Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از خبرگزاری تسنیم به عنوان رسانه در تراز انقلاب اسلامی نام برد و گفت: رسانه‌ها در جامعه باید با رعایت انصاف و عقل و به دور از سیاه نمایی، در عین بیان واقعیت و مشکلات مردم در جامعه امید آفرینی کنند. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار حمید دامغانی در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: انتقال دغدغه‌های مردم باید به شیوه منطقی و منصفانه و عاقلانه و به دور از سیاه‌نمایی صورت گیرد؛ چراکه باید مردم احساس کنند که حرف و زبان رسانه همان حرف و زبان خودشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اگر صداقت در اخبار وجود داشته باشد؛ مردم به آن رسانه مورد نظر اعتماد می‌کنند و این عرصه (عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی) می‌تواند رسالت خود را به خوبی ایفا کند.

فرمانده سپاه استان سمنان از دفتر خبرگزاری تسنیم بازدید کرد+ تصاویرفرمانده سپاه کرمان: از انتقاد سازنده رسانه‌ها حمایت می‌کنیمبوشهر|"صدا و سیما" امیدآفرینی و فرهنگ جهادی را در جامعه ترویج دهد

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه امید آفرینی یکی از وظایف مهم حوزه رسانه است افزود: مواردی مانند ناامید کردن مردم و نشان دادن تصویر سیاه از آینده در جامعه، یکی از عرصه‌هایی است که دشمن دقیقا نقطه مقابل رسانه‌ها (در داخل کشور) قرار دارد. 

دامغانی افزود: اگر رسانه‌های داخل مجموعه نظام، واقیعت‌ها را در کنار ظرفیت‌ها به خوبی منتقل کنند؛ این امر منجر به ارائه تصویر روشنی از کشور و نظام به مردم می‌شود.

تسنیم در تراز انقلاب اسلامی است/هوشمندی و صداقت مؤلفه‌های رسانه‌های انقلابی

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از خبرگزاری تسنیم به عنوان یک رسانه در تراز انقلاب اسلامی نام برد و خاطرنشان کرد: قاعدتاً در این رسانه‌ها ویژگی‌های بارزی مانند هوشمندی و صداقت وجود دارد.

دامغانی با اشاره به اهمیت توجه رسانه‌ها به واقعیت‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز لازم است ابتدا رسانه‌ها واقعیت‌هایی که انقلاب اسلامی با آن درگیر است را به خوبی بشناسند.

وی اضافه کرد: رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی حتما باید هوشمند عمل کنند؛ چراکه امروز عرصه جنگ نرم در حوزه رسانه است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه فضای رسانه‌ای امروز عرصه و فضای جنگ نرم تأکید کرد: امروز دشمن از یک طرف به دنبال تصویرسازی غلط از جمهوری اسلامی ایران، سیاه نمایی و ایجاد بذر ناامیدی در جامعه ماست و از طرف دیگر نیز تصویرسازی مناسب از خود را به مخاطب القا می کند.

رسانه‌ها برای مقابله با دشمن «کار جهادی» کنند

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اقدام هوشمندانه را راه تقابل با این فضاسازی دشمن برشمرد و تصریح کرد: تقابل با این فضا به کار جهادی و هم‌افزایی نیاز دارد.

دامغانی با بیان اینکه دشمن مدام با فضاسازی و ایجاد موضوعات و چالش‌های رسانه‌ای علیه ایران به دنبال ایجاد جو روانی در کشور ماست خاطرنشان کرد: دشمن با این کار خود همواره میدان بازی را (برای رسانه‌های کشورمان) طراحی و تعیین می‌کند و بر این اساس حتی در صورتی که رسانه‌های داخلی عملکردی بسیار مطلوب نیز داشته باشند؛ در میدان دشمن بازی کرده و تنها با فضاسازی‌های دشمن مقابله کرده‌اند؛ در صورتی که امروز باید به فکر این باشیم که زمین بازی در این نبرد رسانه‌ای را نیز خودمان تعیین کنیم.

وی با اشاره به درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری در خنثی‌سازی جوسازی‌های رسانه‌ای دشمنان تصریح کرد: امروز می‌بینیم که مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی تمام و به راحتی با یک سخنرانی خود، می‌توانند میدان بازی و فضاسازی دشمن را عوض و توطئه‌های دشمنان را کنند و بارها و بارها این مهم را شاهد بوده‌ایم.

در حوزه رسانه همچنان «سنتی» هستیم

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه هنوز در حوزه رسانه با روش سنتی حرکت می‌کنیم؛ بر ضرورت دانش‌افزایی فعالان حوزه رسانه در کشور و استان سمنان تأکید کرد و افزود: امروز حتی برخی از اساتید این حوزه (عرصه رسانه) نیز نیاز به افزایش علم و مهارت دارند تا بتوانند خود را برای مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمنان مسلح و آماده‌تر کنند.

دامغانی خاطرنشان کرد: البته رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی با حرکت جهادی خود در این مسر (مقابله با دشمن در عرصه رسانه‌ای) تلاش کرده و تا حدود زیادی این کمبود را جبران کرده‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های رسانه‌های انقلابی در کشور تأکید کرد: وجه تمایز رسانه‌های انقلابی در جمهوری اسلامی ایران، «صداقت» در انتقال اخبار است؛ چراکه امروز مردم به شدت به دنبال صداقت در اخبار هستند‌.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانیان: امید را باید در بین مردم زنده کرد

رییس مرکز برسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تاکید کرد که مسایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور زمانی حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مصطفی زمانیان در شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در این دوره از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، مهمترین پروژه ای که بر آن تمرکز کرده ایم امید و اعتماد است. این مساله، مهمترین مسأله‌ای است که ریشه مسایل مختلف است و واقعا ضعف ما در امید آفرینی و اعتماد آفرینی است.

وی ادامه داد: مسایل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد. امسال هم در بیانات نوروزی رهبری معظم انقلاب دیدیم که فرمودند ما در ایجاد اتحاد ملی دچار غفلت شده ایم.

زمانیان ادامه داد: وقتی از مشارکت مردمی صحبت می کنیم باید پیش شرط های آن فراهم شده باشد. با نگاه واقع بینانه ای بررسی کنید که برنامه های قرآنی چند درصد از جامعه را تحت پوشش قرار می دهد. ما باید ببینیم بند قلب و دل شصت درصدی که در انتخابات مشارکت نکردند را چطور میتوانیم مجدد گره بزنیم؟ قطعا با استفاده از ظرفیت قرآن می‌توان چنین کاری را انتظار داشت.

رییس مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری اضافه کرد: آنگاه که جریان فعالیت های قرآنی را با نوآوری گره بزنیم، شاهد حضور طیف گسترده تری از جامعه به عنوان مخاطب قرآنی هستیم بود. به عنوان مثال به همت حجت الاسلام قمی استارتاپ‌های اربعین را دور هم جمع کردیم و بیش از یکصد استاراپ آمادگی خود را برای حل مسایل اربعینی اعلام کردند.

وی با تاکید بر اینکه حتی محفل قرآنی امام حسنی‌ها هم که با آن عظمت در ورزشگاه آزادی برگزار شد، باز هم جشن خود جامعه قرآنی محسوب می‌شود، افزود: به این موضوع باید دقت کرد و باید سفره خوش سیمای فعالیتهای قرآنی را متنوع کنیم تا همه گروه های جامعه از برنامه های آن بهره مند شوند.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری ادامه داد: توسعه فعالیت‌ها و محصولات قرآنی نیازمند به ایجاد یک اکوسیستم تخصصی است. جریان توسعه فعالیت های قرآنی زمانی می تواند کارآمدی مضاعف داشته باشد که نسبت خودش را با مسایل اولویت دار کشور مشخص کند.

وی در پایان گفت: قرآن کریم ظرفیت امید آفرینی را در سطح جامعه دارد و امیدوارم توسعه و تنوع امور قرآنی با تمرکز بر نظام مسایل اولویت دار کشور به افزایش و علقه و اعتماد عمومی به نظام و انقلاب کمک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی: دشمن دائماً در حال توطئه است
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند ایجاد یک اکوسیستم تخصصی است
  • قرآن کریم ظرفیت امیدآفرینی را در سطح جامعه دارد
  • زمانیان: امید را باید در بین مردم زنده کرد
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • مجمع برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی شکل گرفته است
  • فعالیت های جهادی نوروزی در آرادان
  • رسانه بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر میگذارد
  • ۵۵۰ پایگاه مقاومت بسیج در قم فعال است