Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - مدير آب و خاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي خراسان جنوبي گفت: اکنون آبياري نوين در سطح 12 هزار و 653 هکتار اراضي استان در دست اجراست که براي تکميل آن به 90 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

محمدحسن غلامي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاکنون 17 هزار و 854 هکتار از اراضي استان مجهز به سيستم هاي آبياري نوين شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: از ابتداي امسال تاکنون نيز سيستم هاي نوين آبياري در چهار هزار و 61 هکتار از اراضي کشاورزي استان اجرا شد همچنين طرح هاي مطالعاتي زيادي در اين زمينه در دست بررسي قرار دارد.
مديرآب و خاک و امور فني و مهندسي جهاد کشاورزي خراسان جنوبي يادآور شد: امسال 35 ميليارد تومان براي اجراي سيستم هاي نوين آبياري به استان ابلاغ شد که تاکنون 27 ميليارد تومان اين مبلغ تخصيص يافته است.
غلامي با بيان اينکه استقبال کشاورزان از طرح آبياري نوين افزايش يافته است اظهار داشت: امروزه کشاورزان استان وضعيت بي آبي، کم بارشي و افزايش دما را درک کرده اند لذا به اين سمت و سو سوق داده شده اند.
وي گفت: اجراي سيستم هاي آبياري نوين در خراسان جنوبي به عنوان يکي از استان هاي کم بارش به ويژه در سال هاي اخير بسيار مهم و حائز اهميت است.
مديرآب و خاک و امور فني و مهندسي سازمان جهاد کشاورزي خراسان جنوبي اضافه کرد: براي مقابله با خشکسالي، حمايت از کشاورزان و بهره برداران در صورت تامين اعتبار اين آمادگي وجود دارد که طرح هاي بيشتري تهيه و به اجرا گذاشته شود و هيچ محدوديتي در اين زمينه در استان وجود ندارد.
وي اظهار داشت: يکي از مشکلات ماه هاي اخير گراني، ثبات نبودن قيمت و نبود لوله پلي اتيلن در استان بود اما اکنون مشکلي در اين زمينه وجود ندارد نرخ ها نيز ثابت شده است.
در حال حاضر 11 هزار و 740 منبع آبي از جمله چشمه، قنات و چاه در استان وجود دارد که از اين تعداد 6 هزار و 652 رشته قنات، سه هزار و 299 حلقه چاه و مابقي چشمه هستند.
رودخانه دائمي در اين استان مرزي وجود ندارد اما حدود پنج درصد آب استان از طريق رودخانه هاي فصلي تامين مي شود.
در حال حاضر 50 درصد آب مصرفي کشور از منابع زيرزمين تامين مي شود اين در حاليست که در استان مرزي خراسان جنوبي 95 درصد آب مصرفي از منابع زيرزميني تامين مي شود.
7557 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند

استاندار خراسان‌شمالی گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۳ بانک‌های استان با کارشناسی و به صورت علمی سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند تا سطح توقع استان از اعتبارات کشوری و بانک مرکزی معلوم و درخواست شود تا گام‌های اساسی در جهش تولید استان برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، ‏ امروز _ پنجشنبه نهم فروردین_ در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، اظهار کرد: فعال شدن صنایع راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تکمیل پروژه‌ها و تحقق جهش تولید در استان نیازمند تسهیلات است‬ و نقش بانک‌ها در این خصوص بسیار ویژه است.

وی با قدردانی از عملکرد سال ۱۴۰۲ بانک‌های استان افزود: گاهی برخی صنایع و واحدهای تولیدی کوچک برای فعالیت، نیازمند حداقل تسهیلات هستند که باید تأمین شود.

استاندار خراسان‌شمالی بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۳ بانک‌های استان با کارشناسی و به صورت علمی سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند تا سطح توقع استان از اعتبارات کشوری و بانک مرکزی معلوم و درخواست شود تا گام‌های اساسی در جهش تولید استان برداشته شود.

رضا طهماسبی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها خراسان شمالی نیز در این جلسه بانک‌ها را بازوی اقتصادی دولت خواند و عملکرد بانک‌ها در نسبت مصارف به منابع در سال گذشته را تشریح کرد و گفت: تعداد صنایع بزرگ استان محدود هستند اما منابع همین صنایع نیز در استان متمرکز نیست.

وی با بیان اینکه خواستار اعتماد این صنایع به بانک‌های استان و کمک آنها به منابع بانک‌های استان هستیم، گفت: بانک‌های استان با تمام توان و بضاعت خود برای کمک به پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان آماده‌اند.

کد خبر 739946

دیگر خبرها

  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی نیاز به ریسک پذیری دارد
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب