رسوایی جنجالی و جدید دختر خیابان انقلاب/ از پادویی برای جوجه اردک زشت تا خیانت در ازای دریافت پاسپورت +تصاویر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۴۵۰
به گزارش جهان نيوز،در زمستان سال گذشته، عده معدودی هنجارشکن، اقدام زننده و مغایر با عفت را در برخی خیابانهای تهران، مرتکب شدند و برای خودنمایی و تبرج، اقدام به کشف حجاب کردند.
این افراد با پوشش نافرمانی مدنی اقدام به چنین رفتار غیر قانونی و غیر شرعی در ملا عام میکردند تا بتوانند از این طریق حساسیت موضوع را در بین جامعه بالا برده و با مظلوم نمایی برای خودشان طرفدار پیدا کنند و جنبشی ایجاد کنند، که البته مثل تمام پروژههای سالهای اخیر، کسی به این افراد و اقدامات هنجارشکنانه شان اعتنایی نکرد و شکست دیگری در پرونده سازمانهای امنیتی و ضد فرهنگی ثبت شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یکی از این افراد که ضد انقلاب در فضای مجازی سرمایه گذاری سنگینی روی آن کرد و تلاش داشت این فرد را بعنوان نماد جنبش اعتراضی به حجاب در ایران معرفی کند، فردی بود به نام شاپرک شجری زاده. در آن زمان عده ای هم در داخل کشور بودند که دانسته یا ندانسته در پروژه ضد انقلاب قرار گرفتند.
دستمزد ۲۳۱ هزار دلاری عنصر ضدانقلاب برای ترویج اباحهگری در ایران
بهمن ماه سال گذشته، یک سایت آمریکایی که ماموریت انتشار قراردادهای دولت آمریکا را بر عهده دارد، فاش کرد که «مسیح علینژاد» برای پیشبرد پروژههای هنجارشکنانه و ضدفرهنگی در ایران، مبلغ ۲۳۱ هزار دلار از دولت آمریکا دریافت کرده است. «مسیح علینژاد» عامل پروژه ضد فرهنگی آمریکا در تدارک اقدامات ضدایرانی و ضداسلامی، از جمله افراد فعال در بال و پر دادن به اقدام کشف حجاب در تهران بود که حمایتهای زیادی از شاپرک شجری زاده انجام داد.
«شاپرک شجریزاده» در نهایت به کانادا رفت و با اخذ پناهندگی، مزد خوشخدمتی خود برای دشمنان مردم ایران را دریافت کرد.
شجری زاده، اخیرا با حمایت یک سازمان ضدایرانی صهیونیستی به نام «یوآنی» به پارلمان کانادا رفته و طی سخنانی با وقاحت تمام، خواستار تحریم مردم ایران شده است.
واکنش کاربران فضای مجازی به وطن فروشی عنصر تازه استخدام شده ضدانقلاب
وطن فروشی این فرد و اقدام ضدایرانیاش با واکنش اعتراضآمیز بسیاری از کاربران فضای مجازی مواجه شده است. این کاربران در پستهای خود با یادآوری اقدام هنجارشکنانه شجری زاده و معدود همپالگانش در خیابانهای تهران در زمستان سال گذشته، تاکید کردهاند که هدف تمام عناصر دون پایهای نظیر او که علیه هنجارهای پذیرفته شده و مقدس جامعه ایرانی، دست به اقدامات مذبوحانه میزنند، تنها و تنها ضربه زدن به مردم ایران است؛ شجریزاده در مقطعی در تهران مبادرت به اقدامی ضداخلاقی و ضدمردمی کرد و حالا در کانادا صریحا خواستار تحریم مردم ایران شده است.
تک تک شما که برایش کف زدید حالا همدست تحریمها هستید
علی علیزاده از فعالان فضای مجازی در صفحه شخصیاش، در واکنش به اقدامات شنیع، عنصر دون پایهای همچون شجری زاده نوشته است:
«ده ماه پیش روی سکوی برقی در تهران رفت؛ بواسطه شبکههای اجتماعی بمب خبری شد؛ فعالان زنان داخلی به او مشروعیت سیاسی دادند؛ به کمک BBC و منوتو و مسیح علینژاد قهرمانسازی شد؛ از کشور خارج شد؛ تبدیل به چهره مشروعیت ساز تحریمها شد؛ تک تک شما که برایش کف زدید حالا همدست تحریمها هستید».
اشاره این فعال فضای مجازی به آن دسته از افرادی در داخل بود که سال گذشته برای عنصر معلوم الحالی، چون شجری زاده سینه چاک میکردند و در مقام توجیه و حتی تایید اقدام خلاف عفت عمومی وی و همپالگانش بودند. افرادی که از وابستگان یک طیف سیاسی در داخل هستند که در بزنگاههایی، چون فتنه فرهنگی دهه ۷۰ و فتنه سالهای ۷۸ و ۸۸ نیز ردپای آنها در خوشخدمتی برای دشمن آشکار است.
تهاجم فرهنگی
تلاش دشمن برای ترویج اباحه گری و ولنگاری در جامعه ایران اسلامی، امری عیان است؛ از دهه ۷۰، مقام معظم رهبری به دستگاههای ذیربط در رابطه با «تهاجم فرهنگی» دشمن، گوشزد کردهاند؛ در همان مقطع عدهای که صاحب روزنامههای زنجیرهای بودند این هشدار را جدی نگرفتند؛ آنها همانهایی هستند که در مقطع فعلی از عنصر دون پایهای همچون شجری زاده و اقدام مفسده آمیزش حمایت کردند. این افراد حالا که شجریزاده پازل اقدامات ضدایرانیاش را با درخواست تحریم مردم ایران، تکمیل کرده است، باید پاسخ دهند که چرا هر جا ردی از فتنه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی علیه مردم ایران است، نام و حمایت و گوشه چشم آنها نیز به چشم میخورد.
بی تردید افرادی که در امر تهاجم فرهنگی دشمن خود را به تجاهل و غفلت زدهاند یا خائن و همپیاله دشمن هستند و یا ناداناند که در هر دو صورت، اقدامات و مواضع شان، ضدمردمی و ضدانقلابی است.
مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام، به موضوع تلاش عقیم دشمنان برای مقابله با حجاب اسلامی اشاره کردند و فرمودند:
من میخواهم مسئلهی حجاب را ذکر کنم و اشاره کنم: پولهای زیادی خرج میکنند، فعّالیّت زیادی میکنند، صدها رسانه را -از انواع و اقسام رسانهها- به کار میگیرند برای اینکه بتوانند روی این نقطهی حسّاس، [یعنی]نقطهی هویّت مستقلّ فرهنگیِ زنِ مسلمان، اثرگذاری کنند؛ دشمنان ما واقعاً خودشان را در خارج از کشور [برای این کار]میکشند؛ از طُرق مختلف؛ حالا چقدر پول خرج میشود برای اینکه بتوانند این تلویزیونها و این رادیوها و این فضای مجازی و این سایتهای اینترنتی را به کار بیندازند -مدام تبلیغ بکن، بگو، بگو، صد بار- که چه بشود؟ که نتیجهاش بالاخره این بشود که مثلاً فرض کنید چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند. اینهمه خرج، اینهمه زحمت، اینهمه فکر، پشت سر این کار است، دارند تلاش میکنند،
[امّا]تلاششان عقیم است؛ نتیجهاش این است که چهار نفر -حالا چهار دختر در گوشه کناری- فریب بخورند یا انگیزههای گوناگونی پیدا کنند؛ بعضیشان هم ممکن است پول بگیرند -حالا من نمیدانم، نمیتوانم قطعاً بگویم- و این روسری را از سرشان بردارند یعنی مثلاً ما چه شدیم! نتیجهی همهی آن تلاش، خلاصه میشود در این نتیجهی کوچکِ حقیر.
معظمله در ادامه بیاناتشان در همان دیدار فرمودند:
خب، تا اینجا مسئلهای نیست؛ [امّا]آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند]«امام که فرمودند: باید زنها باحجاب باشند، همهی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت: باید حجاب وجود داشته باشد.
منبع: میزان
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شغل نان و آبدار چراغروشنکنی را چه کسانی عهدهدار بودند؟
همشهری آنلاین- بهاره خسروی : در میان همه مشاغل مسنوخ شهر تهران زیر چتر مدرنیته شدن حرفه چراغ روشنکنی است. یک شغل جالب اما نان و آبدار برای پادویی و پسربچههای بود که وارد بازار کار میشدند. در واقع اگر کسی قصد وارد شدن به صنعت چراغسازی را داشت باید از مرحله پادویی و چراغروشنکنی شروع میکرد. یا به قولی دود چراغ می خورد تا به مرحله استادی می رسید.
قصههای خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید
اما قصه این چراغ روشن کردن و پادویی آن که اغلب پسربچههای کوچک انجامش میدادند چه بود؟ معمولاً کاسبان برای جلب مشتری و حفظ امنیت محل کسب و کارشان در زمان تاریک شدن هوا چراغهای گازی بلندی را که میان مردم به زنبوری معروف بود، روشن میکردند.
وظیفه روشن کردن این چراغها در قبال دریافت انعام بر عهده پادوی مغازه چراغسازی بود. این کار حتی باعث رقابت میان شاگردان قدیمی و جدید میشد، با این قاعده که هرکس چراغ بیشتر را روشن میکرد از کارفرما دستمزد چربتری دریافت میکرد.
از طرفی، این ماجرا باعث می شد تا صاحب مغازه یا استادکار هم سفارشهای بیشتری را از مردم بگیرد به نحوی امتیاز هم محسوب می شد. البته این روشن کردن چراغهای زنبوری فقط به چراغ زنبوریهای کاسبان محدود نمیشد، چرا که مردم عادی هم در مراسم مختلف شادی، عزا، ایام محرم و صفر، اعیاد و... همین چراغهای زنبوری را کرایه میکردند برای چراغانی داخل حیاط و مقابل ورودی و باز همین شاگردها بودند که چراغها را روشن میکردند. همین ماجرا باعث افزایش سفارشات و ایجاد فضای رقابتی بیشتری هم میان کسبه چراغسازی و شاگردان هم میشد.
البته تا پیش از اختراع چراغ گازی و مجهز شدن تیرهای چراغبرق به سیستم روشنایی، افرادی هم بودند که شبها فانوس یا چراغهای دستی را با کمک چوبی بر شانه آویزان میکردند و جلوتر از بقیه برای نشان دادن مسیر و روشن نگه داشتن خیابان و کوچه در شب حرکت میکردند.
کد خبر 844605 برچسبها مشاغل هویت شهری تهران