسن عسکری (ع) خلافت می کرد آغاز شد.
این بنای تاریخی در سال 1315 با شماره 286 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و مالکیت آن در اختیار اداره اوقاف قرار گرفت.
شهر شوشتر در 88کیلومتری شمال اهواز واقع شده است.
7159/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شوشتر مرمت مسجدجامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به نگاه خاص رئیس جمهور امروز گردشگری به گفتمان قوی در این استان تبدیل شده و باید از این قابلیت و ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: ژئوتوریسم، اکوتوریسم و طبیعت‌گردی از ظرفیت‌های بام ایران است که با توجه به گفتمان و مطالبه‌گری ایجاد شده این قابلیت باید حفظ شود.

جیلان اضافه کرد: این استان پارسال در بخش مرمت بنا‌های تاریخی رتبه سوم کشور و در خصوص برخورد با حفاران و دستگیری‌هایی که انجام شده رتبه ممتاز را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید

شناسایی چهار هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ملموس و ناملموس

وی بیان داشت: چهارمحال و بختیاری بهشت حفاری کشور بوده و در دو سال اخیر ۷۰ دستگاه انواع فلزیاب در این استان کشف و ضبط شده است.

جیلان یادآور شد: از سال گذشته طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری براساس قراردادی با دانشگاه شهرکرد آغاز شد که اُمید است تا دو سه ماه آینده در دسترس قرار گیرد.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی تاریخی، ثبت ۷۲۷ اثر در فهرست آثار ملی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری، ۱۵ منطقه گردشگری مصوب، ۱۴ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۱ مرکز دفتر خدماتی مسافرتی، پنج مرکز تفریحی سرگرمی، ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۰۲ صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • تقدیر از ۲ خوزستانی در روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود