Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@23:57:09 GMT

نگاهی جدی تر به جایگاه فنی و حرفه ای داشته باشیم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۱۹۳۸

نگاهی جدی تر به جایگاه فنی و حرفه ای داشته باشیم

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز شنبه در جلسه شورای مهارت استان گیلان در استانداری با بیان این که بخش آموزش عمومی در کشور بر عهده وزارت آموزش و پرورش است، افزود: بعد از آن نیز آموزش عالی در کشور وظیفه آموزش و پژوهش را بر عهده دارد.
وی با اشاره به جایگاه واقعی مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: به موازات دو وزارتخانه یاد شده، آموزش مهارتی ارزش و اثرات آن کمتر نیست، بنابراین با توجه به اهمیت آموزش های مهارتی، حمایت های بودجه ای و متمرکز کردن اختیارات مهارت آموزی بایستی مود توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار گیلان با بیان اینکه طرحی را در شورای اشتغال استان با عنوان ساماندهی مشاغل خدماتی مطرح کرده ایم، اظهار داشت: مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این زمینه می تواند کمک کند.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: بایستی در استان گیلان ابتدا سرفصل های ارائه آموزش های مهارتی را متناسب با نیاز استان تعریف کرده، نیازهای شغلی را سنجیده و بر اساس مهارت، آموزش ها برنامه ریزی و تدوین شود و در گام بعدی کیفیت آموزش ها مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این که گیلان در حوزه کشاورزی بخش عمده ای از مشاغل را به خود اختصاص داده ، خاطر نشان کرد: ظرفیت دیگر استان گردشگری است که همه بخش های خدماتی و گردشگری را در گیر می کند بنابراین آموزش های فنی و حرفه ای در این راستا می تواند کمک کند.
سومین جلسه شورای مهارت استان گیلان امروز (شنبه) به ریاست مصطفی سالاری استاندار گیلان و با حضور سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشت برگزار شد.
7286/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اشتغال فنی و حرفه ای گردشگری وزارت آموزش و پرورش وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: صنعت و دانشگاه دو رکن مهم توسعه‌یافتگی در هر جامعه هستند که جدا از هم معنا ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن رضانیا امروز در افتتاحیه رویداد صدرا که به همت دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شده است، اظهار‌ داشت: ما برای بهره‌وری درست از ظرفیت دانشگاهی استان نیاز داریم که دانشگاه و صنعت دست به دست هم دهند که این اتفاق به دست متولیان دولتی و دانشجویان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد، افزود: دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه ورود کند که اگر این مهم در حوزه اقتصادی رقم خورد منجر به نتایج مطلوب و اثر‌گذاری می‌شود.

رضانیا با بیان اینکه برخی کد رشته محل‌ها فقط به یک مدرک منتهی می‌شود و مهارتی در آن تعریف نشده است، گفت: در بحث مهارت آموزی ما در دانشگاه باید از خبرگان بازار استفاده کنیم، یعنی کسانی که در بازار کار می‌کنند و صاحب تجربه هستند و همین‌ها به ما کمک می‌کنند تا رشته‌های جدید را تدوین کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بر ضرورت تداوم همکاری های دوجانبه مابین دانشگاه و مراکز تولیدی و صنعتی استان تأکید کرد و افزود: در گذشته غالباً در دانشگاه‌ها تأکید بر مباحث نظری بود و به حرفه آموزی کم‌توجهی وجود داشت، اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیروهای ماهر در حرفه‌ها و مشاغل گوناگون، مهارت‌‍افزایی و آموزش های فنی و حرفه ای در اولویت برنامه‌‌ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

رضانیا با اشاره به اینکه دانشگاه باید نیروهای متخصصی تربیت کند که در آینده نقش‌آفرین باشند، گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه و بین خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • تارتار سپاهان و تراکتور را تهدید کرد
  • خط و نشان تارتار برای بازیکنان بی انگیزه ملوان!
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است