Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:18:17 GMT

شورای شهر کرمانشاه برنامه توسعه محور ندارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۵۱۵

شورای شهر کرمانشاه برنامه توسعه محور ندارد

هفته نامه کرمانشاه امروز در شماره 29 روز شنبه 24 آذر ماه 97 مطلبی را با عنوان «شورای شهر کرمانشاه برنامه توسعه محور ندارد» به قلم وحید نیشابوری منتشر کرده است.

در این یادداشت آمده است: پروژه قطار شهری کرمانشاه بعنوان یک پروژه ملی با اهمیت بالا برای استان کرمانشاه تلقی می شود. شاید نگاه های متفاوت و مختلفی به این پروژه وجود داشته باشد اما به هر روی این پروژه مصوبه هیات دولت دارد و در پیش بینی های به عمل آمده احداث آن برای سال 1400 در کرمانشاه امری الزامی دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر مبنای ماده چهار قانون تاسیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و ماده 13 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، همچنین ماده پنج قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه و نیز قانون بودجه سنواتی کشور، هر ساله پس از تصویب مجلس شورای اسلامی جهت پروژه قطار شهری کرمانشاه اعتبار سالیانه مدنظر قرار گرفته می شود. که بر این اساس تامین اعتبار پروژه قطار شهری کرمانشاه 50 درصد با دولت و 50 درصد با شهرداری است.
این در حالی است که شهرداری کرمانشاه تاکنون به هیچ یک از تعهدات منعقد شده پایبند نبوده و از ابتدای شروع عملیات اجرایی قطار شهری تا آذر ماه جاری دولت 194 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده اما شهرداری که باید به همین میزان اعتبار به پروژه تزریق می کرد چیزی بیش از یک میلیارد تومان و یک سری زمین که در مجموع شاید قیمت آن حدود 6 میلیارد تومان بیشتر نباشد اختصاص داده است.
از طرفی دیگر هر ساله مبالغی بعنوان اوراق مشارکت به پروژه های قطار شهری کشور اختصاص پیدا می کند که امسال با پیگیری های بسیار رقمی معادل 280 میلیارد تومان به قطار شهری کرمانشاه اختصاص یافت، که از این میزان 140 میلیارد تومان سهم شهرداری کرمانشاه و 140میلیارد تومان سهم دولت بود.
اما اتفاق باور نکردنی که در سال جاری از شورای شهر ضعیف و متزلزل کرمانشاه رخ داد این بود که از اردیبهشت ماه سال جاری که شهردار وقت از شورا درخواست کرد تا در این خصوص مصوبه ای داشته باشند که براساس آن بتوان اوراق مشارکت را برای این پروژه جذب کرد تاکنون که نیمه آذر ماه هم گذشته است شورا هیچ مصوبه ای در این خصوص نداشته است.
این در حالی بود که وزارت کشور در نامه ای رسما اعلام کرد که اگر تا سوم آذر ماه جاری مستندات و مصوبه شورا به آن وزارت خانه ارسال نشود سهمی از اوراق مشارکت امسال به قطار شهری کرمانشاه تعلق نخواهد گرفت و به سایر شهرها داده می شود.
با توجه به پایان مهلت وزارت کشور ، زمان ارائه مصوبه از دست رفت و قطار شهری کرمانشاه که هم اکنون در تنگنای مالی شدیدی قرار دارد، عملاً با بی توجهی، ضعف و تزلزل شورای شهر 140 میلیارد تومان را از دست داد.
جای تاسف دارد که اعلام کنیم که تاکنون درکشور 10 هزار و 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط قطار شهری ها فروخته شده است اما در کرمانشاه به دلیل عدم توجه شورا و مدیریت شهری حتی یک ریال هم تعلق نگرفته است.
این اقدام نشان داد که شورای شهر کرمانشاه نگاه توسعه محور ندارد و متاسفانه تا این نوع نگاه وجود دارد در بر روی همین پاشنه می چرخد و نباید از عدم توسعه و پیشرفت و آمار وحشتناک بیکاری استان گله مند بود.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توسعه محور شوراي شهر كرمانشاه امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در جلسه بررسی وصول درآمدهای مالیاتی بند (ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه اظهار کرد: مالیات یکی از درآمدهای پایدار دولت در تأمین بودجه و هزینه‌های عمومی کشور است.

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه محسوب می‌شود که منجر به رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی و عمران و آبادانی بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بایستی در راستای فرهنگ سازی مالیاتی باشد تا مردم استان آثار پرداخت مالیات را لمس کنند.

وی گفت: وقتی افراد جامعه بدانند که رفاه مردم و آبادانی کشور و شهر محل زندگی آنها با پرداخت مالیاتشان ارتباط مستقیمی دارد، با میل و رغبت بیشتری در پرداخت مالیات مشارکت می‌کنند.

ذاکریان تاکید کرد: اعتباراتی که از محل درآمدهای مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود نیاز است با برنامه و هدفمند در راستای تأمین و توسعه زیرساخت‌ها و عمران شهری هزینه شود.

وی خواستار شد: پیرو تاکید استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان طی سال جاری، شهرداری‌های چهار شهر بزرگ استان (بیرجند، قاین، فردوس و طبس) پروژه‌هایی را از محل درآمدهای مالیاتی تعریف کنند و اعتبار محل اجرای این پروژه‌ها را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی پیشنهاد کرد: اعتبار پیش بینی شده از محل درآمدهای مالیاتی در قالب اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی استان با تعریف برای پروژه‌های مهم شهری و اتمام پروژه‌های نیمه تمام این حوزه در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

کد خبر 6086034

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود