Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@23:08:43 GMT

پایان کار کارگاه آموزشی ژنتیک دانش آموزی در یزد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۱۱۰

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما .دانا فر مدير کل آموزش و پرورش استان يزد گفت: هشتمين و نهمين کار سوق مهندسي ژنتيک در يزد افتخارات و فرصتهاي عالي براي دانش آموزان شرکت کننده در کار سوق است و اين کار علاوه بر اينکه بر دانش مي افزايد بايد در زمينه مهارتي ،مجازي و پژوهشي هم فعاليت کرد تا تغييري در زندگي و فعاليتهاي اجتماعي رخ دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم جهان بخشيان کارشناس زيست شناسي و فناوري رياست جمهوري هم در این مراسم  گفت:  اين کار سوق مهندسي ژنتيک دانش آموزان نخبه مي تواند براي علم ودانش و همچنين مهارتهاي ژنتيک موثر باشد و شما دانش آموزان با تلاش بي وقفه خود بتوانيد در دنيا خوش بدرخشيد و مقام اول را از آن خود نماييد.

دومين کار سوق مهندسي ژنتيک  با حضور دانش اموزان استعداد هاي درخشان استانهاي اصفهان ،سيستان و بلوچستان ، کرمان ،هرمزگان و يزد در محل پرديس بين الملل دانشگاه يزد برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد مهندسی ژنتیک استعداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح کرد‌ و‌گفت:آزمون شبه نهایی که برنامه‌اش تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس لازم التوجه وشناخت نقاط ضعف آموزشی در فرآیند‌های یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف وهمچنین آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد بوده است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: با توجه به آنکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد. تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی بر روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در ۴ عنوان واحد درسی،۲ عنوان درس عمومی و۲ عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

وی افزود: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد که دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند که خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد ماه می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان وآزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: شروع آزمون‌ها هم از ۲۷ فروردین بوده است و تا ۴ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در ۴ روز (۲۷،۲۹فروردین و۱،۴ اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه ریزی شده وطراحی سؤالات شبه نهایی براساس چارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم ویازدهم در این امتحانات شرکت کنند ضمن این که پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات ونواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

کاظمی گفت: طراحی سوالات هم از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی وکتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی واستاندارد به شیوه امتحانات نهایی وبراساس همان چارچوب والگوی درسی امتحانات نهایی هست.

وی در پایان گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی وهم چنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد وسعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد جلسه تبیینی وتوجیهی در این رابطه برای معاونین و‌کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار شد و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح استخر دانش آموزی در سمنان
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی