Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان گفت: تعداد روستاهای بهره مند از طرح بسیج همگام با کشاورز در سال زراعی ۹۸ به ۱۲۰ روستا افزایش می یابد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، طرح بسیج همگام با کشاورز با هدف ارتقای دانش کشاورزی بین کشاورزان، بالا بردن عملکرد محصول و علمی شدن کشاورزی انجام میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج مهندسی کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز در 80 روستای ابهر با 10 روستا، خدابنده 60 روستا و خرمده نیز 10 روستا در حال اجراست اما این طرح در شهرستان زنجان عملیاتی نشده است، افزود: در پنج شهرستان دفتر کانون بسیج مهندسین کشاورزی دایر است و ایجرود، سلطانیه و ماهنشان فاقد این دفتر هستند.

علی رضا زینعلی با اشاره به این که طرح بسیج همگام با کشاورز در سال 93 استارت خورده است گفت: هدف این طرح انتقال اطلاعات نوین کشاورزی از دانش آموختگان کشاورزی به کشاورزان است. 

کشاورزان کرمانشاهی تا پایان آذر برای «بیمه شاخص عملکرد» فرصت دارندنهاده‌های مورد نیاز کشاورزان استان گلستان تامین شده استتکرار/ یکشنبه؛ بررسی استیضاح حجتی در کمیسیون کشاورزی مجلس

به گفته زینعلی، برنامه ریزیها از طریق کانون و پایگاههای اطلاع رسانی روستاها انجام میشود و مسائل تئوری با حضور کارشناسان در مساجد روستاها و مطالب عملی نیز با حضور متخصصین در مزارع به اطلاع کشاورزان میرسد.

کارشناسان کشاورزی کارآزموده و دارای اطلاعات کافی به عنوان مروجین بخش کشاورزی هستند زیرا با عدم اطلاعات کافی کارشناس موجب عدم اعتماد کشاورزان به مروجین میشود.

زینعلی گفت: پیش بینیهای ما بر این است در سال زراعی 98 تعداد شبکههای بهرهمند از طرح بسیج همگام با کشاورز از 40 شبکه به 60 شبکه افزایش یابد در این صورت میتوان  120 روستا استان را تحت پوشش قرار داد تا از اطلاعات کارشناسان بهرهمند شوند.

در شش ماه نخست امسال اردوهای جهادی بسیج همگام با کشاورز استان زنجان طی سه روز، در سه گروه 10 نفره از شهرستان طارم، ابهر و خرمدره برگزار شده است که کارشناسان کشاورزی در بحثهای علوم دامی، بیماریهای دامی، مبارزه با آفات باغ انگور در ابهر و مبارزه با ملخ مراکشی در طارم راهنما و کمک رسان دامداران و کشاورزان بودهاند.

به گفته زینعلی، تا پایان سالجاری نیز دو گروه ده نفره از کارشناسان جهت راهنمایی کشاورزان و دامداران در غالب دو اردوی جهادی به روستاهای هدف اعزام میشوند.

انتهای پیام/ ت

R41375/P1336/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خواجه‌ای گفت: شهرستان ایجرود ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که نیازمند اجرای طرح هادی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی برای بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی توجه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی است.

خواجه‌ای گفت: اهمیت اجرای طرح هادی با توجه به ضرورت گسترش روستا‌ها برای رفاه حال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی هر روز بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: ساختار کالبدی روستا‌ها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و ساز‌های جدید، خانه‌های با دوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول، و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان می‌شود.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستا‌های استان نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

استان زنجان ۹۳۵ روستا دارد.

دیگر خبرها

  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد