Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت پاکستان یک میلیارد دلار دیگر از بسته سه میلیارد دلار کمک‌های عربستان به اسلام‌آباد را دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، اسلام آباد به دنبال از میان برداشتن کمبود مالی ۱۲ میلیارد دلاری ناشی از بحران توازن در پرداخت‌های خود است و در حال حاضر با صندوق جهانی پول بر روی سیزدهمین وامش مذاکره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمران خان، نخست وزیر پاکستان به دنبال اصلاحات پیشنهادی از سوی صندوق بین المللی پول است و از زمان روی کار آمدن در ژوئیه سال جاری میلادی با برقراری روابط با چین، عربستان و امارات به دنبال تضمین کمک مالی از جانب این کشورهاست.

پاکستان در اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرد که عربستان به صورت مستقیم مبلغ سه میلیارد دلار در بانک مرکزی این کشور سپرده گذاری می‌کند و اسلام‌آباد می‌تواند تا مبلغ سه میلیارد دلار هم نفت از عربستان وارد کند و یک سال بعد بهای آن را پرداخت کند. این خبر پس از آن منتشر شد که عمران خان در نشست اقتصادی ریاض شرکت کرد.

دولت پاکستان پیشتر یک میلیارد دلار از این کمک‌ها را دریافت کرده بود و قرار است بخش آخر این کمک‌ها نیز به زودی به اسلام‌آباد تحویل داده می‌شود.

وی یکی از معدود مقام‌های خارجی بود که پس از مشخص شدن دست داشتن مقامات سعودی در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف دولت سعودی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول، به ریاض سفر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمک مالی عربستان به پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین ، احمد وحیدی درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

کد خبر 848360 منبع: شفقنا برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد