Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیش -ایرنا - مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: این بانک و زیرمجموعه های آن آماده تامین منابع مالی و فعال کردن پروژه های عمرانی غیرفعال در جزیره کیش است.

ابوالقاسم رحیمی‌ انارکی مدیرعامل بانک مسکن پس از سفر خود به کیش که اواخر هفته گذشته صورت گرفت در گفتگو با ایرنا و با اشاره به غیر فعال بودن مجموعه ای از طرحهای عمرانی در جزیره کیش افزود: در صورت همکاری متقابل سازمان منطقه آزاد کیش و رسیدن به توافق، این بانک برای تکمیل و فعال کردن پروژه های مذکور آمادگی کامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بازدید خود از جزیره کیش و شرایط اقتصادی کشور؛ گفت: بانک مسکن می تواند به بهبود این شرایط کمک کند و از طریق راهکارهای مختلف و بازار سرمایه نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه های نیمه تمام اقدام نماید که این امر منوط به توافقات وهمکاریهای متقابل است.
*مهمترین سیاستگذاریها و برنامه های بانک مسکن **
مدیرعامل بانک مسکن در ادامه این گفتگو و در پاسخ به این پرسش که مهمترین سیاستگذاریها و برنامه های بانک مسکن چیست؟توضیح داد: بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی سیاستها و برنامه های خود را در چارچوب اهداف دولت تنظیم می کند و در این راستا تکمیل واحدهای مسکن مهر، بازآفرینی بافتهای فرسوده و ناکارآمد، اصلاح سکونتگاههای غیر رسمی و ایجاد شهرهای جدید در اولویت کاری دولت،وزارت مسکن و بانک مسکن قرار دارد و در این خصوص توافقنامه های با سازمان شهرهای جدید امضا شده است.
رحیمی انارکی اضافه کرد: براساس این توافقات و جلسه ای که با رئیس جمهوری داشتیم درمجموع کار ساخت 460 هزار واحد مسکونی در کشور در دستورکار گرفته و بانک مسکن به عنوان بازوری تامین مالی این طرحها آماده اقدام است.
وی توضیح داد: با اجرای این تصمیمات و برنامه های بانک مسکن در مجموع کار تامین مالی برای حدود 700 هزار واحد مسکونی در کشور تا پایان سال 97 انجام خواهد شد.
**زمینه برای افزایش دو برابری وام مسکن مساعد نیست**
مدیرعامل بانک مسکن در ادامه این گفتگو، در پاسخ به این سؤال که برای افزایش دو برابری وام خرید مسکن چه تصمیمی گرفته شده، گفت: در شرایط فعلی، توان مالی طبقات متوسط و پایین به عنوان گروه هدف کاهش یافته و تصمیم گیری در این خصوص نیازمند زمان، تامین منابع مالی و ظرفیت سنجی بازپرداختها هستیم، مگر اینکه دولت برای افزایش حقوق و دستمزدها و بالابردن توان مالی این قشرها تدابیری اتخاذ کند.
1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زيربناي بانك مسكن كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اعلام این مطلب میزان هزینه صرف شده جهت احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵۰ میلیارد ریال برشمرد و برنامه ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تامین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: شهر مهرگان هم اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی بوده و پروژه مخزن جدید به عنوان زیر ساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیرنوندی ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد که برای تکمیل مخازن ذخیره این شهر ۲۰ هزار متر مکعب دیگر در دستور کار قرار دارد که امید است با تامین اعتبار مناسب این پروژه نیز در آینده نزدیک شروع شود.

وی با توجه به حساسیت شهرک مهرگان و خشکسالی های پیاپی اظهار امیدواری کرد که مردم با مدیریت مصرف کمک کنند که آب پایدار در شبکه های توزیع آب دایر و رضایت نسبی بین همه مشترکان فراهم شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896334

دیگر خبرها

  • گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری