Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@17:59:42 GMT

کره‌جنوبی از ایران نفت نمی خرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۸۸۲

کره‌جنوبی از ایران نفت نمی خرد

رکنا: کره‌جنوبی و هفت کشور دیگر در اوایل ماه نوامبر برای تداوم واردات نفت ایران از آمریکا معافیتی موقت را دریافت کردند که از همان ماه به اجرا گذاشته شد.

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، بنا بر داده‌های گمرکی که صبح روز شنبه منتشر شد، کره‌جنوبی در ماه نوامبر (آبان) و برای سومین ماه متوالی علی‌رغم دریافت مجوزهای معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه تهران، از ایران نفت خریداری نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره‌جنوبی و هفت کشور دیگر در اوایل ماه نوامبر برای تداوم واردات نفت ایران از آمریکا معافیتی موقت را دریافت کردند که از همان ماه به اجرا گذاشته شد.

اما در شرایطی که خریداران کره‌ای در حال مذاکره با ایران هستند، واردات نفت این کشور از ایران همچنان 0 بشکه در روز است. به گفته منابع صنعتی، ممکن است واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در اواخر ماه ژانویه و یا اوایل ماه فوریه سال آینده میلادی از سر گرفته شود.

بر این اساس و درحالی‌که کره‌جنوبی واردات نفت ایران را در سه ماه اخیر متوقف کرده است، واردات نفت این کشور از ایران در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر با 57.9 درصد کاهش در قیاس با مدت مشابه سال قبل به 7.15 میلیون تن (اندکی بیش از 157 هزار بشکه در روز) رسید. این کشور در مدت مشابه سال 2017 حدود 17 میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود.

کره‌جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی نفت ایران بوده است. گفته می‌شود معافیتی که کره‌جنوبی از آمریکا دریافت کرده به سئول اجازه می‌دهد روزانه 200 هزار بشکه نفت سبک از ایران وارد کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

مسعود با یک جمله دختر 18 ساله را تحت تاثیر قرار داد/ او باید به خلوت 6 مرد می رفت! اعدام برای نویسنده ایرانی که به دختران تجاوز می کرد! ماجرای شوهر دادن دختر 10 ساله ایرانی در افغانستان / فرار از چنگال کفتار پیر+ عکس حمید چند روز دیگر اعدام می شود / او از مردم کمک خواست محاکمه پسر شیطان صفت/ سحر 14ساله: فرید با وعده هایش خامم کرد+ عکس تجاوز پزشک هوسباز به یک زن جوان در مطب +عکس این مرد جوان علاقه زیادی به همخوابی با زنان بی جان دارد ! +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا نقشه کثیف بهروز برای تصاحب ثروت زن بیمار+ عکس جزییات قتل زن مشهدی پس از عمل سزارین / رها کردن جسد سوخته وی در کوه راز جسد لخت دختر 15 ساله در پارک+عکس شهرام تینا را با دوستانش قسمت کرد این مرد مظلوم نوشهری به طرز ناجوانمردانه ای به قتل رسید+عکس این زن عضو باند شغال های سیاه بود/ او زن ها را برای همدستانش شکار می کرد دیشب در کلانتری های تهران چه گذشت !؟ / از حمله به عابربانک ها تا پیدا کردن کودک افغانی تنها !

منبع: رکنا

کلیدواژه: ایران نفت واردات آمریکا ماه عکس دختر قتل فیلم زن زندگی پلیس طلاق مردم مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق قنادزاده امروز در حاشیه نشست دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران، گفت: مذاکرات تجارت آزاد با کشور پاکستان آغاز شده است، تاکنون ۴ دوره مذاکره داشته‌ایم و قبل از سفر رئیس جمهور به این کشور در خصوص مذاکرات تجارت آزاد تبادل فهرست و سند کرده‌ایم و در انتظار هستیم تا طرف پاکستانی پاسخ دهد.

وی افزود: سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا در یک سند ۵ ساله تجارت دو کشور به ۵ میلیارد دلار دست یابیم. همچنین رؤسای جمهور ایران و پاکستان برای تحقق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری توافق کرده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا نیز در انتظار مصوبه مجلس است. طرف‌های مقابل ما قول داده‌اند که تا پایان بهار امسال مصوبه مجلس را می‌گیرند و لذا ما نیز امیدواریم قبل از پایان دوره مجلس فعلی مصوبه مجلس را دریافت کنیم.

وی در خصوص تجارت ایران و قاره آفریقا اظهار کرد: قاره آفریقا هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد لذا بازار کشورهای آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و … می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیأت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیأتی وارد نشده است. تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی در خصوص گوشت‌های وارداتی از آفریقا بیان کرد: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

کد خبر 6087885 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد