Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@21:18:58 GMT

تولید علم در دانشگاه جیرفت 73 درصد رشد یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۲۳۵۶

تولید علم در دانشگاه جیرفت 73 درصد رشد یافت

شاپور کوهستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار پایگاه اسکوپوس در سال 2017 تعداد مقالات با نام دانشگاه جیرفت 38 سند بوده که این تعداد در سال 2018 با رشد بی سابقه 73 درصدی به 66 سند رسیده است.
وی تصریح کرد: اسکوپوس بزرگ‌ ترین پایگاه داده چکیده و استنادی از انتشارات الزویر بوده که اطلاعات کامل فرا داده مقالات را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوهستانی با اشاره به سند چشم انداز و برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه جیرفت، اظهار داشت: یکی از سیاست های دانشگاه جیرفت، حضور این دانشگاه در بین دانشگاه های تراز اول منطقه و کشور است که در همین راستا در سال گذشته شتاب تولید علم اعضای هیات علمی دانشگاه رشد قابل توجهی به خود گرفت.
رئیس دانشگاه جیرفت با بیان اینکه دانشگاه جیرفت چابک با اعضای هیات علمی و دانشجویان پرتلاش و مسئولیت پذیر است، گفت: این دانشگاه از سال 2013 تا 2018 به ترتیب 17، 24، 28، 32، 38 و 66 سند پژوهشی در پایگاه اسکوپوس داشته که روند رو به رشدی را نشان می دهد.
کوهستانی گفت: در کنار افزایش کمی تولیدات علمی، این دانشگاه به رشد کیفی در این حوزه نیز توجه داشته که در این زمینه بر اساس آمار پایگاه تامسون رویترز در سال 2018 پژوهشگران دانشگاه جیرفت موفق شده اند تعداد 13 مقاله با رتبه Q1 منتشر کنند.
وی بیان کرد: اعضای هیات علمی این دانشگاه موفق شدند سه مقاله را با رتبه یک برترین نشریه جهان منتشر کنند.
رئیس دانشگاه جیرفت عنوان کرد: از نظر تاثیرگذاری در سطح جهان نیز، بر اساس گزارش پایگاه تامسون رویترز یکی از مقالات اعضای هیئت علمی این دانشگاه به عنوان مقاله پر استناد در سال 2018 معرفی شده که موفقیت چشمگیری برای مجموعه دانشگاه به شمار می رود.
دانشگاه جیرفت با زیربنای 200 هزار متر مربع در کیلومتر هشت جاده جیرفت - بندرعباس واقع شده است.
بیش از چهار هزار نفر دانشجو در 34 رشته و گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 26 گروه آموزشی و پنج دانشکده ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی مشغول تحصیل هستند.
این دانشگاه 75 عضو هیئت علمی دارد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
3029/7450/7429
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ادبیات دانشجو سند چشم انداز عضو هیئت علمی کشاورزی و منابع طبیعی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «محمد دوستار» به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان منصوب کرد.

در حکم انتصاب خطاب به دوستار سرپرست دانشگاه گیلان تاکید شده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

گفتنی است، دکتر محمد دوستار (زاده رشت ،۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نجفی از آذر ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه گیلان منصوب شده بود.

کد خبر 6080206

دیگر خبرها

  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی