Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس نتایج نظرسنجی اخیر تنها ۳۸ درصد از مردم آلمان بر این باورند که آنِگرِت کرامپ‌ کارن‌باوئر رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی قابلیت پیروزی برای صدراعظمی آلمان را دارد و در مقابل ۴۱ درصد براین باور هستند که وی برای صدراعظمی مناسب نیست.

به گزارش ایسنا،  به نقل از خبرگزاری شینهوا، با این حال، براساس نتایج نظرسنجی ماهانه محبوبیت احزاب حاکم در آلمان در میان رای‌دهندگان این کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در پی کناره‌گیری آنگلا مرکل از رهبری حزب براساس نظرسنجی اخیر محبوبیت ائتلاف محافظه کار CDU/CSU سه درصد نسبت به نتایج نظرسنجی در ماه نوامبر افزایش یافته است.

همچنین شبکه ARD آلمان در یک نظر سنجی اعلام کرد که میزان حمایت از این ائتلاف به ۳۱ درصد رسیده است.

با این حال براساس نتایج نظر سنجی اخیر تنها ۳۸ درصد بر این باور هستند که کارن‌باوئر قابلیت پیروزی برای صدراعظمی آلمان دارد و در مقابل ۴۱ درصد براین باور هستند که وی برای صدراعظمی مناسب نیست.

۶۸ درصد از رای دهندگان اتحادیه دموکرات مسیحی خواستار ماندن آنگلا مرکل در صدراعظمی آلمان تا زمان پایان دوره قانونی وی در سال ۲۰۲۱ هستند.

به تازگی آنگلا مرکل پس از ۱۸ سال رهبری حزب دموکرات مسیحی با این پست خداحافظی کرد. مرکل ماه اکتبر گذشته اعلام کرد که قصد دارد از رهبریت حزب کناره‌گیری کند اما تا انتخابات آتی در سال ۲۰۲۱ در سمت صدراعظمی آلمان باقی خواهد ماند. به تازگی گردهم‌آیی حزب دموکرات مسیحی در هامبورگ برگزار شد که اعضای این حزب آنِگرِت کرامپ‌ کارن‌باوئر را به عنوان جانشین او انتخاب کردند.

بعد از ائتلاف حاکم، میزان محبوبیت حزب سبز آلمان اگرچه ۳ درصد کاهش داشته است اما باز هم با کسب ۱۹ درصد از آرا توانست دومین حزب مورد حمایت مردم آلمان قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روشن: اختلاف خطیر و نکونام؟ نه می‌فهمیم این چه می‌گوید، نه آن! / فیلم

صحبت های حسن روشن در حاشیه بازی نمادین بین تیم های رسانه ورزش‌ و یاران آب پرور.

دانلود (30.9MB)

دیگر خبرها

  • تقدیر از مسئولیت‌پذیری فراجا/ برخی مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند
  • برخی مسئولان متوجه اطرافیان هتاک، کذاب و اختلاف‌افکن که در مراکز رسمی کشور نفوذ کرده‌اند باشند
  • پرسپولیس بالاخره با اختلاف سه گل برد!
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • حسن روشن: اختلاف خطیر و نکونام؟ نه می‌فهمیم این چه می‌گوید، نه آن! / فیلم
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر