Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، محمد مشکین‌فام با اشاره به تمرکز بر بهره‌برداری حداکثری و صیانتی از میدان مشترک پارس جنوبی افزود: فعالیت این شرکت در دو جبهه توسعه و تولید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بر پایه همدلی در شرایط تحریم است.

وی با اشاره به افزایش تولید گاز به منظور پاسخگویی به نیازهای جاری و آتی کشور گفت: با نزدیک شدن به فصل زمستان و ضرورت تامین پایدار و مستمر نیاز گازی کشور، بهره‌برداری از فازهای در حال توسعه پارس‌جنوبی شتاب بیشتری به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس روند پیشرفت توسعه فازهای ۱۳ و 22 تا 24 پارس‌جنوبی در بخش پالایشگاهی را مطلوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر سه ردیف شیرین‌سازی گاز ترش از هر یک از پالایشگاه‌های این فازها در مدار تولید قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود ردیف چهارم شیرین‌سازی فاز ۱۳ نیز تا پایان آذرماه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تعهد بهره‌برداری از سه زنجیره یک میلیارد فوت مکعبی هر یک از فازهای در حال توسعه پارس جنوبی تا پایان امسال اضافه کرد: با بهره‌برداری از دو سکوی گازی فاز ۱۴ پارس جنوبی، نخستین زنجیره تولید از این فاز، با برداشت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش عملیاتی شده است.

مشکین‌فام رسیدن به دومین زنجیره یک میلیارد فوت مکعبی را نیازمند تکمیل عملیات راه‌اندازی دو سکوی دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی عنوان و خاطرنشان کرد: سکوی ۱۳B، هفته گذشته در موقعیت مخزنی خود در خلیج فارس نصب شد و تا یک ماه آینده عملیات راه‌اندازی آن به پایان خواهد رسید.

 وی ادامه داد: همچنین در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، دومین عرشه دریایی این فاز نیز هفته جاری نصب شده و بر اساس برنامه زمان بندی پیش‌بینی می‌شود همزمان با تکمیل عملیات اتصال خطوط لوله فرعی این سکوی اقماری به سکوی اصلی، عرشه دریایی ۱۳D نیز تا پایان دی‌ماه در مدار بهره‌برداری قرار گیرد، بدین ترتیب تولید روزانه ۱ میلیارد فوت مکعب گاز ترش از فاز ۱۳ پارس جنوبی تا پایان دی‌ماه محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به آخرین وضعیت توسعه بخش دریایی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: عرشه دریایی ۲۲ این فازها پس از پایان عملیات حفاری چاه ها در موقعیت خود نصب شده و در حال راه‌اندازی است و پیش‌بینی می‌شود درصورت فراهم بودن شرایط پایدار جوی، تا اواسط دی‌ماه با برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز ترش و ارسال آن به پالایشگاه فاز ۲۲ تا ۲۴ به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، سکوی ۲۴A، آخرین عرشه دریایی است که با هدف تکمیل زنجیره تولید یک میلیارد فوت‌مکعبی گاز در فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی تا پایان امسال نصب شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مشکین‌فام افزود: این عرشه دریایی هم‌اکنون آماده بارگیری است و پس از انتقال شناورهای نصاب و حمل کننده از موقعیت سکوهای دریایی فاز ۱۳ به یارد صنعتی صدرا در بوشهر، عملیات انتقال و بارگیری آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در حال حاضر، ایران از میدان مشترک پارس جنوبی، روزانه ۵۸۰ میلیون مترمکعب گاز برداشت می‌کند که با تحقق برنامه‌های توسعه‌ای، این رقم تا پایان امسال با ثبت یک رکورد تازه، به بیش از ۶۳۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تولید گاز افزایش پارس جنوبی فاز 22 تا 24 پالایشگاه عسلویه استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است

بهمن جعفری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای ماشین‌آلات کارخانه، اظهار کرد: ۵۰ درصد ماشین‌آلات مورد نیاز این کارخانه ساخته شده و در مرحله بارگیری از کشور چین بوده و ۵۰ درصد باقی مانده نیز در حال ساخت هستند.

وی درباره زمان بهره‌برداری از کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر است که این کارخانه تابستان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین درباره کارخانه تولید کاغذ از سنگ ازنا نیز گفت: ساختمان این کارخانه با ظرفیت تولید ۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو کارخانه تولید کاغذ از سنگ در لرستان در دست احداث است؛ یکی در الیگودرز و دیگری در ازنا که وعده بهره‌برداری یکی از آنها در تابستان داده شده و دیگری نیز پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز یکی از پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زای لرستان و از پروژه‌های دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شود که طرح احداث این کارخانه در شهرک صنعتی الیگودرز، از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» از اواخر سال ۹۷ آغاز شد؛ اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: این کارخانه سومین طرح کشور است که از سوی ایمیدرو در لرستان انجام خواهد شد و از مصوبات سفر اول هیئت دولت به لرستان محسوب می‌شود.

جعفری ادامه داد: کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز در زمینی به مساحت ۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان الیگودرز قرار دارد.

وی اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ۵ میلیون دلار است که از محل منابع داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تأمین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • جنجالی ترین خودروی ۱۴۰۳؛ حواله پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر