Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@10:48:59 GMT

کاهش ۵۳ درصدی معاملات مسکن تهران در آبان امسال

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۵۳۸

کاهش ۵۳ درصدی معاملات مسکن تهران در آبان امسال

بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی تعداد معاملات انجام شده در آبان امسال در تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۳.۱ درصد کاهش یافته است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در آبان‌ماه امسال تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران به 7017 واحد رسید که نسبت به ماه قبل (مهر97) 26.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (آبان‌ماه 96) بالغ بر 53.1 درصد کاهش یافته است. در ماه گذشته منطقه 5 با 972 فقره (16.4 درصد) بیشترین تعداد معاملات و منطقه 19 با 43 فقره کمترین تعداد معاملات راه به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین کاهش تعداد معاملات در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته مربوط به منطقه 22 به میزان 65.4 درصد رشد منفی و کمترین کاهش تعداد معاملات در این مدت مربوط به منطقه 12 با 27.9 درصد رشد منفی بوده است.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحدهای مسکونی آپارتمانی در آبان ماه سال جاری 91.9 میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل 6.4 و نسبت به ماه مشابه سال قبل 91 درصد رشد داشته است. در این ماه از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه یک بار 196.8 میلیون ریال بیشترین و منطقه 19 با 40.6 میلیون ریال کمترین متوسط قیمت (یک متر مربع زیر بنای مسکونی آپارتمانی معامله شده)‌ را داشته است. بیشترین رشد متوسط قیمت آبان ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به منطقه 9 به میزان 104.4 درصد و کمترین آن مربوط به منطقه 19 با افزایش 46.9 درصد بوده است.

کارشکنی بانک‌ها در بازار مسکن/ نگرانی از افزایش شدید اجاره‌بها در سال 98زمستان، فصل شکار طمعکاران بازار مسکن/ دام سوداگران برای خریداران

بررسی توزیع فراوانی تعداد معاملات (واحدهای آپارتمانی مسکونی) در آبان ماه 1397 نشان می‌دهد که بالاترین سهم تعداد کل معاملات مربوط به واحدهایی به شرح ذیل بوده است:

 - واحدهای آپارتمانی مسکونی منطقه 5 با 16.4 درصد سهم خرید و فروش بازار.

- واحدهای دارای عمر تا 5 سال ساخت با 39.5 درصد.

- واحدهای قیمت یک متر مربع بیش از  120 میلیون ریال.

- واحدهای با مساحت (متراژ) 60 تا 80 متر مربع با 26 درصد.

- واحدهای با ارزش 3000 تا 3500 میلیون ریال (در بین واحدهای کمتر از 1200 میلیون ریال)‌ با 6.6 درصد.

گزارش تجمیعی تحولات بازار مسکن شهر تهران طی 8 ماهه نخست سال 1397.

در 8 ماهه نخست سال 1397، تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی به 94017 واحد بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18.8 درصد کاهش نشان می‌دهد در طی این مدت، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی آپارتمانی 73.02 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 59.6 درصد رشد نشان می‌دهد.

طی این مدت ارزش کل معاملات زیربنای مسکونی آپارتمانی، 575.5 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.2 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت

امتداد - براساس آمار چک‌های مبادله‌ای در اسفند‌ماه سال 1402، بیش از 9 میلیون و 100 هزار فقره چک به ارزشی حدود 6925 هزار میلیارد ریال مبادله‌ شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد، 9.2 درصد و از نظر مبلغ، 15.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در اسفندماه سال ۱۴۰۲، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است. 

در ماه مورد گزارش، استان تهران با سهم بیش از ۴۹ درصدی، بیشترین ارزش چک‌های مبادله‌شده را داشت که این میزان به لحاظ تعدادی نیز بیش از ۳۲ درصد چک‌ها را شامل می‌شد. استان‌های اصفهان و خراسان رضوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
همچنین بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به مبادله‌ای در استان‌های گیلان، خوزستان و کرمانشاه بوده است. از لحاظ ارزشی نیز بیشترین نسبت چک‌های وصولی در استان‌های البرز، خوزستان و گیلان بوده است.
براساس این گزارش طی اسفندماه ۱۴۰۲، ۹۱٫۳ درصد از کل چک‌های مبادله‌شده در سامانه چکاوک وصول شده است. این نسبت از نظر مبلغی نیز معادل ۸۸٫۳ درصد است. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • قیمت طلا و سکه امروز 12 اردیبهشت 1403