Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هفته نامه کرمانشاه امروز در شماره 29 روز شنبه 24 آذر ماه 97 مطلبي را با عنوان «شوراي شهر کرمانشاه برنامه توسعه محور ندارد» به قلم وحيد نيشابوري منتشر کرده است.

در اين يادداشت آمده است: پروژه قطار شهري کرمانشاه بعنوان يک پروژه ملي با اهميت بالا براي استان کرمانشاه تلقي مي شود. شايد نگاه هاي متفاوت و مختلفي به اين پروژه وجود داشته باشد اما به هر روي اين پروژه مصوبه هيات دولت دارد و در پيش بيني هاي به عمل آمده احداث آن براي سال 1400 در کرمانشاه امري الزامي ديده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر مبناي ماده چهار قانون تاسيس شوراي عالي هماهنگي ترافيک شهرهاي کشور و ماده 13 قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت، همچنين ماده پنج قانون حمايت از سامانه هاي حمل و نقل ريلي شهري و حومه و نيز قانون بودجه سنواتي کشور، هر ساله پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي جهت پروژه قطار شهري کرمانشاه اعتبار ساليانه مدنظر قرار گرفته مي شود. که بر اين اساس تامين اعتبار پروژه قطار شهري کرمانشاه 50 درصد با دولت و 50 درصد با شهرداري است.
اين در حالي است که شهرداري کرمانشاه تاکنون به هيچ يک از تعهدات منعقد شده پايبند نبوده و از ابتداي شروع عمليات اجرايي قطار شهري تا آذر ماه جاري دولت 194 ميليارد تومان اعتبار به اين پروژه اختصاص داده اما شهرداري که بايد به همين ميزان اعتبار به پروژه تزريق مي کرد چيزي بيش از يک ميليارد تومان و يک سري زمين که در مجموع شايد قيمت آن حدود 6 ميليارد تومان بيشتر نباشد اختصاص داده است.
از طرفي ديگر هر ساله مبالغي بعنوان اوراق مشارکت به پروژه هاي قطار شهري کشور اختصاص پيدا مي کند که امسال با پيگيري هاي بسيار رقمي معادل 280 ميليارد تومان به قطار شهري کرمانشاه اختصاص يافت، که از اين ميزان 140 ميليارد تومان سهم شهرداري کرمانشاه و 140ميليارد تومان سهم دولت بود.
اما اتفاق باور نکردني که در سال جاري از شوراي شهر ضعيف و متزلزل کرمانشاه رخ داد اين بود که از ارديبهشت ماه سال جاري که شهردار وقت از شورا درخواست کرد تا در اين خصوص مصوبه اي داشته باشند که براساس آن بتوان اوراق مشارکت را براي اين پروژه جذب کرد تاکنون که نيمه آذر ماه هم گذشته است شورا هيچ مصوبه اي در اين خصوص نداشته است.
اين در حالي بود که وزارت کشور در نامه اي رسما اعلام کرد که اگر تا سوم آذر ماه جاري مستندات و مصوبه شورا به آن وزارت خانه ارسال نشود سهمي از اوراق مشارکت امسال به قطار شهري کرمانشاه تعلق نخواهد گرفت و به ساير شهرها داده مي شود.
با توجه به پايان مهلت وزارت کشور ، زمان ارائه مصوبه از دست رفت و قطار شهري کرمانشاه که هم اکنون در تنگناي مالي شديدي قرار دارد، عملاً با بي توجهي، ضعف و تزلزل شوراي شهر 140 ميليارد تومان را از دست داد.
جاي تاسف دارد که اعلام کنيم که تاکنون درکشور 10 هزار و 700 ميليارد تومان اوراق مشارکت توسط قطار شهري ها فروخته شده است اما در کرمانشاه به دليل عدم توجه شورا و مديريت شهري حتي يک ريال هم تعلق نگرفته است.
اين اقدام نشان داد که شوراي شهر کرمانشاه نگاه توسعه محور ندارد و متاسفانه تا اين نوع نگاه وجود دارد در بر روي همين پاشنه مي چرخد و نبايد از عدم توسعه و پيشرفت و آمار وحشتناک بيکاري استان گله مند بود.
8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا