Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده انتظامی استان کردستان از کلاهبرداری ۲۴۰ میلیاردی قاچاق گوشی تلفن همراه و دستگیری ۲۸ نفردر این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان سردار علی آزادی اظهارداشت: درپی اعلام فراخوان عمومی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در شهرستان مریوان مبنی بر واگذاری سیم کارت رایگان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ماموران دربررسی‌های اولیه دریافتند فرد یا افرادی پس از اخذ مدارک هویتی شهروندان با همکاری ۲ دفتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت نام آنان در سامانه یکی از اپراتور‌های تلفن همراه برای واگذاری سیم کارت رایگان اقدام می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: کلاهبرداران با وقفه حدودا ۲ هفته ای، سیم کارت‌های فعال شده را قبل از واگذاری و بدون اطلاع افراد به شهرستان‌های بانه و سقز برای ثبت غیر قانونی طرح ریجستری گوشی‌های تلفن همراه قاچاق ارسال و از آن طریق با استفاده از این سیم کارت ها، گوشی‌های فوق را ثبت و ریجستری می‌کردند.

وی ادامه داد: متهمان با هر کدام از این سیم کارت ها، ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه را در سامانه اپراتور مزبور ثبت می‌کردند.

سردار آزادی ادامه داد: ماموران با توجه به سرنخ‌های موجود و نیز انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند نفر اول و متهم اصلی این پرونده را شناسایی و وی را طی عملیات ضربتی در مریوان دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از محل فعالیت این متهم، ۷ هزار و ۳۰۰ عدد سیم کارت، ۱۳۰ جلد شناسنامه و مدارک هویتی، ۶ دستگاه لپ تاپ و ۵ دستگاه کیس رایانه کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به همدستی ۲۸ نفر در ارتکاب این اقدام مجرمانه اعتراف کرد که کلیه اعضاء این باند طی عملیات ضربتی در شهرستان‌های سقز، بانه، سنندج، سروآباد و شهرستان بوکان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه برابر اعترافات متهمان حدود ۱۲ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه از این طریق ریجستری شدند، تصریح کرد: اعضا این باند گوشی‌های تلفن همراه قاچاق را در سایر شهر‌ها و استان‌های دیگر خصوصا تهران به فروش رسانده که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت:: متهمان پس از انجام تحقیقات با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: پلیس با اشرافیت خوبی که در سطح استان دارد اجازه هیچ گونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه را به سودجویان نمی‌دهد بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنیم با حفظ هوشیاری به هیچ وجه فریب تبلیغات افراد سود جو و فرصت طلب را نخورند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوشی ریجستری پلیس کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!

ایتنا - در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند.
چک کردن تلفن همراه را می‌توان اعتیادی دانست که بسیاری از افراد را اسیر خود کرده است. بسیاری از گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش ۴ تا ۵ اینچی، بیشتر فعالیت‌های روزمره زندگی ما را در اختیار دارند. از برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک‌تاک که به ما کمک می‌کنند با دیگران در ارتباط باشیم، تا برنامه‌های مرتبط با کار مانند گوگل، مایکروسافت و زوم که ارتباط‌‌مان با دنیای بیرون را حفظ می‌کنند.

به گزارش ایتنا، ما ساعت‌های زنگ‌دار را برای بیدار شدن یا دفترچه یادداشت برای نگارش را کنار گذاشته‌ایم. وقتی یک گوشی هوشمند جدید دریافت می‌کنیم، این برنامه‌ها از پیش در رابط کاربری آن تعبیه شده‌اند. وابستگی ما به گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته نیز به طور تصاعدی افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۳، تحقیقات نشان داد که آمریکایی‌ها ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند. نزدیک به ۹۰ درصد از این افراد در ۱۰ دقیقه اول پس از بیدار شدن، گوشی خود را چک می‌کنند. حدود ۷۵ درصد از مردم گفتند که وقتی در دستشویی هستند نیز تلفن خود را چک می‌کنند. حداقل ۶۰ درصد از افراد شرکت کننده در این مطالعه اعتراف کردند که شب‌ها با تلفن خود می‌خوابند. بر اساس نتایج Reviews.org، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان اذعان کردند که به این دستگاه‌ها معتاد هستند.

 

آیا شما نیز اینطور هستید؟ چند راه وجود دارد که می‌توانید از وابستگی خود به تلفن همراه کم کنید.
کیم کوماندو، از نگارندگان USA TODAY Tech راه‌هایی برای جدا شدن از دستگاه‌هایتان به اشتراک می‌گذارد. کیم کوماندو در ستونی برای USA TODAY  نوشت که افرادی که به گوشی‌های هوشمند خود وابسته هستند باید زمان نمایشگر را به نصف کاهش دهند. برخی از راه‌حل‌های او شامل موارد زیر است:
  نوتیفیکیشن (اعلان‌ها)
کوماندو به کاربران پیشنهاد می‌کند که به جای دویدن برای برداشتن تلفن خود هر بار که صدای اعلانی می‌دهد، گوشی خود را در آخر هفته و تعطیلات روی «مزاحم نشوید» قرار دهند تا با افرادی که برایشان مهم هستند وقت بگذرانند.
  زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید
اگر «مزاحم نشوید» کمکی نکرد، می‌توانید از تلفنتان بخواهید میزان استفاده شما را برایتان نظارت کند.
با عملکرد Screen Time در تنظیمات آیفون و برنامه Digital Well-Being در اندروید، کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند محدودیت‌های زمانی را برای برنامه‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنند تعیین کنند تا مدت زمان صرف شده روی آن، در روز را کاهش دهند. این برنامه‌ها همچنین یک عملکرد قفل ایجاد می‌کنند که شما را از استفاده از برنامه تا روز بعد منع می‌کند.
 

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟
  • خودرو ۲۰۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان
  • دستگیری کلاهبردار ۱۴۰ میلیاردی در چرداول