Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی گفت:نمایشگاه‌های پژوهش‌محور در کتابخانه‌های آستان‌ قدس‌ رضوی به مناسبت هفته پژوهش برپا می شوند.

 به گزارش قدس آنلاین، حسین خسروی معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با اشاره به هفته پژوهش گفت: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور بوده و قدرت و استقلال هر کشور بر پژوهش و تولید علم استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه گرامی‌داشت روز پژوهش هدف این نمایشگاه را ارج نهادن به مقام شامخ پژوهش‌گران، طرح مشکلات و چالش‌های پیش روی پژوهش، ارتقای سطح پژوهش و فناوری در بین مراجعان، معرفی منابع پژوهشی و آشنایی بیشتر مراجعان با موضوعاتی مانند شیوه‌های صحیح مطالعه، پژوهش کتابخانه‌ای، شیوه‌های پایان‌نامه‌نویسی و تقویت و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

این مقام آستان قدس در باره برخی از این نمایشگاه‌ها گفت: نمایشگاه کتاب «از انشا تا نویسندگی» با نمایش بیش از صد عنوان کتاب در کتابخانه مسجد امام صادق (ع)، نمایشگاه کتاب «مهارت‌های پژوهش» در کتابخانه مسجد جوادالائمه (ع)، نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار «پژوهش زیربنای توسعه» در کتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی (ره)، نمایشگاه «مهارت نگارش و پژوهش» در کتابخانه زینبیه و نمایشگاه کتاب «ذهن آگاه» در کتابخانه امام رضا (ع) تربت حیدریه، از جمله نمایشگاه‌های کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور است.

خسروی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها تا پایان هفته پژوهش در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه مندان قرار دارند، افزود: دیگر کتابخانه‌های وابسته در مشهد و شهرستان‌ها نیز با برپایی نمایشگاه و دیگر فعالیت‌های فرهنگی، میزبان هفته پژوهش و فناوری بوده‌اند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهش‌گران، ۲۵ آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور «روز پژوهش» نام‌گذاری شد و هفته پژوهش از ۲۴ تا ۲۹ آذر ماه هر سال است.
 منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد مقدس هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر

محمدهاشم هاشم‌پور گفت: معیار اعلام پژوهشگران یک درصد پر استناد برتر جهان، پایگاه شاخص‌های اساسی علم (Essential Science Indicators) و برگرفته از پایگاه استنادی کلاریویت و معیار اعلام پژوهشگران دو درصد پر استناد برتر جهان، رتبه‌بندی دانشگاه استنفورد و برگرفته از پایگاه استنادی اسکوپوس است.

او با اشاره به اعلام اسامی اعضای هیات علمی دارای شرایط دریافت این پژوهانه تشویقی همزمان با هفته بزرگداشت پژوهش و فناوری در آذر هر سال، افزود: مبلغ حمایت مالی از برگزیدگان اعلام شده در هفته بزرگداشت پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۲، برای پژوهشگران یک درصد پ استناد برتر برابر ۲۵۰ میلیون ریال و برای پژوهشگران دو درصد پر استناد برتر برابر ۱۵۰ میلیون ریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر