Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی مازندران گفت: طبق بند خ تبصره 33 قرار بود وام‌های کشاورزانی که سررسید تسهیلات آنها ششم شهریور سال جاری بود به مدت سه سال تمدید شود اما بعد از گذشت چندین ماه هنوز این موضوع مورد اختلاف بین دولت و بانک‌ها است و کشاورزان در این بین در حال ضرر هستند. به گزارش بلاغ، رسول خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: کشاورزان چند سال است با کمترین حمایت از دستگاه‌های مربوطه بیشترین محصول را تولید می‌کنند اما قیمت محصولات آنها همچنان ثابت است و تغییری متناسب با هزینه کردهای آنها انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: از طرفی مصرف کننده این محصول را با بالاترین قیمت خریداری و در سبد غذایی قرار می‌دهد که تناسب چندانی با قیمت خریداری شده از کشاورز ندارد و نکته قابل توجه و بررسی اینکه مقدار زمان عمل به فعل از مبدا تا مقصد کمتر از ۴۸ ساعت است.

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: کشاورزان ما هر سال مواد مورد نیاز برای تولید مرکبات اعم از کود، سم، سبد و دستمزدها را گران‌تر از سال قبل خریداری و هزینه می‌کنند و در سال جاری نیز این موضوع به‌دلیل افزایش قیمت ارز به اوج خود رسیده است اما همچنان باید شاهد ثبات قیمت مرکبات باشیم.

خلیلی تاکید کرد: قیمتی که اگر مدیریت شود تاثیر بسزایی در وضعیت مالی کشاورز و همچنین مصرف کننده دارد و این اتفاق تلخ و ناگوار، عدم مدیریت و تصمیم‌گیری نامناسب مسئولان و بیانگر مدیریت دلالان در تعیین قیمت تمام شده است.

وی افزود: به جرات می‌توان گفت مسئولان ذی صلاح هیچ تصمیم عملی و یا راهکار برای حذف دلالان نگرفتند و صرفا در جلسات و همایش‌ها طرح موضوع می‌کنند.

نماینده میاندورود در شورای اسلامی مازندران با اشاره حجم بالای تولید مرکبات و سیاه ریشه در شهرستان میاندورود و اطراف آن، گفت: حجم بالای تولید در این بخش از استان نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی و صادرات مناسب با مقدار تولید دارد که با تشکیل تعاونی در دهک‌های کوچک و ایجاد انبار نگهداری در مبدا و یا عرضه مستقیم به بازار از جمله کارهای است که مسئولان مربوطه می‌توانند انجام دهند.

وی یکی از مشکلات کشاورزان را نداشتن نقدینگی و بدهی به بانک‌ها بیان کرد و ادامه داد: طبق بند خ تبصره 33 قرار بود وام‌های کشاورزانی که سررسید تسهیلات آنها ششم شهریور سال جاری بود به مدت سه سال تمدید شود اما بعد از گذشت چندین ماه هنوز این موضوع مورد اختلاف بین دولت و بانک‌ها است و کشاورزان در این بین در حال ضرر هستند.

خلیلی با بیان اینکه کشاورز هیچ‌گونه امنیت و توان نگهداری مالی در مدت محدود را ندارد و به ناچار ثمره یک سال زحمت را به ناچار با قیمت اندک می‌فروشد، گفت: کشاورز نیاز به حمایت مالی برای ادامه فعالیت خود و ایجاد رونق اقتصادی برای خانواده خود و جامعه دارد به همین دلیل دولت باید حمایت جدی از این قشر داشته باشد و نباید امنیت اقتصادی آنها را از بین ببرد.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید گندم در دیم‌ زار‌های استان با استقبال کشاورزان و تلاش کارشناسان این بخش برای دومین سال متوالی در حال اجرا است.
روح الله سعیدی افزود: سطح زیر کشت گندم امسال ۵۹ هزار هکتار است که از این میزان ۳۸ هزار هکتار گندم دیم و ۲۱ هزار هکتار گندم آبی است که از این میزان ۳۸ هزار هکتار در طرح جهش تولید گندم در دیم زار مشارکت دارد.
وی افزود: بیشترین سطح مربوط به شهرستان لردگان با ۸ هزار هکتار گندم زار است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بیمه گندم زار‌ها هم گفت: امسال ۱۷ هزار هکتار از گندم زار‌های طرح در استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.
روح الله سعیدی با اشاره به اینکه خسارت سرمازدگی در اراضی دیم گزارش نشده است، گفت:سطح سبز دیم زار‌های امسال (سال زراعی جاری) باتوجه به بارندگی‌های مطلوب است.
وی گفت: باتوجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال ریزش نزولات آسمانی تا اوایل اردیبهشت ماه و افزایش دما در این برهه زمانی بنابراین احتمال شیوع بیماری‌های برگی غلات از جمله زنگ زرد و سپتوریوز زیاد است که می‌طلبد کشاورزان به محض مشاهده نخستین علائم روی گیاه با مراجعه به کارشناسان حفظ نباتات استان در شهرستان‌ها هماهنگی لازم را برای مبارزه موثر به عمل آورند.
سعیدی به کشاورزان توصیه کرد: نهاده‌های لازم برای کشت‌های پاییزه را به موقع و مطابق توصیه کارشناسان استفاده کنند و به پیش بینی‌های هواشناسی توجه لازم را داشته باشند.
چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار هکتار زمین قابل کشت کشاورزی دارد که سالانه ۱۵۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد و حدود ۵۹ هزار هکتار آن گندم است.
ارقام گندم کشت شده در گندمزار‌های آبی چهارمحال و بختیاری شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر۲، اوحدی است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های چهارمحال و بختیاری
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی درچهارمحال و بختیاری
  • اجرای جهش تولید در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از دیم زار‌های استان
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • خرید توافقی ۷۰۰۰ تن سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود! / اوضاع به نام تولید اما کاملا به کام رباخواران است / نهادهای نظارتی کجا هستند؟
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد