Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@06:52:51 GMT

محیط زیست امانت الهی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۲۳۵۴

محیط زیست امانت الهی است

به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه در منابع دینی موارد بسیار زیادی در اهمیت حفظ و مراقبت از محیط زیست وجود دارد، گفت: در این منابع بر حفظ محیط زیست و همچنین مراقبت از حیوانات تأکید بسیاری شده است.
وی اضافه کرد: صدها سال پیش ما برای مراقبت از حیوانات وحشی نیز وقف داشته‌ایم و این اهتمام مؤمنان نشان دهنده حساسیت بالای دین به این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: کار تمام کسانی که در عرصه محیط زیست فعالیت می‌کنند از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید تمام کسانی که با خوف و خطر زیادی در مسیر حمایت و حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کنند بدانند که کارشان در دین ارزش، جایگاه و ثواب بسیار زیادی دارد.
وی با تأکید بر اینکه خطرهای محیط زیستی امروز بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد، گفت: متأسفانه گاهی مسئولان با اتخاذ راهکارهایی برای حل مشکلاتی نظیر کم آبی، تصمیمات اشتباه مانند حفر چاه اتخاذ می‌کنند در حالی که امروز با معضل فرونشست زمین روبرو هستیم و اینها خطر بزرگی برای جامعه محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست نیازمند بسیج همگانی است، اظهار داشت: باید به هر شکل ممکن مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر قانونی در مناطق محیط زیستی شویم و جلوی هر گونه سوء استفاده در این حوزه را بگیریم.
وی اضافه کرد: مسئولیتی که بر عهده مسئولان محیط زیست قرار دارد، امانت بسیار سنگینی محسوب می‌شود چرا که این امانت به نسل‌های بعدی نیز تعلق دارد و باید از آن به درستی حفاظ و حراست شود.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه اعتقاد به قیامت باید در همه مسئولان وجود داشته باشد، اضافه کرد: اگر اعتقاد به رستاخیز در بین همه مسئولان وجود داشته باشید، حساسیت نسبت به انجام درست امور افزایش می‌یابد و در مسیر درست و حقیقی خود قرار می‌گیرد.
آیت الله عابدینی ادامه داد: تقویت پایه‌های معنوی و ایمانی در تمام فضاهای کاری و زندگی بسیار ضروری است اما در فضای کاری حافظان محیط زیست این موضوع بیشتر احساس می‌شود زیرا نقش مستقیمی در زندگی انسان و سایر موجودات دارد.
امام جمعه قزوین در خصوص معضل آلایندگی خودروهای فرسوده نیز گفت:خوشبختانه به همت مسئولان نوسازی خوبی در حوزه حمل و نقل انجام شده است اما همچنان در سطح شهر خودروهایی تردد می‌کنند که آلایندگی بسیاری ایجاد می‌کنند و باید فکری برای آنها شود.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم باغستان‌های قزوین که قدمت زیادی دارند دچار آسیب شوند، اظهار داشت: متأسفانه آب رودخانه باراجین به عنوان رودخانه اصلی تأمین کننده آب باغستان‌ها، خشکیده و یا برای مصارف دیگر استفاده می‌شود و این مساله700 هکتار از باغستان‌های قزوین را در معرض نابودی قرار داده و باید راهکاری برای این مسأله اتخاذ شود.
7388/6012
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام جمعه حفاظت از محیط زیست حفاظت محیط زیست دین نماینده ولی فقیه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: با توجه به افزایش سطح بارش های زمستانه در حوزه شهرستان چالدران و با مشارکت و همراهی جوامع محلی حجم آب تالاب های چالدران نسبت به سال آبی پارسال ۳۰٪ افزایش یافته است .

حجت آذریار افزود: در حال حاضر میزان سطح آب تالاب های این شهرستان به بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب رسیده است و این امر نتیجه مشارکت مردم در حفظ و احیاء این میراث های طبیعی است .

وی  بیان کرد : بر اساس تعاملات بعمل آمده با کشاورزان حاشیه تالاب های چالدران علاوه بر حق‌آبه تالاب ها، آب مازاد بخش کشاورزی نیز به این تالاب هدایت می‌شود و انتقال این اب ها  در فصل خارج از کشت، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست چالدران و همکاری و تعامل جوامع محلی صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت
  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • چند خبر کوتاه از جغتای
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟