Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:50:23 GMT

رشد 50.6 درصدي تسهيلات اعطايي بانک مسکن

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۶۸۲

رشد 50.6 درصدي تسهيلات اعطايي بانک مسکن

خبرگزاري آريا - مدير امور اعتباري بانک مسکن از رشد 50.6درصدي حجم تسهيلات پرداختي از سوي بانک مسکن طي هشت ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد حسن علمداري مدير امور اعتباري بانک مسکن حجم تسهيلات منعقده و اعطايي (در قالب طرح مسکن مهر و غير از طرح مسکن مهر ) طي هشت ماهه نخست سال جاري را معادل 341 هزار و 421 فقره اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال 96 معادل 50.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد افزايش يافته است.
وي با اشاره به کارنامه تسهيلات منعقده و اعطايي بانک مسکن در هشت ماه ابتدايي سال جاري عنوان کرد: در بازه زماني مذکور بانک مسکن سعي کرد با تمام توان و سرعت بالا به تقاضاي اخذ تسهيلات در دو بخش خريد و ساخت مسکن پاسخگو باشد. از اين رو ارزش ريالي تسهيلات اعطايي و منعقده از سوي بانک مسکن از ابتداي سال جاري تا نيمه پاييز معادل 12 هزار و 518 ميليارد و 545 ميليون و 300 هزار تومان بوده است.
وي با مقايسه عملکرد تسهيلات منعقده و اعطايي طي هشت ماه ابتدايي سال جاري و سال گذشته اظهار کرد: مجموع تسهيلات منعقده و اعطايي در هشت ماه نخست امسال به لحاظ تعداد معادل 50.6 درصد و به لحاظ ارزش ريالي معادلي 35.5 درصد رشد يافته است.
مدير امور اعتباري بانک مسکن به مجموع تسهيلات مشارکت مدني منعقد شده در هشت ماه ابتدايي سال جاري اشاره کرد و افزود: در اين بازه زماني حجم تسهيلات منعقد شده (در قالب طرح مسکن مهر و خارج از طرح مسکن مهر ) معادل 19 هزار و 287 فقره به ارزش يک هزار و 757 ميليارد و 967 ميليون و 400 هزار تومان بوده است.
وي ادامه داد: بانک مسکن علاوه بر پرداخت تسهيلات به بخش عرضه، تسهيلات ويژه اي براي سمت تقاضا نيز در نظر گرفته است. به طوري که طي هشت ماه ابتدايي سال جاري مجموع تسهيلات فروش اقساطي بخش خريد مسکن و ساختمان معادل 152 هزار و 813 فقره به ارزش 7 هزار و 431 ميليارد و 133 ميليون و 300 هزار تومان بوده است.
وي تاکيد کرد: کارنامه عملکرد هشت ماهه ابتدايي سال جاري نشان مي دهد سرعت پرداخت تسهيلات خريد مسکن در سال جاري نسبت به سال گذشته بيشتر شده است. به اين معنا که از ابتداي سال جاري تا نيمه پاييز حجم تسهيلات فروش اقساطي بخش خريد مسکن معادل 56.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.
علمداري با بيان اينکه بانک مسکن علاوه بر تسهيلات ساخت و خريد مسکن، تسهيلات حمايتي ويژه اي نيز به متقاضيان به ويژه زوجين در آستانه ازدواج پرداخت کرده است، گفت: بانک مسکن در بازه زماني مورد بررسي 28 هزار و 363 فقره تسهيلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضيان پرداخت کرده است. اين گروه از تسهيلات به لحاظ ريالي ارزشي معادل 444 ميليارد و 174 ميليون تومان داشته اند.
وي در عين حال عنوان کرد: عملکرد بانک مسکن در هشت ماهه ابتدايي امسال در بخش پرداخت تسهيلات جعاله نيز از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است. به طوري که در مدت مورد بررسي 98 هزار و 852 فقره تسهيلات جعاله به متقاضيان سراسر کشور پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 83 درصد رشد را تجربه کرده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به تشریح آمار مقایسه‌ای وضعیت زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن در ۱۳۹۵ درصد زنان سرپرست خانوار با افزایشی معادل ۶.۲۱ برابر به ۱۲.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: این درصد در استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۳.۱ درصد بوده که نسبت به با میانگین کشوری ۰.۴ بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ آمار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در کرمانشاه پنج هزار و ۷۸۰ خانوار معادل ۷.۶ درصد کل زنان سرپرست خانوار استان است.

شهبازی مهم‌ترین دلیل تقاضای حمایت از سوی زنان سرپرست خانوار این استان را فوت سرپرست خانوار با بیش ۵۲.۶ درصد و بعد از آن به ترتیب طلاق با حدود ۲۲.۴ درصد، از کار افتادگی سرپرستان خانوار با ۱۵ درصد، دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار هشت درصد و همچنین اعتیاد و زندانی بودن با حدود ۲ درصد اعلام کرد.

وی به مشکلات مسائل مبتلا به زنان سرپرست خانوار کرمانشاه پرداخت و افزود: اساسی‌ترین آن، مسئله مسکن است به طوری که ۲ هزار و ۹۵۵ بانوی سرپرست خانوار در این استان فاقد مسکن شخصی هستند.

شهبازی اضافه کرد: بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌بهاء و خرید مسکن، این زنان را مجبور به زندگی در حاشیه شهر خواهد کرد که آسیب‌های اجتماعی را برای این گروه افزایش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به دیگر مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: بیکاری و یا اشتغال کاذب، مشاغل فصلی، کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در منزل بدون چتر حمایتی قانون کار و بیمه و در محیط‌های بعضاً نامناسب و ناایمن از نظر استاندارد با دستمزد ناکافی از دیگر مشکلات این قشر است.

وی تاکید کرد: همه این مشکلات موجب پس‌رفت رفاه زندگی و کاهش سلامت جسم و جان زنان سرپرست خانوار می‌شود که چالش توانمندسازی پایدار را به همراه خود دارد.

کد خبر 6088566

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر