Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@19:58:24 GMT

خراسان شمالی موقوفات قرآنی کم دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۴۷۴

خراسان شمالی موقوفات قرآنی کم دارد

حجت الاسلام محمد صالحی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر این موقوفات نیز غیرمتصرفی است که مدیریت آنها در دست خود واقف است و درآمد حاصله نیز بسیار اندک است.
وی با اشاره به ثبت افزون بر نیمی از موقوفات استان به نیت سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع)، گفت: با وجود اینکه قرآن و اهل بیت دو میراث گرانبهای پیامبر اکرم (ص) هستند ولی اجرای نیت برای قرآن بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به انجام مشاوره های وقف به واقفان بر اساس نیازهای روز جامعه، اظهار داشت: وقف برای امور قرآنی از اولویت های وقف است.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد: در مجموع موقوفات جدید این استان در سال جاری فقط چهار وقف به نیت امور قرآنی بوده است.
وی افزود: این تعداد شامل دو موقوفه در شیروان شامل یک قطعه باغ دیم به متراژ 6 هزار و 140 مترمربع در روستای پیرشهید به ارزش 150 میلیارد ریال و یک قطعه زمین دیم به متراژ یک هزار و 600 مترمربع به ارزش 100 میلیون ریال در روستای شناقی سفلی است.
صالحی نیا اظهار داشت: همچنین دو موقوفه شامل سه واحد تجاری به ارزش هشت میلیارد ریال و یک باب منزل مسکونی به ارزش یک میلیارد ریال نیز در فاروج وقف امور قرآنی شده است.
به گزارش ایرنا؛ در سال جاری 39 وقف جدید به ارزش بالغ بر 30 میلیارد ریال در خراسان شمالی به ثبت رسیده که بیشترین این موقوفات در شیروان با 13 وقف، فاروج با 10 وقف، بجنورد و اسفراین هر کدام با پنج وقف و مابقی در سایر شهرستان ها بوده است.
خراسان شمالی پنج هزار و 586 موقوفه و 11 هزار و 406 رقبه دارد.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اداره کل اوقاف و امور خیریه اهل بیت جامعه خراسان شمالی زمین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • جریمه ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریالی‌ قاچاقچی کالا در لرستان
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردی قاچاقچی کالا در لرستان