Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه جشنواره سراسری دانشجویی و هنری ققنوس به میزبانی مازندران از ۲۳ تا ۲۵ آذرماه امسال با حضور دانشجویان هنرمند از سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم اختتامیه جشنواره سراسری دانشجویی و هنری ققنوس به میزبانی مازندران از ۲۳ تا ۲۵ آذر ماه امسال با حضور دانشجویان هنرمند از سراسر کشور و مسئولان سازمان بسیج مستضعفین، وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید امیر سادات کرمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران  با بیان اینکه جشنواره هنری ققنوس هر سال به منظور معرفی آثار دانشجویان هنرمند و با رویکرد معرفی هنر اسلامی و انقلابی برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره تاکنون دو دوره برگزار شده است که اختتامیه سومین دوره آن در مازندران برگزار خواهد شد.

کرمی مطرح کرد: در این دوره، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد و معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جشنواره ققنوس برای شناسایی توانمندی‌های دانشجویان هنرمند بسیجی در سراسر کشور همکاری و همراهی دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران در مورد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ققنوس گفت: تا کنون نزدیک به ۳ هزار اثر در ۱۴ رشته از برگزیدگان مرحله‌ استانی هر دو دوره به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال شده بود که پس از اتمام مرحله داوری در آبان ماه، اختتامیه اهدای جوایز همراه با چندین برنامه متنوع هنری و فرهنگی در مازندران برگزار خواهد شد.

وی در مورد برنامه‌های مراسم اختتامیه بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال جشنواره ققنوس طی سه روز برگزار خواهد شد که جزئیات برنامه‌های در دستور کار متعاقبا با فرا رسیدن زمان برگزاری مراسم به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

کرمی با مهم برشمردن هنر و نقش آن در تعالی روحی و فکری انسان، اظهار کرد: هنر یکی از عرصه‌های مهم و مورد توجه بسیج دانشجویی است، از این رو برنامه‌های مهمی همچون جشنواره ققنوس را در دستور کار هر سال خود قرار داده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران، ورود دانشجوبان به هنر را موجب تعالی آن‌ها برشمرد و بیان کرد: هنر باید در خدمت تعالی دینی انسان‌ها قرار گیرد، وقتی دین متعالی‌کننده انسان‌ها است،  می‌توان از هنر اسلامی به عنوان ارتقادهنده روح و افکار انسانی یاد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشجوی هنرمند انقلابی باید با هنر خود پدیده‌هایی مثل ایثار و فداکاری شهدای مدافع حرم را که نسل‌های سوم انقلاب هستند به زیبایی با زبان هنرمندانه به مردم نشان دهد.

سادات کرمی با بیان اینکه هنر دینی و اسلامی باید معارف اسلام ناب را با هدف سعادت حقیقی انسان‌ها دنبال کند و درجامعه ماندگار سازد، تصریح کرد: هنر اگر در خدمت آرمان‌های الهی قرار گیرد، یقینا تعالی انسان‌ها و جامعه را در پی دارد متاسفانه امروز دنیای غرب از هنر به عنوان ابزار ترویج افکار غلط و استعماری در بین جوامع بهره می‌برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشجویان هنرمند مسئول بسیج دانشجویی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد