Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به منظور بهره برداری صحیح و مناسب نیروگاه‌های نصب شده و ایجاد امکان پایش خودکار با دقت بالا و هزینه پایین در نظارت بر عملکرد، بدون نیاز به نیروی انسانی و خطا‌های عملکردی اوپراتور، سامانه مانیتورینگ آنلاین نیروگاه‌های خورشیدی توسط این اداره کل برای مجموعه شهرداری طراحی و ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در راستای مسئولیت‌ها و اهداف خود بعنوان متولی امر انرژی در مجموعه شهرداری تهران اقدامات و فعالیت‌های گوناگون و مثمرثمری در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده است.

بنا بر این گزارش این اقدامات و فعالیت‌ها در صورتی که تحت نظارت و پایش مستقیم باشد علاوه بر امکان بهره برداری صحیح و سنجش اثربخشی اقدامات در حوزه مدیریت انرژی، موجب ثبت آمار، کاهش خطا در بانک اطلاعاتی سازمان و هدفمند نمودن فعالیت‌ها و هدایت اعتبارات در مسیر صحیح می‌شود.

بر این اساس اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به منظور هوشمند سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بعنوان مصرف کننده عمده ساختمان‌ها در راستای کاهش مصرف منابع و در نتیجه مدیریت و کاهش هزینه اقدام به نصب و هوشمند سازی ۵۰۰ موتورخانه و چیلر‌های نصب شده در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری تهران نموده است.

همچنین این اداره کل به منظور پایش آنلاین تجهیزات بهینه سازی و موتورخانه، کنترل و ایجاد مدیریت یکپارچه زمان برروی سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، روشنایی و ... استفاده از محصولات و سیستم‌هایی با فناوری روز، راندمان بالا، کم مصرف و البته ایمن اقدام به طراحی سامانه آنلاین مانیتورینگ سیستم‌های گرمایشی موتورخانه نموده است که این سامانه علاوه بر پایش آنلاین عملکرد موتورخانه ها، بعنوان بانک اطلاعاتی کامل از واحد‌های فعال و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی در شهرداری عمل کرده که موجب کنترل و مدیریت بر میزان مصرف منابع در شهرداری تهران، مدیریت هزینه‌های مصرفی در مبحث استفاده از منابع در مجموعه شهرداری تهران می‌شود.

لازم به ذکر است در راستای امر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر" الزام شهرداری تهران در استفاده از انرژی تجدیدپذیر و پاک" و افزایش زیست پذیری شهر تهران و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار تاکنون ۲۶ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در ۱۹ ساختمان و ۷ پارک شهر تهران طراحی، نصب و راه اندازی نموده است.

همچنین به منظور بهره برداری صحیح و مناسب نیروگاه‌های نصب شده و ایجاد امکان پایش خودکار با دقت بالا و هزینه پایین در نظارت بر عملکرد، قرائت مقادیر تولید برق و محاسبه صحیح سودآوری طرح برای مجموعه شهرداری بدون نیاز به نیروی انسانی و خطا‌های عملکردی اوپراتور، سامانه مانیتورینگ آنلاین نیروگاه‌های خورشیدی توسط این اداره کل طراحی و ایجاد شده است.

گفتنی است نمایشگاه تهران هوشمند فضای مناسبی جهت نمایش دو سامانه مانیتورینگ سیستم‌های هوشمند بهینه سازی مصرف انرژی و سامانه پایش خودکار نیروگاه‌های خورشیدی برای مجموعه شهرداری تهران را ایجاد نمود که مورد استقبال پیروز حناچی شهردار تهران، آرش میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران و بازدید علاقمندان قرار گرفت.

 این سامانه گام موثر و مطمئن در راستای امر مدیریت انرژی در جهت رسیدن به تهران هوشمند و در نتیجه تحقق اهداف و شاخص‌های توسعه پایدار در شهر تهران است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اساس اقدامات شهرداری شهردار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایندیپندنت، آلبانی، بوتان، نپال، پاراگوئه، ایسلند، اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۹.۷ درصد برق مصرفی خود را با استفاده از انرژی زمین گرمایی، آبی، خورشیدییا بادی تولید کرده اند.

داده‌هایسازمان بین‌المللی انرژی (IEA) و سازمان بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) همچنینحاکی از آن است ۴۰ کشور دیگر در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، حداقل ۵۰ درصد برق مصرفی خود را از فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر تولید کردند.     

«مارک جکوبسن» «Mark Jacobson» استاد دانشگاه استنفورد که این داده‌ها را منتشر کرده است، گفت: ما به فناوری‌های معجزه آسا نیاز نداریم.

وی افزود: باید با برق رسانی به همه چیز و تامین برق با فناوری‌های «باد، آب و خورشید» (WWS) که شامل باد خشکی، فتوولتائیک خورشیدی، نیروی خورشیدی متمرکز، برق زمین گرمایی، برق آبی کوچک و برق آبی بزرگ می‌شود، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را متوقف کنیم.

جکوبسن درباره این پروژه توضیح داد:کشور‌های دیگری مانند آلمان نیز می‌توانند ۱۰۰ درصد برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر را طی مدت کوتاهی مصرف کنند.

آمار منتشر شده توسط سازمان بین المللی انرژی در ژانویه نشان می‌دهد انگلیس در سال ۲۰۲۲، ۴۱.۵ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیرتولید کرده که ۱۰.۵ درصد بیشتر از سال قبل است.

در اسکاتلند، فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر معادل ۱۱۳ درصد از کل مصرف برق کشور در سال ۲۰۲۲ را تولید کردند.

«کلر مک» «Claire Mack»، مدیر اجرایی شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر اسکاتلند، گفته است: این ارقام رکوردشکن، نقطه عطفی در حرکت اسکاتلند به سوی کربن صفر است و به وضوح پتانسیل عظیم منابع انرژی تجدیدپذیر در سطح جهانی ما را نشان می‌دهد.

در حالی که بیشترین برق اسکاتلند از نیروی بادیتولید می‌شود، محققان پیش‌بینی می‌کنند انرژی خورشیدی در دهه‌های آینده بر منابع برق جهانی تسلط پیدا خواهد کرد.

در سال‌های اخیرنرخ بهره وری سلول‌های خورشیدی به دلیل استفاده از یک ماده به اصطلاح معجزه آسا به نام پروسکایت افزایش قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی