Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@15:04:28 GMT

همدان| بازار گوشت قرمز همچنان در مدار گرانی + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۲۰۷۰

همدان| بازار گوشت قرمز همچنان در مدار گرانی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

مسئولان اعلام کردند با افزایش یک باره قیمت گوشت قرمز ۶۶۰ تن گوشت قرمز گرم و منجمد به تدریج در بازار‌های استان همدان توزیع شده است تا قیمت گوشت قرمز متعادل شود با این وجود قیمت گوشت قرمز همچنان در مدار ۷۰ هزار‌ تومان می‌چرخد و از آن پایین نمی‌آید. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، گرانی گوشت قرمز و کمبود توزیع آن در بازار همدان موجب شده تا گوشت سفید رقیب گوشت قرمز در بازار شود و مردم برای خرید این ماده پروتئینی صف بکشند و مرغ گرم را در هر کیلو‌گرم 10800 تومان بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین برخی مغازه‌داران بازار همدان که در حوزه فروش مرغ فعال هستند هم با روشی که می‌توان بر آن عنوان فریب مردم را نام داد به جای اعلام قیمت واقعی مرغ گرم در کاغذ‌ها نوشته‌های مغازه، کلمه مرغ گرم را درشت نوشته‌اند و در کنار آن هم عبارت ران را ریز افزوده‌اند تا مردم پی‌جوی، در گذر و خریدار مرغ تصور کنند آن مغازه مرغ گرم را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. اما وقتی قیمت مرغ گرم را سوال می‌کنند پی‌‌می‌برند آن نوشته سرابی بیش نبوده و مغازه‌داران ضد تبلیغی را برای تبلیغ کالای خود به‌کار‌ برده‌اند.

 با افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار همدان، مشکلی دیگر نیز اکنون در همدان گزارش می‌شود و آن اینکه برخی خانواده‌ها با اتفاق نظر برای خرید گوشت قرمز و کاهش هزینه خرید این ماده پروتئینی به صورت جمعی یا تکی به نمایندگی از اهالی خانواده خود گوسفندی را از روستا‌های اطراف خریداری و کشتار می‌کنند که به دلیل نبود نظارت بهداشتی بر این نحوه کشتار احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وجود دارد و مسئولان باید به صورت فوری برای آن تدبیری بیندیشند.

درد بزرگتر آن که برخی خانواده‌ها به دلیل ناتوانی از خرید گوشت مرغ چاره‌ای جز خرید اجزای ارزان‌تر آن را ندارند.

گوشت قرمز منجمد در کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شودفشار بی حد و مرز قصابان برای افزایش قیمت؛ بازار یاسوج گوشت قرمز نداردافزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز در استان همدان + فیلم

ساره جعفری به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: خودش شاهد بود که خانمی که رویش را پوشانده است به مغازه مرغ‌فروشی مراجعه و از مغازه‌دار خواسته است که مقداری بال مرغ به او بدهد و قمیتش را ارزان‌تر از پای مرغ حساب کند که با جواب منفی مغازه‌دار مواجه شده و سپس از مغازه‌دار خواسته است تا منتظر بماند و اگر مشتری تقاضای پاک‌کردن و ران و سینه‌کردن مرغ را داشت از او اجازه بگیرد و پوست جدا شده از مرغ را بردارد که البته جای تاسف هم دارد که اوضاع جامعه این طور شده است که مردم عزیز ما برای تامین غذای روزانه خود تا این حد باید رنج و درد را تحمل کنند.

یکی از مغازه‌داران همدان که فعال  و فروشنده مواد پروتئینی است و نمی‌خواهد نامش را عنوان کنیم اظهار داشت: قیمت گوشت به دلیل کمبود عرضه گوشت یخی افزایش یافته است اگر این گوشت را به صورت پراکنده و در کل شهر توزیع کنند نه به مانند روز‌های گذشته در خیابان اکباتان و شهدا درگیری و شلوغی ایجاد می‌شود و نه اینکه برخی از این گوشت بهره‌مند می‌شون و آنهایی که واقعا باید بهره‌مند شوند دستشان به آن نمی‌رسد در این بین نهاد‌های خیریه هم باید در این حوزه مردم را کمک کنند تا مشکل‌شان حل شود و سهیمه خود را با همکاری خیران افزایش دهند.

عباس محمدی اظهار داشت: دام‌ها را صادر می‌کنند چون همدان به لحاظ تولید گوشت وضعیت مناسبی دارد چرا وقتی مردم همدان به گوشت احتیاج دارند باید گوسفند یا گاو از همدان به استانی دیگر برود یا از ایران خارج شود اگر گوشت هست و به اندازه کافی هم هست خوب چرا باید قیمتش در بازار گران باشد پس این گرانی تایید می‌کند که گوشت به اندازه کافی در بازار نیست حتما نباید اقتصاد‌دان بود تا چرتکه انداخت تا دلیل گرانی گوشت قرمز را متوجه شد وقتی عرضه با تقاضا یکسان نباشد و تقاضا بیشتر باشد خوب مسلما قیمت آن کالا هم اضافه می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت استان همدان درباره گرانی گوشت قرمز در بازار همدان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ای توزیعی برای متعادل شدن گوشت قرمز مقدار سهمیه تعیین شده در هر هفته را تصادفی در فروشگاه‌های بزرگ و پر مراجعه شهر همدان بدون اعلام قبلی توزیع می‌کنیم تا از شلوغی احتمالی و هر نوع تبانی بین دلالان برای بهره‌مندی از متفاوت قیمت گوشت دولتی با گوشت آزاد پیشگیری شود.

 علیرضا شجاعی افزود: در حال حاضر گوشت سهمیه‌ای را در هر کیلو‌گرم به قیمت 38500 تومان در بسته‌بندی در واحد‌های تعیین شده که بخشی از آن هم اصناف فعال در این حوزه هستند در شهر همدان در طول هفته توزیع می‌کنیم و بدون نظارت بازرس مربوطه هم هیچ واحدی اجازه توزیع این گوشت را ندارد. گوشت گرم  به قمیت 75 هزار تومان در هر‌کیلو‌گرم(ران و سردست) باید فروخته شود.

گزارش از حمید نصرتی قانعی

 انتهای پیام/ح

R41405/P1357/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم گوشت سالم و بهداشتی قرمز و ۷۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز خبر داد.

سعید خانزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز  و ماه مبارک رمضان، کارشناسان و بازرسان بهداشتی این مجموعه بر تولید و استحصال بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم گوشت سالم و بهداشتی قرمز و ۷۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز نظارت بهداشتی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ابتدای ماه مبارک رمضان که آغاز شده، بیش از ۱۴۰ بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکنون صورت گرفته است.

خانزاده اظهار کرد: در این بازدیدهای بهداشتی از ۱۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تاکنون بالغ‌بر ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی توسط کارشناسان این شبکه ضبط شد که برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم‌سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف گردید.

به گفته وی در این بازه زمانی بیش از ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز و بیش از ۷۰۰ تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور این شهرستان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف شد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها توسط ۴ ناظر بهداشتی ثابت و ۲ ناظر شرعی در کشتارگاه انجام شده است، از فعالیت یک اکیپ ثابت و ۳ اکیپ سیار خبر داد و گفت: طی این مدت توسط ناظران بهداشتی ۱۴۰ بازدید انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر تأکید کرد: همشهریان گرامی هنگام خرید مواد پروتئینی به تاریخ تولید و انقضای فرآورده توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را فقط از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی تولید می‌شوند خریداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به شبکه دامپزشکی کاشمر گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سالم‌ترین گوشت‌ها از نظر کارشناسان تغذیه، گوشت چه حیواناتی است؟
  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • نظارت بهداشتی دامپزشکی کاشمر بر تولید ۴۳ هزار کیلو گوشت قرمز در نوروز
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • توزیع گسترده گوشت منجمد و گرم وارداتی گوسفندی در بازار یزد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز در بوشهر توزیع می‌شود
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟