Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:21:18 GMT

85 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۲۳۷۸

85 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد مسدود شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره امور آب مهاباد گفت: 85 حلقه چاه غیرمجاز آب طی سال جاری از منابع زیرزمینی شناسایی و با دستور مراجع قضایی مسدود شده است.

رضا جهینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 145 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد شناسایی شده است که تا آخر سال دستور انسداد تمامی آنها از مراجع قضایی اخذ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تاکنون پنج هزار و 404 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آنها 68.4 میلیون مترمکعب است.
جهینی اضافه کرد: در گاهی اوقات برای انسداد چاه ها با مقاومت کشاورزان و اهالی روستاها روبرو هستیم در صورتی که آنان باید منفعت بلند مدت را به کوتاه مدت ترجیح دهند و بدانند تداوم حیات کشاورزی و زندگی آنان به این اقدام وابسته است.
رییس اداره امور مهاباد بیان کرد: برداشت غیرمجاز آب های زیرزمینی باعث کاهش منابع زیرزمینی آب و پایین رفتن سطح آن می شود، به طوری که فرونشست زمین را نیز به دنبال دارد.
جهینی تاکید کرد: جهاد کشاورزی برای مبارزه با بهره برداری های غیرمجاز از آب های زیرزمینی و چاه های فاقد مجوز با همکاری شرکت آب منطقه ای اتخاذ سیاست عدم ارایه هرگونه تسهیلات و خدمات کشاورزی به متخلفان را در پیش گرفته و کشاورزان را به اجرای روش های نوین آبیاری که دولت برای آنها یارانه بسیار خوبی را در نظر گرفته است، هدایت می کند.
وی درخصوص چاه های مجاز نیز اظهار داشت: یکهزار و 528 حلقه چاه دارای مجوز در مهاباد با حجم تخلیه 53.7 میلیون مترمکعب وجود دارد، از این تعداد یکهزار و 281 چاه در بخش کشاورزی با حجم تخلیه 44.4 میلیون مترمکعب، 189 حلقه چاه مربوط به بخش صنعت با حجم تخلیه 3.4 میلیون مترمکعب و 58 حلقه شرب با حجم تخلیه 6 میلیون مترمکعب است.
به گزارش ایرنا از ابتدای سال 1393 تاکنون 513 حلقه چاه غیرمجاز در مهاباد با دستور مراجع قضایی پر شده است؛ مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/3020/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد امور آب چاه غير مجاز مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» برگزار می‌شود

اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» با عنوان «گر تو سعدی شوی» همزمان با روز بزرگداشت سعدی و نثر فارسی در فرهنگسرا‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در اولین نشست «بچه‌های ایران آینده» نوجوانانی که سال گذشته در جشنواره «قصه ایران آینده» شرکت کرده بودند گردهم می‌آیند و یکی از حکایت‌های گلستان سعدی را با ادبیات امروزی بازنویسی می‌کنند.


در پایان این نشست‌ها که از اول تا ششم اردیبهشت ماه در فرهنگسرا‌های شهر تهران برگزار می‌شود، نوجوانان آثار خود را می‌خوانند و به رای شرکت‌کنندگان بهترین اثر انتخاب می‌شود و برای چاپ در فصلنامه «ایران آینده» به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود.


نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» با هدف شناسایی، پرورش و شکوفایی نوجوانان مستعد در زمینه نویسندگی و گسترش فعالیت حلقه‌های نوجوانان فرهنگسرا‌ها برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست‌ها و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کنند و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • تصاویر نجومی سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل)
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد
  • اولین‌نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» برگزار می‌شود
  • تجهیز ۲۴۰۰ حلقه چاه به کنتور هوشمند آب و برق در استان یزد
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» برگزار می‌شود
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند