Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد که تحقیقات عربستان درخصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی "کافی" نیست.

به گزارش ایسنا، راوینا شمداسانی، سخنگوی کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص موافقت مجلس سنا با مسؤول دانستن بن سلمان در قتل خاشقجی گفت: تحقیق ریاض درخصوص قتل روزنامه‌نگار سعودی کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمداسانی بر ضرورت انجام تحقیقات بین‌المللی درخصوص این جنایت تاکید و از مقامات ترکیه و عربستان به خاطر انجام تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده تشکر کرد.

شمداسانی در ادامه گفت: نیاز مبرمی به مداخله بین‌المللی وجود دارد و ما تمام قد از این امر حمایت می‌کنیم و هرگونه تحقیق احتمالی در خصوص این پرونده در مقر سازمان ملل در نیویورک انجام خواهد شد.

سنای آمریکا یک قطعنامه جداگانه‌ای را روز پنج‌شنبه به تصویب رساند که مشخصا نام ولیعهد سعودی را به عنوان مسؤول قتل خاشقجی ذکر کرده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که به این نتیجه رسیده است که قتل خاشقجی با دستور مستقیم محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

در این راستا فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این است که باید تحقیقات شفاف و فراگیری در خصوص قتل خاشقجی صورت بگیرد.

وی همچنین تصریح کرد: موضع گوترش در قبال نیاز به انجام تحقیقات بین‌المللی و شفاف واضح است و وی تمامی واقعیت‌ها درخصوص آنچه رخ داده را بررسی می‌کند.

فرحان حق همچنین گفت: شما پیشتر از آنچه کمیسیون عالی عالی حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه گفته است، مطلع شده‌اید.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم

رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس خود یک رژیم اشغالگر بود، از سال ۱۹۶۷ عملا به یک رژیم اشغالگر آپارتایدی تبدیل شد که اقدام به دسته بندی فلسطینیان در رده‌ای پایین‌تر از یهودیان کرده و از انجام هیچ گونه بدرفتاری نسبت به آنها فروگذار نکرده است. نسل کشی فعلی فلسطینیان در غزه تنها گوشه‌ای از عقاید صهیونیست‌ها است.

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که واشنگتن، اسرائیل را برای انجام تحقیقات پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار خواهد داد.  

این سخنان پاتل پس از آن مطرح می‌شود که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین موسوم به آنروا گزارشی را منتشر ساخته است که براساس آن جزئیات جدیدی از بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی در بند اسرائیل افشا شده است.  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها پیرامون این موضوع را به شدت ناراحت کننده خواند و اعلام کرد: واشنگتن در این زمینه اسرائیل، متحد نزدیک خود را برای انجام تحقیقات جامع تحت فشار قرار خواهد داد.  

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند درخواست‌های پیشین آمریکا برای انجام چنین تحقیقاتی ناکافی بوده است.  

گزارش سازمان آنروا شامل شهادت بیش از یکصد بازداشت شده فلسطینی می‌شود که از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند. سوء رفتار‌های رژیم صهیونیستی شامل عدم ارائه غذا، آب و یا دسترسی به سرویس بهداشتی برای ساعت‌ها درحالی که دستان و پا‌های این افراد بسته بوده است.  

برخی دیگر از فلسطینیان در معرض بازرسی بدنی نامناسب، دست زدن و نیز کتک خوردن قرار گرفته‌اند. این اقدامات در دسته تجاوزات جنسی و تعرض دسته بندی می‌شود.  

مقامات آمریکایی در حالی مدعی تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای روشن شدن ابعاد این ماجرا هستند که تاکنون چشمان خود را به روی کشتار ۳۴ هزار غیرنظامی فلسطینی و ویران شدن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در غزه بسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: پیش از هرگونه حمله باید خوب فکر کنیم/ ایران به حمله ما واکنش نشان خواهد داد
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • برای ارسال کمک‌ها به غزه به آتش‌بس فوری نیاز داریم
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • تحقیقات علمی بر روی کیفیت آب همدان انجام شد
  • رئیسی: سکوت سازمان‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی را به افزایش تنش در منطقه ترغیب کرده است
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • سرپرست دوومیدانی: حقوق رسولی را داده‌ایم؛ احتمالاً یادش رفته