Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:12:32 GMT

نکوداشت قصه‌گویان پیشکسوت در جشنواره قصه‌گویی

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۲۲۰۸

نکوداشت قصه‌گویان پیشکسوت در جشنواره قصه‌گویی

تهران-ایرنا- آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست و احترام برومند روزهای 26 و 28 آذرماه در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار می‌شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، آیین نکوداشت دو هنرمند صاحب نام عرصه ادب و هنر، مصطفی رحماندوست و احترام برومند روزهای 26 و 28 آذرماه در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احترام سادات برومند یزدی معروف به احترام برومند متولد 1326، قصه‌گو، مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی است.او همسر داوود رشیدی، مادر لیلی رشیدی و خواهر مرضیه و راضیه برومند است.
برومند از سال 1346 با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت 11 سال به این فعالیت ادامه داد.پس از انقلاب نیز چند نوار قصه برای بچه‌ها منتشر و در فیلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» (1383) ساخته رسول صدرعاملی نقش‌آفرینی کرد.او پس از سال‌ها دوری از صحنه در نهم اردیبهشت ماه سال 1389 به عنوان مجری در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان حضور یافت.
مصطفی رحماندوست نیز شاعر، قصه‌نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان، اول تیر سال 1329 در شهر همدان به دنیا آمد. وی پس از دریافت مدرک کارشناسی خود در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس مشغول به کار شد.
رحماندوست پس از سال 1357 با عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان مشغول به کار شد و از آن پس تا به امروز در سمت مدیر برنامه‌ کودک‌ سیما، سردبیر نشریه‌ پویه‌، مدیر مسئول نشریات رشد، مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی، سردبیر مجله رشد دانش‌آموز، سردبیر سروش‌ کودکان و داور جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان (اصفهان) فعالیت کرده است.
از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای این شاعر حوزه کودک و نوجوان، بنیانگذاری جشنواره قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در کنار سال‌ها تلاش وی در عرصه آموزش و ترویج قصه‌گویی به آن اقدام کرده است.
از این شاعر حوزه کودک و نوجوان، بیش از 116 اثر به صورت مجموعه داستان و مجموعه شعر همچون «آسمان هم خندید»، «ترانه‌های نوازش»، «بازی شیرین است»، «درسی برای گنجشک»، «توپ در تاریکی»، «بچه‌ها را دوست دارم»، «مرغ قشنگ تپلی»، «صدای ساز می‌آید»، «خروس غصه خورد»، «زیباتر از بهار» و... منتشر شده است.
رحماندوست همچنین به مدت سه سال مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدرس داستان‌نویسی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها نیز بوده است.
بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی از تاریخ 26 تا 29 آذرماه به دبیری سروش صحت در تهران برگزار می‌شود.
فراهنگ**9211**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره قصه گويي مصطفي رحماندوست احترام برومند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، میگرن که از یک نقطه شروع می‌شود وبه آرامی گسترش می‌یابد. همین امر منجر به حالت تهویه در کودک یا نوجوان می‌شود. کوتاهی و تنبلی در انجام تکالیف مدرسه و نامرتب بودن دردوران نوجوانی مدارس می‌توانند در غالب ساعات درسی مجزا با سیاست‌گذاری درست استفاده صحیح از تلفن همراه وتشریح اهداف پشت پرده بازی‌های وارداتی رابرای کودکان ونوجونان تشریح کنند. اختلال خواب؛ مانند کم خوابی، کابوس‌های شبانه، فریاد زدن درخواب، صحبت کردن درخواب، راه رفتن درخواب، چرت زدن در طول روز وکم حوصلگی، تیک‌های عصبی وفریاد زدن حین بازی بازی‌های رایانه‌ای جنگندگی می‌آموزد. این کودکان در هنگام صحبت کردن با هم سن وسال‌های خود فقط در مورد بازی‌های رایانه‌ای صحبت می‌کنند. اختلال غذا خوردن (کم خوری، لاغری مفرط، بی‌نظمی در زمان مناسب غذا خوردن، پرخوری و چاقی، تنقلات مضر مانند پفک وچیپس جایگزین غذای اصلی، درست نجویدن غذا، تغذیه سریع وناسالم وسوء هاضمه). بروز خشونت وپرخاشگری نسبت به اطرافیان حتی به صورت مقطعی (روابط عاطفی بین این کودکان با خواهر یا برادرشان کدر است.) مشکلاتی در یادگیری کودکان به خصوص کودکانی که در مرحله آموزش هستند. (خستگی زود رس از آموزش وتحصیل) گاهی برخی از کودکان درساعت تحصیل در مدرسه برای تعطیل شدن لحظه شماری می‌کنند. ویا حتی از مهمانی رفتن سر باز می‌زنند. بهداشت فردی ضعیف کودک: ازجمله‌شانه نکردن مو، مسواک نزدن، حمام نرفتن و... اگر کودکان بازی‌های متناسب با رده سنی خود را انجام ندهند آسیب‌های جدی وجبران ناپذیر قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • قصه گویی و اجرای نمایش برای کودکان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد