Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:39:38 GMT

مراسم نکوداشت محمدعلی موحد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۸۹۳

مراسم نکوداشت محمدعلی موحد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت محمدعلی موحد مثنوی‌پژوه و مولوی‌شناس کشورمان، روز سه‌شنبه ۲۷ آذر در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این برنامه به همت کمیسیون ملی یونسکوی ایران و به پاس ۷ دهه خدمات فرهنگی و ادبی موحد برگزار می‌شود که همزمان با آن، آیین رونمایی از ترجمه مقالات شمس تبریزی به زبان فرانسه با ترجمه هانری دوفوشه کور، نیز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی موحد، حقوقدان و عضو پیوسته فرهنگستان زبان وادب فارسی، تاریخ نگار و عرفان پژوه است. وی بیشتر سال‌های عمر خود را مشغول تحقیق، تألیف و ترجمه بوده و آثار شاخصی از خود به یادگار گذاشته‌ است که بی‌شک مهم‌ترین آن‌ها تحقیق در متون عرفانی، به‌ویژه چاپ انتقادی مقالات شمس تبریزی است.

مراسم نکوداشت موحد با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر همراه خواهد بود.

این برنامه روز سه‌شنبه ۲۷ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۸:۳۰ در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 4485229 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران مثنوی معنوی محمد علی موحد یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از اثر مشترک ۹ خطاط مطرح دنیای اسلام با موضوع (کتابت آیات مقاومت) و ترجمه روایی قرآن با رویکرد سبک زندگی هشتم فروردین ماه در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام نیشابوری ضمن تشکر و قدردانی از مهمانان خارجی گفت: در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن از ۲۸ کشور در حوزه اندیشه و هنرهای قرآنی حضور داشتند.

وی با اشاره به دو اثری که در این مراسم رونمایی شد گفت: در این مراسم یکی قرآن کریم با ترجمه و تفسیر با محوریت سبک زندگی که توسط مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی به زیور تبع آراسته شده است رونمایی می‌شود.

مدیر بخش بین الملل سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن ادامه داد: اثری دیگر که پیام حمایت از مقاومت است. جمعی از هنرمندان خطاط از نه کشور در بخش بین الملل در شب‌های گذشته به صورت کارگاهی آیات مقاومت را به خط زیبای خودشان روی پرچم کشور فلسطین کتابت کردند تا هنرمندانه اثری از رشادت مردم غزه با صدای رسا، بلیغ و فصیح هنر به دنیا مظلومیت مردم فلسطین را برسانند.

حجت الاسلام حسینی نیشابوری افزود: این دو اثر رونمایی و با اهدای لوح تقدیری از سمت وزیر ارشاد به دست هنرمندان از آنان تقدیر خواهد شد. سپس گروه سرود فاطمیون به ارائه پرداختند و بعد از آن وزیر ارشاد از دو اثر رونمایی کرد.

بخش بین‌الملل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به پایان رسید. آئین اختتامیه این بخش با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه ۱۸ کشور دارای غرفه بودند و از ۲۵ شرکت نمایندگانی حضور داشتند.

کد خبر 6064237 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • قابلیت ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams چیست؟
  • اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد
  • چرا شعر فارسی کمتر ترجمه شده است؟
  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • نباید از وجه رسانه‌ای شعر غفلت کنیم
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • ترجمه غزل علی سلیمیان به زبان عربی
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر آثار فاخر به زبان‌های زنده دنیا هستیم
  • جنگ، جنگ رسانه‌ای است؛ هرکس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفّق‌تر است | حافظه‌ی ادبی مردم ما ضعیف است | مجری تلویزیون هم شعر را غلط میخواند
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو